© 2016, Попова Туйара Ивановна 1067
СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Организационный момент
Проверка знаний
Объяснение материала
Закрепление изученного
Итоги урока
Образовательные цели:
Развивающие цели:
Воспитательные цели:
Материалы, используемые при подготовке к уроку
Оборудование:
План урока.
Ход урока.
Психологическая подготовка учащихся к уроку.
Good morning, boys and girls!
I am very glad to see you. I hope you are all fine today. Are you OK, Misha? Are you fine, Lena? What about you, Gena?
Fine, let’s begin!
Объявление темы. Повторение материала предыдущего урока. Ученики отвечают на вопросы учителя о Британском Парламенте.
Teacher: Let’s read the topic of our lesson: “Welcome to the Palace of Westminster”. (
Teacher: What place is it – the Palace of Westminster?
Pupils: The British Parliament sits in the Palace of Westminster.
Teacher: What is another name of this place? (
Pupils: It’s also called the Houses of Parliament.
Teacher: Why is it called so?
Pupils: Because there are two Houses in it: the House of Lords and the House of Commons
Teacher: Let’s go over the material we discussed at the last lesson.
Учитель ставит перед учащимися цель, которую они должны достичь в течение урока.
T: And today we’ll make a virtual tour to the Palace of Westminster, where the British parliament sits. We’ll see the objects and places in this Palace. We’ll read their descriptions for detail and talk about them. We’ll make sentences using which, where, whose, who.
I want you to extend your knowledge about the British Parliament and its traditions.
На экране слайд с новыми словами. (
Ученики слушают и повторяют за учителем новые слова.
T: But first of all, let’s begin by looking at the new words.
Look at the screen. Listen to me and repeat the words after me.
Затем читают по цепочке, каждый по одному слову и переводят с английского на русский, и с русского на английский. (
T: Read the words one after the other and translate them, please.
T: And now it’s high time to visit the palace of Westminster. Let’s start!
Показ слайдов презентации «Welcome to the Palace of Westminster».
Ученики осматривают палаты Вестминстерского Дворца, читают описания предметов, палат, переводят с помощью учителя.
Упражнения для глаз.
На экране даны части предложений, которые надо соединить, используя союзы which, where,whose, who. Ученики составляют придаточные определительные предложения и записывают их в тетрадях. Этот слайд создан с гиперссылками, чтобы во время устных ответов можно было быстро проверить их правильность.
Teacher: Let’s make some sentences.
Match parts of the sentences from box A and box B using the words where, who, which, that. Let’s start. What is the part of the first sentence?
Pupils: №8. This is the throne where the Queen sits, when she opens the Parliament.
Teacher: Write down this sentence, please.
Let’s do this exercise in writing.
8. Использование полученной информации в ситуации реального общения.
Для данного этапа урока необходима интерактивная доска с выходом в сеть Интернет. Учитель с учениками совершает виртуальный тур в Вестминстерский Дворец в сети Интернет, называя предметы и палаты.
Тeacher: And now, let’s visit the UK site
And do you know the political system of Yakutia? Who is the head of our republic?
Egor Borisov is a democratically-elected president.
And who works on bills in our Republic? The State Assembly or the Il-Tumen is the legislative (lawmaking) government body.
Для проверки усвоенного учащимися материала, предлагается ответить на вопросы в виде теста. Учащиеся садятся за компьютеры и выполняют тест на оценку.
Teacher: So, our lesson is coming to the end. We must do the conclusion. Today at the lesson we have visited the Palace of Westminster, where the British Parliament sits. Let’s sum up what we have learnt. I want you to answer these questions.
Look at the screen, read the questions and choose the correct answer….
На последний вопрос учащиеся отвечают после прослушивания аудиозаписи отрывка текста. (аудиокассета №1 к учебнику “Happy English.ru”,Unit 2,Lesson7, Ex.5, последний абзац)
Teacher: Thank you for your answers. I see you know much about the British Parliament.
Учитель выставляет оценки по результатам теста, учитывая ответы на уроке.
Ответы на вопросы можно обсудить при помощи презентации (
Teacher: Thank you for the lesson. I think you liked our travelling. Your marks are….
T: Your homework is exercise C on page 60. Fill in the crossword puzzle and read the name of the river where the Palace of Westminster stands.
© 2016, Попова Туйара Ивановна 1067