СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Экскурсия в мир природы"-урок английского языка

Нажмите, чтобы узнать подробности

Экскурсия в мир природы Задачи урока: 1. Расширять лингвострановедческий и интеллектуальный кругозор учащихся; 2. Воспитывать интерес к английскому языку; 3. Развивать внимание и память учащихся в процессе экскурсии в природу; 4. Учить использовать опоры для монол. речи; 5. Провести контроль лексических знаний. Оснащение: картины с изображением живописи, лексические таблицы – «Животные», таблица с лексикой для перевода. Подготовка к уроку: класс делится на команды, название команд, подготовка рефератов по темам. Ход урока I. начало урока Организованный момент. Приветствие. Уч: Dear girls and boys, our guests. I’m glad to see you. We often meet here. We recite poems, sing songs, have competitions. Today we are going to talk about animals. We have 4 teams: 1. Lizards: Malika and L.; 2. Sharks: V., L., M., 3. crocodiles: S., K., D., 4. Bats: L., L., D., II. Разминка. 1,2. What animals do you know? (wild, domestic) (команды по очереди называют лексику) 3. What water life do you know? (whale, shark, dolp) 4. What birds do you know? (parrot, hen, cock, swan, turkey, duck, goose, eagle) 5. What insects do you know? 9bee, fly, butterfly, wasp, scorpion, worm, spider) 6. What wild animals do you know in Kalmykia? ( a sheep, a crane, a swan, a boar, wolf?) III. Уч: That’s enough. You know a lot of animals. Perhaps you know a few poems about them. What poems do you know? Чтение стихов 1) I saw, I saw, I saw 2) I found a cow! A Lion at the Zoo How? I saw, I saw, I saw I found a bear! A baby tiger too Where? I saw, I saw, I saw I found a hen! A big grey kangaroo When? I saw, I saw, I saw I found a bear, I saw them at the Zoo I found a hen, I found a cow, Wow! 3) I love all kinds of animals, Dogs and cats and rabbits, I love all kinds of animals, I know their little habits. If I had a lot of money Do you know what I would do? I’d buy a lot of animals And have my own Little Zoo But they wouldn’t be in cages They’d be free to run around Would know: With me they are safe and sound. IV. Защита рефератов Уч.: Now, tell your classmates about some animals: (Bats, Crocodiles ...) Translate some words in to Russian. Lizards: Lizard, Komodo Dragon, harmless, venomous, Mexican beaded lizard, tail, tongue Sharks: man – caters, predatory, the Hammerhead, the Bull Shark, the Whale Shark, harmless, the flesh Crocodilians: reptiles, roar, swamp, ripple, drift, swimmers, man – eaters Bats: bat, blind, to screech, species, attic, cave, upside – down, bring bad luck Защищающие реферат, называют лексику с переводом, рассказывают о животных на русском или на английском языках, остальные учащиеся внимательно слушают и заполняют у себя таблицу: Animals Harmless Dangerous (Venomous) Living places Komodo dragon African chameleon Gila monster beaded lizard American deserts Mexican Whale Shark Shark: Great White, Tiger shark, Hammerhead, Bull Shark Oceans, seas Bats cave, attic Контроль понимания: учащиеся называют, что они записали в таблице после прослушивания одноклассников. 2. Tell about your favourite animals. ( сообщение на русском языке) V. Дискуссия: how can you help endangered animals? T.: there are a lot of endangered animals in our world. How can you help them? Must you feed wild animal in the forest? Make houses for birds? Возможные варианты: I would create a wild animal park …. VI. Разучивание скороговорок Уч: Say these tongue – twisters correctly and quickly. Скороговорки: Pat’s black cat is in Pat’s black hat. A girl sees six big grey geese. VII. “Word search” Найти слова, спрятанные в клетках. Континенты: 1. America 2. Africa 3. Australia 4. Europe 5. Antarctic 6. Asia Животные: 1. Hippopotamus 2. Horse 3. Squire 4. Hedgehog 5. Camel 6. Tiger 7. Lion 8. Donkey 9. Bear 10. Giraffe VII. Подведение итогов урока Оценивание работы учащихся
06.01.2015 19:09


Рекомендуем курсы ПК и ПП