СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

КИМЫ по крымскотатарскому языку 3 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольно-измерительные материалы по крымскотатарскому языку.

Просмотр содержимого документа
«КИМЫ по крымскотатарскому языку 3 класс»

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Денисовская школа»
Симферопольского района Республики Крым
ОКПО 00833786, ОГРН 1159102031307, ИНН 9109010405/КПП 910901001
ул. Школьная,14, с. Денисовка, Симферопольский район, Республика Крым, 297534,

тел. (0652) 34-52-19, e-mail: den-school@yandex.ru

_________________________________________________________________________




РАССМОТРЕНО

на заседании ШМО

учителей начальных классов

Протокол № ______

от «___» ___________2020г.

Руководитель ШМО

_______Э.С.Смедляева

СОГЛАСОВАНО

Замдиректора по УВР:

_______ Э.С.Аблаева


«___» _____________2020г.








ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ


по учебному предмету: РОДНОЙ (КРЫМСКОТАТАРСКИЙ) ЯЗЫК








Класс: 3-А

Учитель: Зиядинова Зера Исмаиловна














Денисовка, 2020


Паспорт

фонда оценочных средст


п/п

Контролируемые

разделы (темы) предмета

Наименование

оценочного средства


Система предметных знаний и умений за 2 класс

Входная диагностика

1

Речь.Слог.Ударение.


Звуки и буквы

Словарный диктант №1.


Контрольный диктант №1.


2

Текст.Предложение.

Контрольный диктант №2.


3

Слово.Состав слова.


Части речи. Имя существительное.

Списывание.

Словарный диктант №2

Контрольный диктант №3

4

Части речи. Имя прилагательное. Глагол.

Контрольный диктант №4





























Входная диагностика


Сойады, ады____________________________________________________________________

1.Къырымтатар элифбесинде къач ариф тутукъ сеслерни бильдире?

а) он ариф

б) йигирми беш ариф

в) отуз еди ариф


2. Ашагъыда берильген арифлерден созукъ сеслерни бильдирген арифлерни язып алынъыз.

А, м, и, т, л, о, я, з, е, э, р у, ю, ы, б, ё.


3. Тутукъларнынъ чифтлерини язынъыз.

б - ... д - ...

... – ф ... – ш

г - ... з - ...

... – къ ... - ч


4. Индже созукъларнен кельген сёзлерни язып алынъыз.

Къартоп, инджир, багъджы, ине, ёлдаш, елькен, зурна.


5. Сёзлерни эджаларгъа болип язынъыз.

Эмшире, куреш, бахшыш, боя.


6. «Даре» сёзюнде сеслерни талиль этинъиз.


7. Сес ве ариф арасындаки фаркъыны язынъыз.

________________________________________________________

________________________________________________________

8. Созукъ арифлерни язынъыз.



9. Къалын созукъларны язынъыз.Мисаль кетиринъиз.



10. Индже созукъларны язынъыз. Мисаль кетиринъиз.



11. Не вакъыт Е, Е, Ю, Я- арифлери эки сесни бильдире? Мисаль кетиринъиз.

______________________________________________________

______________________________________________________________


12. Неге эджа айталар? Бир - къач сез язып, эджаларгъа болюнъиз.


__________________________________________________________________

13. Неге ургъу айталар? Берильген сезлерни эджаларгъа болюп ургъу къойынъыз.


_Пенджере, бугунь, тюкян, чапмады, кельди, оджа, къара, япракъ.


14. Ашагъыдаки сезлерни бир сатырдан экинджи сатыргъа авуштырмакъ ичюн болюнъиз.

Орьнек, авуч, акъбардакъ, боя, бузавчыкъ, икяе, чукюндир, косьтермек, эйилик, къапыста, оракъ, дерья, апте.


Словарный диктант №1.


Кевгир, ёргъун, орьнек, нурлу, абунеджи, медениет, явлукъ,тенеффюс,ювез,пападие.

(10 сёз)



































Контрольный диктант №1. Звуки и буквы


Китаплар


Энъ бахытлы адам – бу китап окъумагъа севген адам. О чокъ акъыллы, яхшы ве догъру достларнен багълыдыр. Бу достлар – китаплар.

Китаплар омюр боюнджа бизим ёлдашларымыз. Олар бизим балалыкъ девиримизден башлап, бутюн омюр янымызда булуналар.

Китап-бильги менбасы. Къоджаман дюнья, севимли китап саифелеринден бизим одамызгъа сюрип кире.

( 45 сёз)

Грамматик вазифе:


1 Вариант

  1. 4-джи джумледе сёзлерни эджаларгъа больмек.

  2. 2-джи джумледе къалын созукъ сеслерни ве сагъыр тутукъ сеслерни къайд этмек.


2.Вариант

  1. 5-джи джумледе сёзлерни эджаларгъа больмек.

  2. 2-джи джумледе индже созукъ сеслерни ве янъгъыравукъ тутукъ сеслерни къайд этмек.





























Контрольный диктант №2.Предложение


Къыш


Къыш къарлы боранларнен, серт аязларнен кирди.Энди учюнджи куньдир ки, токътамай къар ягъмакъта. Ири,яалакъ-япалакъ. Кок юзю туташ булутларнен къаплы олса да, кимерде булутлар арасындан акъчиль ай, йылдызлар корюнелер. Ай да,йылдызлар да озь ерлеринде булунсалар да, ярыкълары эксильген. Эвельки ренклерини денъиштиргенлер.

(42 сёз)


Грамматик вазифе:


  1. 1-джи джумледе баш азаларны къайд этмек.

  2. Метинден эки сёз бирикме сечип язмакъ.

  3. 6-джи джумледе сёзлерни эджаларгъа больмек.
































Списывание


Назлы чечеклер


Озеннинъ энъ кенарында, ешиль орман четинде, сыкъ-сыкъ назлы чечеклер ачкъан. Бу кичкене мавы чечеклер пек назик ве дюльбер. Оларнынъ япракъларында масс-мавы ачыкъ кок акс олунгъан киби корюне. Озен башында чечек ачкъан мавы макъат адамны къувандыра. Яваштан дагъ ирмагъы чалкъана, шырылдай. Юксек кокте исе къыбырдамаз терек уджлары устюнден булутлар ялдайлар.


( 49 сёз )




































Словарный диктант №2.


Демирджи, зейтюн, къыяфет, гугюм, тёкюльмек,сийрек, шадырван, юрьмек, ясланмакъ, йылдыз, хатыра ,перчем, рузгяр.

( 13 сёз )















































Контрольный диктант №3. Имя существительное.


Симферополь


Симферополь - Къырымнынъ пайтахты. Бу, балабан ве гузель шеэр. Онынъ эски ады – Акъмесджит. Шеэрнинъ меркезинде Амет-хан Султан адлы мейдан бар. Симферопольнинъ ортасында Салгъыр озени акъа. Озен бою тал тереклери оселер. Шеэрде музей ве багъчалар чокъ. Догъру ве ешиль сокакъларда сырасыра биналар тизильген. Бу биналарнынъ биринде миллий къырымтатар театри ерлешкен.


( 49 сёз )


Грамматик вазифе:


  1. Метинден хас исимлерни сечип язмакъ, устюнден суаллерни къайд этмек.

  2. Берильген исимлерни чокълукъта язмакъ

Чёль –

Юзюк –

Ёлакъ –

Орьтю –

Долап –

Мышыкъ -





























Контрольный диктант №4. Части речи.



Мышыкъ

Йылдыз- меним севимли мышыгъым. О дёрт яшында. Мышыкъ пек дюлбьер. Къара тюкю йылтырай. Къулакълары бираз узун. Этрафны козетмеге пек севе. Мышыгъым топнен ойнамагъа да севе. Ач олса, битамнынъ пешинден юре. Адетиндже,арт панджаларына тура да , миявлай. Бойле этип, о битамдан балыкъ сорай. Битам оны ашсыз къалдырмай. Мен исе мышыгъымнынъ яткъан ерини эр кунь темизлейим.

(53сёз)

Грамматик вазифе:


1 Вариант.

  1. Биринджи джумледе сёз чешитлерини къайд этмек.

  2. .Сёзлерни сёз теркиби боюнджа талиль этмек.


Битамнынъ, пешинден


2 Вариант


  1. Экинджи джумледе сёз чешитлерини къайд этмек.

  2. .Сёзлерни сёз теркиби боюнджа талиль этмек.


мышыгъымнынъ, ерини.



































Основные критерии

оценки за диктант и списывание

Оценивание:

«5» – за работу, в которой нет ошибок.

«4» – за работу, в которой допущено 1–2 ошибки.

«3» – за работу, в которой допущено 3–5 ошибок.

«2» – за работу, в которой допущено более 5 ошибок.

Ошибкой в диктанте следует считать:

  • нарушение правил орфографии при написании слов;

  • пропуск и искажение букв в словах;

  • замену слов;

  • отсутствие знаков препинания в пределах программы данного класса;

  • неправильное написание словарных слов.

За одну ошибку в диктанте считаются:

  • два исправления;

  • две пунктуационные ошибки;

  • повторение ошибок в одном и том же слове.

Негрубыми ошибками считаются следующие:

  • повторение одной и той же буквы в слове;

  • недописанное слово;

  • перенос слова, одна часть которого написана на одной строке, а вторая опущена;

  • дважды записанное одно и то же слово в предложении.

Оценивание грамматического задания:

«5» ставится за безошибочное выполнение всех заданий.

«4» ставится, если ученик правильно выполнил не менее 3/4 заданий.

«3» ставится, если ученик правильно выполнил не менее 1/2 заданий.

«2» ставится, если ученик не справился с большинством грамматических заданий.



Оценивание контрольных работ.



Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.

Оценки:

«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.

«4» – верно выполнено 3/4 заданий.

«3» – верно выполнено 1/2 заданий.

«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.

Словарный диктант

Оценивание:

Оценка «5» - выполнено без ошибок и исправлений.

Оценка «4» - допущена 1- 2 ошибки или 1 ошибка и 1-2 исправления.

Оценка «3» - допущены 2- 3 ошибки и 1 исправление.

Контрольное списывание

Оценивание: 

 «5» – за безукоризненно выполненную работу, в которой нет исправлений.

«4» – за работу, в которой допущена 1 ошибка или 1–2 исправления.

«3» – за работу, в которой допущены 2 ошибки.

«2» – за работу, в которой допущены 3 и более ошибок.

В проверочной работе, состоящей из текста и дополнительного  (фонетического, лексического, орфографического, грамматического) задания, выставляется 1 оценка.

При оценке выполнения дополнительных заданий рекомендуется руководствоваться следующим:

Оценка «5» ставится, если ученик выполнил все задания верно.

Оценка «4» ставится, если ученик выполнил правильно не менее ¾ задания.

Оценка «3» ставится за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

Оценка «2» ставится за работу, в которой не выполнено более половины заданий.

Оценка «1» ставится, если ученик не выполнил не одного задания.

Примечание. Орфографические и пунктуационные ошибки, допущенные при выполнении дополнительных заданий, учитываются при выведении оценки за диктант.




Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Денисовская школа»
Симферопольского района Республики Крым
ОКПО 00833786, ОГРН 1159102031307, ИНН 9109010405/КПП 910901001
ул. Школьная,14, с. Денисовка, Симферопольский район, Республика Крым, 297534,

тел. (0652) 34-52-19, e-mail: den-school@yandex.ru

_________________________________________________________________________




РАССМОТРЕНО

на заседании ШМО

учителей начальных классов

Протокол № ______

от «___» ___________2020г.

Руководитель ШМО

_______Э.С.Смедляева

СОГЛАСОВАНО

Замдиректора по УВР:

_______ Э.С.Аблаева


«___» _____________2020г.








ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ


по учебному предмету: ЛИТЕРАТУРНОЕ ЧТЕНИЕ НА РОДНОМ

(КРЫМСКОТАТАРСКОМ) ЯЗЫКЕ








Класс: 3-А

Учитель: Зиядинова Зера Исмаиловна











Денисовка, 2020



Паспорт

фонда оценочных средст


п/п

Контролируемые

разделы (темы) предмета

Наименование

оценочного средства

1

Устное народное творчество. Крымскотатарские писатели и поэты детям. О школе и школьниках. О труде.

Чтение вслух.

Чтение молча.

Итоговая контрольная работа №1.Тесты

2

Зима.Защита природы. Наступила весна.Родной край.

Чтение вслух.

Чтение молча.

Итоговая контрольная работа №2.Тесты














































Чтение в слух


Акъкъушлар

Акъкъушлар сюрюси ачыкъ кокте, беяз бир сызыкъ киби,зорнен сечиле эдилер.Къанатларынынъ сызгъырувы эшитилир-эшитильмез дереджеде эди. Олар текмиль козьден чекильген сонъ,акъкъуш бойнуны аркъасына чевирди, козьлерини юмды. О къыбырданмай эди. Оны, кениш ёлакъларнен котерилип энмекте олгъан денъиз тельгете эди.

Танъ атмаздан эвельенгильден эскен ельденъизни къабарта башлады.сув акъкъушнынъ беяз кокюсине урды.Акъкъуш козьлерини ачты.Шаркъ беттен танъ агъармакъта эди.Ай ве йылдызлар акъчиллеше башладылар.

Акъкъуш теренден нефес алды,бойнуны котерди ве къанатларыны къакъып,сувдан котерильди. О эп юкъары котерилип,яваштан саллангъан далгъалар устюнден бир озю учып кетти.

Суаллер:

1.Нелер сюрюси ачыкъ кокте беяз сызыкънен зорнен сечиле эди?

2.Денъизни не къабарта башлады?

3.Акъкъушнынъ беяз кокюсине не урды?

4.Нелер акъчиллеше эдилер?

5.Икяенинъ серлевасыны бельгиле.






























Чтение молча

Тавшаннынъ кьулакълары не ичюн узун?

(масал)

Орманда кийик айванлар пейда олгъан сонь, оларнынъ арасында агьалыкъ вазифесини Буюк Сыгъын япып башлагъан.

Бир кунь орманда Буюк Сыгъын апайынен: «Бойнузларны кимге даркъатайыкъ экен». деп отура эдилер. Янларындан тавшан чапын кече ве оларнынъ лафыны эшите. Яваштан оларгъаякъынлаша да. бир кутюк артына гизлене. Гавшан сыгъынларнынъ лафыны динълей ве озь-озюне «Бир-эки бойнуз манъа да берселер. фена олмаз» деп. тюшюне.

-— Бу бойнузларны эчкиге берейик. Я бу узу н бойнузларны кимге берейик? — деп. Буюк Сыгъын апайындан сорай.

Буюк Сыгъыннынъ апайы джевап берип етиштирамады. кутюк артындан гавшан атылып чыкъа ве, эшитмезлер деп. къоркъып. багъыра:

  • Буларны манъа, тавшангъа. беринъиз, Буюк Сыгъын азретлери! Манъа бу бойнузлар пек керек. Бу бойнузларны такъсам, эр кес менден къоркъар!

  • Барсын. ойле олсун. — деди Буюк Сыгъын ве бойнузларны тавшангъа берди.

"Гавшан. севингенинден. секирип ойнамагъа башлады. Шу вакъыт апансыздан чам герегинден балабан бир карпасина. такъ этип. къояннынъ башынатюше. Гавшан ойле къоркъты ки, табана къувет бар кучюнен къачты. Лякин узакъкъа къачып оламады, чюнки бойнузлары ёлдаки чалыларгъа илишип къалды. Тавшан чапалана. къоркъусындан дыр-дыр къалтырай ве: «Ярдым этинъиз! Ярдым этинъиз!» деп къычыра. Буюк Сыгъын исе куле:

  • Сен къардашым. къоркъакънынъ къоркъагъы экенсинъ. Къоркъакъкъа исе буюк бойнуз биле файда бермез. Сен ялынъыз башкъасынынъ лафыны динълемеге уста экенсинъ. Ойле экен. санъа бойнуз ерине узун къулакъ ляйыкъ.

Шу куньден башлап тавшан бойнузсыз къалды, къулакълары исе уп-узун олып осьтилер.

Суаллер:

  1. Масалда айванлар арасында агъалыкъ вазифесини не япып башлады?

а) Арслан:

б) Булок Сыгъын:

в) къашкъыр.

  1. Буюк Сыгъыннынъ апайынен лафыны не эшитти?

а) Къарынджа:

б) кирпи:

в) тавшан.

  1. Буюк Сыгъын тавшангъа не бере?

а) Узун къулакъларны;

б) узун къуйрукъны;

в) узун бойнузларны.

  1. Тавшаннынъ башына апансыздан не тюше?

а) Къуру пытакъ;

б) джевиз;

в) карпасина.

  1. Тавшан къоркъкъанындан къачкъанда, башындаки бойнузларгьа не ола?

а) Чалыларгъа илишип къалалар;

б) когетлер устюне тюшелер;

в) сыназар.

  1. «Тавшан юрекли» ибареси насыл адамларгъа келише?

а) Акъыллы;

б) къоркъакъ;

в) айнеджи

Итоговая контрольная работа №1.Тесты


Абибулла Одабашнынъ «Юнус ве къырмыскъалар» икяесине тестлер

1. Юнус нелерни козетмеге севе?

А) кобелеклерни;

Б) къырмыскъаларны;

В) къушларны.

2. Юнуснынъ энъ биринджи эгленджеси …

А) къырмыскъаларгъа бакъып отурмакъ;

Б) чечеклер джыймакъ;

В) футбол ойнамакъ.

3. Бир кунь, Юнус къырмыскъаларны бакъып отургъанда, янына ким кельди?

А) бабасы;

Б) досту;

В) анасы.

4. Анасы Юнустан не сорады?

А) Не ичюн къырмыскъалар токътамадан юрелер?

Б) Не ичюн сен мында отурасынъ?

5. Юнус анасынынъ суалине догъру джевап бердими?

А) ёкъ;

Б) эбет.

6. Не ичюн къырмыскъалар богъдай данечиклерини юваларына ташыйлар?

А) юваларынынъ тешиклерини къапатмакъ ичюн;

Б) къышта ашамакъ ичюн;

В) ойнамакъ ичюн.

7. Анасы Юнускъа насыл сёзлер айтты?

А) Балабан олсанъ, сен де чувал ташырсынъ;

Б) чалышмакъ ичюн балабан олмакъ керек.

В) эр кеснинъ озюне коре япаджакъ бир иши бардыр.

8. Къырмыскъаларгъа къаршы Юнуста насыл дуйгъу уянгъан эди?

А) эришлешюв;раметлик;

Б) мераметлик;

В) бийсинмеюв.

9. Бу куньден сонъ Юнус …

А) къырмыскъаларгъа бакъып, тенбелленип отурды;

Б) азбар огюндеки багъчачыкънынъ чечеклерини суварды, биберлернинъ отларыны оталады.

10. Бабасы Юнускъа не кетирди?

А) арабачыкъ;

Б) аякъмашна;

В) оюнджакъ.

11. Юнусны пек зияде не севиндирди?

А) анасы пиширген лезетли кобете;

Б) анасынынъ къырмыскъа бичиминде ясап, пиширген татлы къыйгъачасы.

12. Не ичюн Юнус къырмыскъаларны даа зияде севмеге башлады?

А) чюнки къырмыскъалар онъа ярдым эттилер;

Б) чюнки къырмыскъалар Юнусны севдирмеге себепчи олдылар;

В) чюнки къырмыскъалар пек ишкир олалар.






Чтение в слух


Ярын раатлыкъ куню.Амет достларынен сабадан дагъгъа одунгъа узакъкъа кетмеге алышты. Къырымда асыл ойле адет олгъан.Огълан балаларгъа эвни якъарлыкънен темин этмек вазифеси юклене эди.Олар оны истекнен эда эте эдилер.

Саба Амет ашыны ашап, эвден эрте чыкъты. Достларыны топлап башлады. Эр ердеки кичкене шеэрлерде олгъаны киби,Алупкада да адамлар бири-бирини яхшы билелер. Хусусан,балалар.

Эр эвде бала. Эписи акъранлар.Кимиси бир яш буюк,кимиси бир яш кучюк.Бекир Абла,Сеит Джелиль Къалайджы,Решит Селимов киби Амет-Ханнен бир мектепте окъугъан ве шу маалледе яшагъан балалар чокъ эдилер.Олар Демирджи Абдулла агъанынъ эви янында топлагъанлар.Дагъгъа ёл бу ерден кете.Шунынъ ичюн мында топланмакъ келишиели.

Берильген суаллерге джевап бер:

1Амет достларынен не ичюн дагъгъа бармай эдилер?

2.Балалар къайсы шеэринде яшай эдилер?

3.Эписи балалар кимнен бир мектепте окъугъан эдилер?

4.Кимнинъ эви янында топлангъанлар?

5.Не ичюн Демирджи Абдулла агъанынъ эви янындан ёл алалар?






























Чтение молча


Мышыкълар ве сычанчыкь

(масал)


Сычанчыкь аш къыдырып. ювасындан чыкъты ве кошелерни къокълады. Бир шей тапалмады. Ювасына къайтаджакъта башыны котерип. бакъты. Онынъ къаршысында бир дегиль. эки дегиль. учь мышыкъ тура. Оларнынъ козьлери фенер киби яна. тишлери пычакъ киби кескин. сычангъа бакъып туралар. Бойле дешетли мышыкъларны корьгенинен. сычанчыкънынъ аякълары къалтырады.

«Олды оладжакъ. — деп тюшюнди сычанчыкь, — бириси тутып ашамаса, дигери илле тутар ве ашар. Къачып къоркъакълар киби ольгендже, оларгьа къаршы юрип, джесаретнен олейим».

О, мышыкъларгъа козьлерини тикип, яваш-яваш ювасына догъру адымлады.

«Бу насыл шей, — деп тюшюнди къарт мышыкъ. — Мени корьген сычанлар къачмагъа тырышалар. бу исе озь аягъынен меним яныма келе. Козюм корьмеген, къулакъларым эшитмеген шей. Гъалиба мында бир сыр бар. Бес-белли, тылсымлы сычан олса керек!

Мен оны тутаджакъ олып, эки балам янында масхара олмайым. Эйиси олар тутсынлар, чюнки даа яшлар».

Экинджи мышыкъ исе: « Э-э-э. бабам сычангъа атылмай, козьлеринде къоркъу аляметлери бар. Мен сычангъа биринджи олып атылсам ве сонъу хайырсыз олса, манъа бабам ве къардашчыгъым акъылсыз мышыкъ демезлерми? Не япайым экен?» — деп тюшюнджеге далды.

Учюнджи мышыкъ исе: « Вай, насыл семиз экен, къарным да ач. Амма сычангъа мен биринджи олып атылсам насыл олур экен? Бабам ве агъам манъа ачкозь демезлерми? Не ичюн олар бир шей япмайлар? Екъ, мен оларнынъ ишлерине къарышмайджам. Олар чокъ юрьгенлер ве чокъ билелер», — деп ойланды.

Яваш юрьген. ел алыр дегенлери догъру экен. Сычанчыкъ озь ювасына ашыкъмайып, кирип кетти. Мышыкълар исе бири-бирине айретнен бакъып, агъызларыны ачып къалдылар.

Суаллер:

  1. Сычанчыкъ не ичюн ювасындан чыкъты?

а) Кезинмеге:

б) аш къыдырып чыкъты:

в) балаларыны къыдырып чыкъты.

  1. Сычанчыкъ ювасына къайтаджакъта нелерге расткельди?

а) Учь мышыкъкъа:

б) достларына;

в) къапкъанларгъа.

  1. Сычан не япты?

а) Къоркъып. тез-тез къачып кетти:

б) козь-яш тёкип башлады;

в) мышыкъларгьа козьлерини тикип. яваш-яваш ювасына догъру адымлады.

  1. Къарт мышыкъ сычан акъкъында не белледи?

а) Джесюр сычан олса керек;

б) тылсымлы сычан олса керек;

в) акъылсыз сычан олса керек.

  1. Сычанчыкънынъ алы не олды?

а) Сычан мышыкълардан сакъланды;

б) мышыкълар оны ашадылар;

в) о, озь ювасына ашыкъмайып, кирип кетти.

  1. Масалда насыл аталар сёзю бар?

а) Ёлджу ёлда къалмаз;

б) яваш юрьген, ёл алыр;

в) бугуньки ишни ярынгъа къалдырма.

Итоговая контрольная работа №2.Тесты


Наджие Аметованынъ «Шемсие» икяесине тестлер

1.Не ичюн къартбаба торунына шемсие багъышлады?

А) чюнки Диляранынъ догъгъан куню якъынлаша эди;

Б) чюнки ава чырайыны сытып башлады. « чокъ беклетмеден, ягъмурлар да ягъып башлайджакъ, - деп тюшюнди къартбаба.

2. Шемсиенинъ устюндеки къырмызы, сары, ешиль,мавы, гульгули ренкли ёлачыкъларынени анъдыра эдилер?

А) чечклерни;

Б) кобелеклерни;

В) кок къушагъыны.

3. Диляранынъ достлары шемсиени…

А) бегендилер;

Б) бегенмедилер.

4. Диляра достларындан шемсиени…

А) къызгъанды ве кимсеге бермеди;

Б) сакълап чантасына къойды;

В) къызгъанмады, корьмек истегенлерге берди.

5. Эртеси куню ава насыл олды?

А) ель эсмеге башлады;

Б) ягъмур ягъды;

В) тынч, кунешли ава олды.

6. Къартбабасы насыл сёзлер айтып Диляраны тенбиледи?

А) Шемсиени ягъмур ягъгъанда ач, ягъмагъанда ачма, ель алып кетер;

Б) Шемсиени ал, бугунь ягъмур ягъаджакъ;

В) Шемсиенен ойнама.

7. Ёлгъа чыкъкъан сонъ Диляра не япты?

А) къартбабасынынъ сёзюни тутты;

Б) къартбабасынынъ огютини унутты, шемсиени ачты.

8. Ель шемсиени не япты?

А) сылатты;

Б) учурып алып кетти.

9. Шемсие насыл алда эди?

А) йыртылгъан ве сынгъан;

Б) бираз сылангъан;

В) текяран майышкъан.

10. Диляраны насыл дуйгъулар сарды?

А) Диляра пек севинди;

Б) Диляра пек кедерленди;

В) Диляра пек ачувланды.

11. Диляра неге пешман этти?

А) шемсиени алгъанына;

Б) шемсиени ачкъанына;

В) къартбабасынынъ сёзюни динълемегенине.

12. Наджие Аметованынъ «Шемсие» икяесининъ эсас фикри…

А) Шемсиени догъру къулланмакъ керек;

Б) Буюклернинъ сёзюни динълемек керек;

В) Достларнен пайлашмакъ керек.




Оценивание устных ответов учащихся

Контрольная проверка навыка чтения проводится ежемесячно у каждого учащегося, оценка выставляется в классный журнал по следующим критериям:

- беглость, правильность, осознанность, выразительность

Оценка «5» - ставится, если выполнены все 4 требования.

Оценка «4» - ставится, если выполняется норма чтения по беглости (в каждом классе и в каждой четверти разная), но не выполнено одно из остальных требований.

Оценка «3» - ставится, если выполняется норма по беглости, но не выполнено два других требования.

Оценка «2» - ставится, если выполняется норма беглости, но не выполнены остальные три требования или не выполнена норма беглости, а остальные требования выдержаны.

В индивидуальном порядке, когда учащийся прочитал правильно, выразительно, понял прочитанное, но не уложился в норму по беглости на небольшое количество слов, ставится положительная отметка.

Чтение наизусть

Оценка «5» - твёрдо, без подсказок, знает наизусть, выразительно читает.

Оценка «4» - знает стихотворение наизусть, но допускает при чтении перестановку слов, самостоятельно исправляет допущенные неточности.

Оценка «3» - читает наизусть, но при чтении обнаруживает нетвёрдое усвоение текста.

Оценка «2» - нарушает последовательность при чтении, не полностью воспроизводит текст.


Оценивание контрольных и проверочных работ.


Тестовые задания – динамичная форма проверки, направленная на установление уровня сформированности умения использовать свои знания в нестандартных учебных ситуациях.

Оценки:

«5» – верно выполнено более 3/4 заданий.

«4» – верно выполнено 3/4 заданий.

«3» – верно выполнено 1/2 заданий.

«2» – верно выполнено менее 1/2 заданий.


Оценивание навыков чтения

Контрольная проверка навыка чтения проводится ежемесячно у каждого учащегося, оценка выставляется в классный журнал по следующим критериям:

- беглость, правильность, осознанность, выразительность

Оценка «5» - ставится, если выполнены все 4 требования.

Оценка «4» - ставится, если выполняется норма чтения по беглости (в каждом классе и в каждой четверти разная), но не выполнено одно из остальных требований.

Оценка «3» - ставится, если выполняется норма по беглости, но не выполнено два других требования.

Оценка «2» - ставится, если выполняется норма беглости, но не выполнены остальные три требования или не выполнена норма беглости, а остальные требования выдержаны.

В индивидуальном порядке, когда учащийся прочитал правильно, выразительно, понял прочитанное, но не уложился в норму по беглости на небольшое количество слов, ставится положительная отметка.

текст.