СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок в 3 классе " С днём рождения, Тайни!"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок был проведён в 3 классе. Ребята поздравляли сказочного героя с днём рожения.  

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок в 3 классе " С днём рождения, Тайни!"»

Задачи:   активизировать лексику по теме;   систематизировать навыки монологической речи;   умения задавать вопросы; поздравить именинника Развивающие задачи: развивать творческие    способности учащихся Воспитательная задача: формирование интереса  к изучению английского языка,  развитие положительной мотивации,    создание радостного настроения на уроке. Оборудование: костюмы,подарки, песенки – аудиозаписи

Задачи: активизировать лексику по теме;

систематизировать навыки монологической речи;

умения задавать вопросы; поздравить именинника

Развивающие задачи: развивать творческие

способности учащихся

Воспитательная задача: формирование интереса

к изучению английского языка,

развитие положительной мотивации,

создание радостного настроения на уроке.

Оборудование: костюмы,подарки, песенки – аудиозаписи

Начало урока. Оргмомент Фонетическая зарядка Речевая зарядка Видеоролик «ЛЕС» Поздравляем Тайни с днём рождения Рефлексия

Начало урока. Оргмомент

Фонетическая зарядка

Речевая зарядка

Видеоролик «ЛЕС»

Поздравляем Тайни с днём рождения

Рефлексия

Today we have an unusual lesson. It is Tiny’s birthday.  We will congratulate him.  We don’t  g o shopping for presents. We all made for him the presents. We want to make Tiny happy.

Today we have an unusual lesson. It is Tiny’s birthday. We will congratulate him. We don’t g o shopping for presents. We all made for him the presents. We want to make Tiny happy.

Фонзарядка. Phonetic . Warm up! Birthday, present-presents, congratulate, wish, sing songs, play, have a lot of friends, what, where, why, when, how many, how old, with, who

Фонзарядка. Phonetic . Warm up!

  • Birthday, present-presents, congratulate, wish, sing songs, play, have a lot of friends, what, where, why, when, how many, how old, with, who
What is your name? How old are you? Have you got a lot of friends? Who are your friends? Where do you live? What do you like to do? 7. How many pets have you got?
  • What is your name?
  • How old are you?
  • Have you got a lot of friends?
  • Who are your friends?
  • Where do you live?
  • What do you like to do?

7. How many pets have you got?

Meet Tiny!                   Hello, boys and girls! Do you know me? Yes I’m Tiny. I’m glad to meet you. I am ten. I am from Great Britain. I live in the English forest.

Meet Tiny!

Hello, boys and girls! Do you know me? Yes I’m Tiny. I’m glad to meet you. I am ten. I am from Great Britain. I live in the English forest.

Questions to Tiny 1). What do you like to do? 2). When do you watch TV? 3). What is your favourite season? 4). Why do you like summer? 5). How many pets have you got? 6). What do you like to do? 7). Have you got a lot of friends?

Questions to Tiny

1). What do you like to do?

2). When do you watch TV?

3). What is your favourite season?

4). Why do you like summer?

5). How many pets have you got?

6). What do you like to do?

7). Have you got a lot of friends?

Hello, Miss Chatter!  We are glad to meet you!

Hello, Miss Chatter! We are glad to meet you!

Happy Birthday, Tiny!

Happy Birthday, Tiny!

Tiny’s friend - Rex You have a date to celebrate! Which comes but once a year  And so today I ’d like to say! Happy birthday to your

Tiny’s friend - Rex

You have a date to celebrate!

Which comes but once a year

And so today I ’d like to say!

Happy birthday to your

We are singing songs

We are singing songs

We can recite poems

We can recite poems