Этот блог
Страницы, связанные ссылками с этой страницей
КЛАСС 11-А ДАТА 08.02.17 УРОК №__________
ТЕМА Здоровье и здоровый образ жизни
ТЕМА УРОКА: Написание рассказа
Цели урока:
1. Практическая – совершенствовать навыки письма (повествование).
2. Развивающая – развивать умение логически излагать события, обобщать и делать выводы.
3. Воспитательная – воспитывать чувство взаимовыручки и ответственности.
4. Образовательная – развивать социокультурную компетенцию ( сравнение структуры повествования родного и иностранного языка)
Тип урока: общеметодологической направленности.
Оборудование: учебник УМК «Spotlight» 11, аудиозапись, раздаточный материал.
ХОД УРОКА
І. ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ (НАЧАЛО УРОКА)
1.Сообщение темы и целей урока
T. At this lesson we’ll be learning how to write a story and what a good story contains. What types of stories do you know?
S1, S2, S3. (Own answers)/
2.Введение в языковую атмосферу: речевая разминка.
T. I’ll give you out some cards with titles of stories and you’ll guess what the story is about.
ІІ. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ.
1. Актуализация опорных знаний и проверка домашнего задания.
А) понимание структуры рассказа ех. 1 р. 72
Answer Key
A good story consists of: an introduction, a
main body and a conclusion.
В) совершенствование умений просмотрового чтения ех. 2 р. 72
Suggested Answer Key
The story takes place at the sea. The main
characters are Greg Gibson and perhaps other
coastguard members.
I think a rescue is about to take place.
С) совершенствование умений коммуникативного чтения ех. 3 р. 72
Answer Key
1 The first paragraph sets the scene.
2 The climax event is Greg rescuing the
survivors. Before that, a helicopter had
crashed into the sea.
3 The story ends with Greg receiving a medal.
4 To begin the story in an interesting way, the
writer describes a quiet scene of Greg relaxing
before the adventure starts. The story ends
with an award for bravery that stresses the
danger and excitement of what happened.
2. Совершенствование языковых навыков (связь слов в предложении при письме) ех. 4 а, в р. 72
Answer Key
linking/sequence words: just; when; just as;
After; A few months later
Suggested Answer Key
alternative linking/sequence words: only a
moment before; as; at the moment; Following;
After a time
3. Тренировочные речевые упражнения, систематизация знаний, повествовательные техники ех. 5 р. 73.
Answer Key
complex adjectives and adverbs: steaming
hot; gigantic; instantly; exhausting; skilful
avoiding simple verbs: (the wind) rocked (the
helicopters); (it) swallowed up (the helicopter)
use of senses: hot (coffee)
alliteration: safe and sound
metaphors/similes: wall of water
participles: Hovering (150 feet above the water)
hyperbole: without wasting a single second
feelings: (Greg and the other rescue workers)
watched in horror; were relieved
4. Развитие навыков письма, рефлексия изученного.
1) Техника начала и конца рассказа ех. 16 а р. 76.
Answer Key
A is the most interesting beginning because it
creates atmosphere, uses direct speech,
expresses someone’s feelings or mood and asks
a rhetorical question.
B is the most interesting ending because it
describes feelings and mood, creates
atmosphere/suspense/mystery and asks
rhetorical questions.
2) Продуктивные речевые упражнения ех. 16 в р. 76.
Suggested Answer Key
Beginning
Why did I listen to Stan? We should never have
gone out on that windswept, stormy day. As we
got in the boat, the sea roared and raged.
Shouting over the howling wind, I cried,
‘Perhaps we should stay on land?’ but Stan
carried on preparing the boat, unaware that
this day would be his last!
Ending
Waking up on the cold, hard rocks, I looked
around for Stan, but he was nowhere to be
found. I staggered home to the warm embrace
of my worried parents. Stan was never found
and to this day, when I look out to sea, I think of
my friend and wonder if, somewhere, somehow,
he managed to survive that fateful day.
ІІІ.ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА.
Итоги: актуализировали знания о структуре рассказа; последовательном изложении событий; тренировались применять технику понимания рассказа в письменной речи.
Домашнее задание: ех. 17 р. 76 – написать рассказ по плану.