СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Онлайн-конференция " Macmillan Advancing Learning E-days" - 2019

Нажмите, чтобы узнать подробности

Online – Conference Macmillan Advancing Learning E-days - 2019

26-27 марта 2019 г. в Москве состоялась ежегодная онлайн-конференция издательства “Macmillan”. Как рассказала организатор онлайн- конференции Наталия Ивановна Галанина: « Онлайн-конференции мы проводим ежегодно. 250 тысяч учителей посещают издательство “ Macmillan” по всему миру. Наша «линейка» отвечает на экзаменационные вопросы, которые помогают сдавать 10 млн.учащимся во всём мире, учатся по учебникам “ Macmillan”. Cотрудничество “Macmillan Teacher Plus”, “Macmillan Partners Education – профессиональные сообщества прогрессивных преподавателей: это тестирование, вебинары и т.д. Помогает учащимся “Nile” (Great Britain). Состоялись мероприятия с участием “Macmillan” в г.Иваново( 29.03.19 г.), г.Красноярск (30.03.19 г.); в г.Екатеринбург (30.04.19 г.); в г.Казань (9.04.19 г.); в г.Калининград (23.04.19 г.); в г.Пермь (23.04.19 г.); в г.Тюмень (25.04.19 г.).

Ekaterina Stashevskaya (Екатерина Сташевская) – преподаватель английского языка, обладатель международного сертификата “City and Guids(C2), TKT (Band 4), автор блога об изучении и преподавании английского языка “proenglish-blog.ru”; teacher trainer и руководитель cообщества преподавателей “Proenglish”.

Работа создания книг по английскому языку Sandle Montao, Claire Medwell - the authors are experts in Pre-Primary education.

Mini- storybook to take home.

Creative writing with YL Through Picture Books

Let’s Make a book!

Do you use picture books?

What are your favourite ones?

Picture books in a course book! Project.

Ketchup on your cornflakes

Lesson plan

Before reading:

  • Ask your students “Do you like?”
  • Practice: Yes, I do/ No, I don’t.

While reading:

  • Read the book and answer the questions
  • When students give a negative answer, ask individual children to tell you how they like it. For example: How do you like ketchup? I like ketchup on my spaghetti.

After reading:

  • Write on the board in/on/with and play with mini-cards in pairs
  • Make your own book.

Where’s the green sheep?

Peppa’s busy day

Red rocket s and rainbow jelly

Macmillan Advancing Learning e-Days 1

Let’s do it!

  • Start with books which have a repetitive pattern.
  • Brainstorm collocations or rhyming words if necessary.
  • Make one book together and :
  • Copy it for every student.
  • Ask students to make similar books at home.
  • Ask students to prepare 3-4 questions about their books.
  • Read the books in class and have fun.

Just a few advantages

  • Developing creativity
  • Making language personal
  • Building confidence
  • Practicing writing in an engaging way
  • Having fun

Lecture №2

Macmillan Education

Teaching Grammar to Young Learners

Stuart Cochrane – Стюарт Кок рэйн – разработчикMacmillan Primary Grammar” ( трёхуровневый курс грамматики английского языка для начальной школы), автор 23 произведений:

  1. Macmillan Primary Grammar Student’s Book + Audio CD
  2. Macmillan Primary Grammar 1, 2 Teacher’s Book
  3. Primary Grammar 2, 3 “Практическая грамматика Pupil’s Book +Audio
  4. Macmillan Primary Grammar 2 CD
  5. Macmillan Guide to Economics Teacher’s Book
  6. Code Green Workbook with MPO + DPack
  7. Code Red Workbook with MPO + DPack
  8. Code Red Level B2 Class Audio CD
  9. Code Green Level B1 + Teacher’s Book + CD Pack
  10. Code B2 Red Upper Intermediate Class
  11. Cambridge English Prepare 1 Test
  12. Macmillan Guide to Economics Student’s Book
  13. Code Blue Level B1 Workbook + CD Pack
  14. Macmillan Primary Grammar 3: Teacher’s Book
  15. Macmillan Primary Grammar 3 CD ROM Russia
  16. Pass Trinity – Grades 3-4 + Audio CD
  17. Pass Trinity – Grades 1-2 Student’s Book + Audio

Stuart Cochrane:

“ Can we really teach grammar to young children?

What are the difficulties in teaching grammar to young children?

Is it worth it? What do the theorists say?

Moliere:” Grammar, which knows how to control even ____.

Grammar, which knows how to control even kings.

What works?

But, first some wise words.

Pinker: “Literary people should know how do think about grammar”.

  1. Margaret Atwood, novelist, B. Steven Pinker, psychologist and C.Nelson Mandela, policeman, linguist.

Can we really teach grammar to young children?

Grammar survey

Question 1:

Can you really teach grammar to young children? - Yes/No.

Question 2:

-What do you do on Saturday evening?

-What did you do on Saturday evening?

  • I go to restaurant with my family.
  • That’s nice.
  • What did you eat?
  • We eats many nice foods.
  • What went wrong?
  • What’s the problem with grammar?
  • It requires abstract thinking/ time/tense/parts of speech/word order/relationships/aspect.
  • It’s confusing and difficult.
  • It takes too much time.
  • It’s a bit boring.

What do the theorists say?

Hymes, Widdowson,Brumfit – (‘70s)

S.Krashen – (‘80s)

Acquisition vs learning

Comprehension vs skills building

Harley and Swain,

Doughty and Williams – (‘90s)

( a reappraised of grammar teaching)

  • In the 1.2 classroom, errors are reinforced by peers
  • Pressure to communicate competes with the focus in accuracy.

So, what works?

Batstone’s sequence

Noticing – Bring forms to learners’ attention, with a focus on meaning.

I

Structuring

I

Proceduralizing – Learners actively manipulate forms to convey meaning – not spontaneous.

  • Learners make new grammar ready for fluent use in communication.

Cognitive load is controlled.

But how does it work in practice.

Example

This, that, these, those

Noticing (demonstrative pronouns)

Подбери картинки к предложениям.

  1. This is a spider… b
  2. These are penguins…f
  3. That is a giraffe…a
  4. That is a monkey…g
  5. This is a penguin…d
  6. Those are sheep…e
  7. This is a monkey…c
  8. These are giraffes…h
  9. This is a sheep…i

Noticing (Demonstrative pronouns)

Near far

one That is a giraffe.

Many (these are penguins) Those are sheep.

Structuring (Demonstrative pronouns)

Children, teddy, babies, sheep, apple, elephant, sandwiches

  1. This is a teddy.

Proceduralizing (demonstrative pronouns)

Example: can/can’t

Noticing (can/can’t)

Говорим правильно!

Обрати внимание на произношение слов: can/cant.

Послушай и повтори can/cant.

Послушай и повтори скороговорку: “A cat can’t catch a crocodile, but a crocodile can catch a cat”.

Structuring (can/can’t)

Изучи таблицу и впиши “can” или “can’t”. Послушай и проверь себя.

Proceduralizing (can/cant)

Рассмотри картинку и прочитай предложение. Напиши “yes” или “no”.

Anton Rymarev (Антон Рымарев) – (Director of Studies) Академический директор лингвистической школы “London Express”( г.Пятигорск), руководитель Кембриджского центра RU177.

Подготовка к Гос.экзаменам с УМК “Optimise

Серия учебника “Optimise” издательства Macmillan – это целый комплект книг для изучения английского языка.

УМК “Optimise

Test Generator инструмент для быстрого составления проверочных работ, своих тестов после каждого Unit.

Presentation Kitцифровая версия книги для учащихся с интегрированным аудио- и видеофайлами. (Планшет).

Онлайн-рабочая тетрадь – возможность создания виртуального класса с автоматической системой обработки результатов выполнения заданий учащимися.

Students Resource Centre (код доступа в книге для учащихся) содержит все аудио- и видеоматериалы курса дополнительного задания по лексике и грамматике, списки лексики, онлайн тетрадь.

Расчасовка курса

Общее количество часов – 206

Работа с УМК “Optimise” – 144

Подготовка к гос.экзаменам – 62.

Работа с курсом

Уровень ОГЭ Учебник

А2 – B1 Optimise A2

B1- B1+ Optimise B1

B1 +-B2 Optimise B1+

Программа курса Optimise (выбор тем)

Рецептивные навыки - Чтение “Kids in the kitchen”

Рецептивные навыки – Чтение - микронавыки

Рецептивные навыки – аудирование

Лексическое наполнение курса – Vocabulary

Грамматическое наполнение курса

УМК “Optimise + Exams Skills for Russia – подготовка к ОГЭ

Optimise A2, B2, B1+

Alex Hough:

“This presentation explores how to present and practice grammar in ways that are manageable, meaningful and motivating for younger learners”.

Macmillan Practice Online in use

Digital Sales Executive Content

Macmillan Practice Online – an overview key features

  • Content
  • Reference material
  • Gradebook
  • Benefits for students and teachers

Macmillan Practice Online: Content

28 available courses covering General, Business and Academic English.

Macmillan courses available for Gateway, Open Mind, Inspired and Straightforward.

Exam preparation courses for: - FCE, -CPE, -PET, -TOEFL, -IELTS, -TOELC, Academic English CERF Practice Courses A2-C2.

Macmillan Practice Online: Automatic Gradebook

  • Students receive scores for every resource completed, enabling them to keep track of their progress.
  • Teachers can view the students first, highest and latest score as well as their overall overage and current score.
  • Total time spent working on course is recorded and is available to view in minutes.
  • Students can download a copy of their progress report and send to their progress report and send to their teacher via the messages too.
  • Teachers can also download a copy of the progress report for individual students or the course report for their whole class.

Benefits for Students and Teachers

  • Simple and intuitive navigation
  • Requires little effort from teachers as every activity is automatically marked.
  • Easy to monitor and view students progress
  • Gives students autonomy as they can monitor own progress
  • New design and tablet compatible
  • Messaging too-allows teachers to easily communicate with their class.

Macmillan Practice Online: Reference

  • The full version of the avoid – winning Macmillan English Dictionary Online is available to every user.
  • Grammar Reference Units provide explanations of points of grammar and opportunities to practice grammar points.

Галанина Наталия Ивановна: «Здравствуйте, уважаемые коллеги. Онлайн-конференция Macmillan Advancing Learning E-days была посвящена актуальным темам в преподавании английского языка.

Jason Skeet, куратор курса NILE Teaching CLIL with Digital Media

рассказал о том, как подходы СLIL могут быть использованы в классе.

Edward Evans, академический директор BKC-IH Moscow, поделился опытом геймификации домашних заданий.

Вместе с несравненным Grzegorz Spiewak, Head ELT consultant, Macmillan мы по другому посмотрели на тестовые задания.

Вот обещанные ссылки :

на запись ​

Вот ссылка на ресурсный методический сайт издательства Macmillan Education, o котором я говорила http://www.onestopenglish.com

Приходите учиться в NILE

https://www.nile-elt.com/courses/course/710/

С уважением,

Наталия Галанина

Ведущий методист

M +(7) 910 434 50 91

T +(7) 495 967 67 72

[email protected]

www.macmillan.ru

Contact details

[email protected]

vk.com/proenglishteachers

facebook.com/katerina.theteacher

http://macmillaneducation.force.com/help?language=enus- Customer Service

Support Site @FAQs

http://macmillaneducaton.force.com/help/bg.contactus/language=enus

[email protected] Customer Service Email

[email protected] – Digital Sales Executive (UK Sales Contact)

Russian Sales Contact

You can contact your local sales representative to request demo access

or further information on MPO.

11.06.2019 20:12


Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!