сопутствующая задача:развитие умения читать и аудировать с целью полного понимания прочитанного/услышанного, умения читать с целью понимания основного содержания, умения заполнять таблицу, делая выписки из текста.
№ | Название этапа | Методическая задача | Коммуникативная задача | Ответы учащихся | Режим работы | Время | Средства |
I | Организационный момент | - поприветствовать учащихся; - проверить готовность к уроку; - настроить учащихся на работу | T: Good morning,. I’m glad to see you. Sit down, please. T: Stand up, please. Good morning, pupils! Are you ready for the lesson? P: T: Who’s on duty today? P1: T: What is the date today? P1: T: What day of the week is today? P1: T: What is the weather like today? P1: T: Well, I think you are ready for our lesson and have a good mood. let’s begin our lesson! You should have a pen, a pencil, a book, an exercise-book and diary. | -Good morning. I’m glad to see you too. -Yes, we are. -I am on duty today. -It is the __th of _____. It’s _________. - The weather is fine. | T- Cl Cl-T | 2 | Слайд 1 |
II | Фонетическая зарядка | - тренировать учащихся в произношении английских звуков | Children, first let’s train our tongue. Now let’s repeat some words which are connected with our lesson: [r] — room, near the room, in the room [1] — flat, floor, living room [r] — room, near the room, running water [d]- desk, bed, bedroom [w]- wall, wall unit, flower Look at the blackboard, please. Let’s learn the poem. Repeat after me all together. My House Let's go to my house. Let's go today. I'll show you all the rooms Where we work and play. Here is the kitchen Where mother cooks for me. Here is the living room Where I watch TV. Here is the dining room We eat here every day. And this room is my room Where I sleep and play. Very good! | Дети повторяют за учителем. | Cl-T T- Cl | 5 | Слайд 2 |
III | Речевая зарядка | - тренировать учащихся на базе ранее изученных структур
| And now, children, answer my questions: What is your sign? What is your friend’s sign? What are you like? What is your friend like?
Thank you for your answers. Good for you. |
My sign is Leo. I am a bit boastful. I like buying presents for my friend. | Cl-T T- Cl | 3 | |
IV | Проверка домашнего задания | - осуществить проверку домашнего задания | Now, It’s time to cheek up your homework. All about me AB №4 Thank you. | Дети зачитывают выполненную работу и сдают тетради. | Cl-T | 5 |
|
V | Экспозиция темы урока | -познакомить уч-ся с темой урока; -заинтересовать предстоящей работой | Children, what do you think what we will speak about today? Today we start to study a new unit with an interesting name “Home sweet home”. The topic of our lessons is “Do you like your house?” Today we’ll speak about (your) house and we’re going to learn some new words about pieces of furniture. You should remember all new words and the names during the lesson. We shall learn the new words on the topic “My home”. | We will speak about_____ | T- Cl | 1 | |
VI | Введение грамматического материала | - совершенствовать знание учащимися грамматического материала по теме: «There is / There are» | Чтобы рассказать о том, что есть в доме, англичане используют обороты «There is / There are». Children, open your books at p 164, let’s read the rule. And now, answer my questions: Как переводятся предложения с оборотом «There is / There are»?; Когда употребляется оборот «There is», а когда «There are»?; Какой из оборотов употребляется, если в предложении перечисляются несколько предметов?; В каких предложениях с оборотом «There is / There are» употребляются some и any? |
Дети отвечают на вопросы.
| T- Cl Cl-T | 3 | Слайд 3 |
VII | Введение новых ЛЕ по теме “My home” | - научить детей новым словам то теме “My home” | And now, children, let’s learn the new words, which are very important for us today. Look at the blackboard, please and repeat after me all together. a kitchen [ˊkiʧ]in] кухня; running water [ˊrʌniŋˊwɔ:tə] водопровод; central heating [ˊsentrəlˊhi:tiŋ] центральное отопление; a refrigerator [riˊfriʤəreitə] холодильник; a dishwasher [ˊdiʃwɒʃə] посудомоечная машина; a cupboard [ˊkʌbəd] шкаф; a dresser [ˊdresə] кухонный шкаф для посуды; a dining room [ˊdainiŋru:m] столовая; curtains on the window [ˊkɜ:tnz] занавески; a chair [ʧeə] стул; a stool [stu:l] табурет; a living [ˊliviŋrʊm] room гостиная; a wall unit [ˏwɔ:lˊju:nit] мебельная стенка; a carpet [ˊka:pit] on the floor ковер на полу; an armchair [ˊa:mʧeə] кресло; a fireplace [ˊfaiəpleis] камин; a bedroom [ˊbedrʊm]спальня; a bookshelf [ˊbʊkʃelf]книжная полка; a bookcase [ˊbʊkkeis] книжный шкаф; a wardrobe [ˊwɔ:drəʊb] платяной шкаф; a dressing-table [ˊdresiŋteibl] туалетный столик с зеркалом; a chest of drawers [ˊʧestəvdrɔ:z] комод; a study [ˊstʌdi] рабочий кабинет; a bathroom [ˊba:θru:m] ванная; a toilet [ˊtɔilət] туалет; a pantry [ˊpæntri] кладовая |
Дети повторяют за учителем. | T- Cl Cl-T | 5 | Слайды 4-29 |
VIII | Выполнение упражнения “What is it?” | - тренировать уч-ся в использовании ЛЕ, обозначающих предметы мебели | And now, children, look at the pictures and answer me what is it? | It is a table, sofa, window … | T- Cl Cl-T | 2 | Картинки на доске |
IX | Физкультминутка | - снять физическое напряжение учащихся; - сменить вид деятельности | Hands up! Hands down! (поднимают и опускают руки) Hands on hips! Sit down! (руки на пояс, садятся) Hands up! To the sides! (руки наверх, в стороны) Bend left! Bend right! (наклоняются влево, вправо) Stand still! (успокаиваются) - Thank you boys and girls! Sit down! | Дети выполняют упражнения. | T- Cl | 1 | Слайд 30 |
X | Выполнение упр. 1.2) , стр. 45 | | Children, and now open your books at p 44-45 What pieces of furniture are there in each room? Let’s describe the rooms on the photos. Use the new words or word-combinations and “there is/ there are”.
|
Дети описывают комнату на картинке, используя новые слова и выражения и оборот “there is/ there are”. | Cl-T T- Cl | 5 | |
XI | Подведение итога урока.
Объяснение домашнего задания. | - подвести итог урока; - объяснить домашнее задание | Ребята, давайте вспомним, о чем мы сегодня с вами говорили. Open your diaries and write down your home task: Выучить слова, записанные в словарь. Составить устный рассказ о своем доме. (Выставить оценки) I’m very pleased with your work. Thank you. The lesson is over. Goodbye. | | T- Cl Cl-T | 2 |
Запись домашнего задания на доске.
|