-формировать коммуникативную компетенцию по теме.
Этапы | Ход урока |
Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
Организационный момент Цель: создание благоприятного настроя на урок Речевая разминка. | Good morning! I am glad to see you. What date is it today? What day is it today? Today we have guests, and now let’s greed them! Let’s begin our lesson Look around the classroom, please! What can you see? What do you think we are going to speak about today? Well, you are right. We’ll develop our speaking, listening, reading on the topic “Seasons and weather” | Good morning! Today is 1th of March Today is Thursday We can see flowers, leaves, snowflakes. A calendar, posters. About seasons and weather. |
Активизация материала в разных видах деятельности. | Песня по теме “How is the weather today?” Let’s sing. Thank you. You are good singers. What season is it today? What month is it today? What is the weather like today? | Today is spring Today is March It is cloudy. It is windy. |
Фонетическая зарядка. | First, go to the blackboard and complete the sentences. Двое учащиеся составляют на доске стих. Spring is … , Summer is … , Autumn is …. , Winter is ….. . | Spring is green, Summer is bright, Autumn is yellow, Winter is white. |
Совершенствование навыков говорения по теме «Seasons». | So, I’d like to test you. Have a look at these pictures, please. And get ready to answer my questions: | It is winter. We can ski and skate in winter. |
Совершенствование навыков аудирования. | Let’s watch a weather forecast. After watching complete the table. How is the weather in …? It’s _____________ in Australia. (hot) It’s _____________ in Canada. (snowy) It’s _____________ in France. (rainy) It’s _____________ in Mexico. (sunny) It’s _____________ in Russia. (cold) It’s _____________ in Japan. (cloudy) It’s _____________ in England. (foggy) | How is the weather in …? It’s hot in Australia. It’s snowy in Canada. It’s rainy in France. It’s sunny in Mexico. It’s cold in Russia. It’s cloudy in Japan. It’s foggy in England. |
Физкультминутка | I think you are little bit tired, aren't you? Let’s have a rest. Everybody stand up! Are you ready? Hands up, hands down Turn around Touch your nose, eyes, knees … | Yes, we are. Hands up, hands down Turn around Touch your nose, eyes, knees … |
Совершенствование навыков монологической речи. | Высказывание и обоснование мнения о любимом сезоне. 1. What season do you like? Why? 2. Tell me what season you like and why. Учащиеся высказывают и обосновывают свои мнения. ( I like ... because ... ) | I like summer. It’s hot and sunny. There are a lot of sunny days. The trees are green. My favourite month (месяц) is June. I can swim and ride my bike. I don’t like autumn. It is a wet season. It often rains and windy. The sky is grey. The leaves fall down from the trees. |
Работа в группах над проектом. | Работа в группах. Now, we are to divide into 4 groups. Who likes ... take these places. Take these sheets of paper and fill the gaps. Then make the posters. Учащиеся делятся на 4 группы по любимому сезону. Каждая группа пишет о своем сезоне. Здесь возможны два варианта: Использовать Рисунок 1, как в приложении и затем все четыре сезона приклеить на один постер; Учитель вырезает по 5 символов каждого сезона из Рисунка 1. Например: вырезать снежинку в середине” I can do:”и т.д. Затем каждая группа оформляет свой постер. | Ученики работают в творческих группах и создают свои постеры, в которых рассказывают о выбранном сезоне года. |
Защита проекта. | Present your posters. What can you do/ wear/ see in your favorite seasons? Read your poems about your favorite seasons. | Ученики защищают свои творческие работы. Отвечают на вопросы учителя. |
Оценка деятельности учащихся с комментариями. | So, I’ll call out your marks. Учитель ставит оценки с комментариями. | |
Заключительная часть урока. Рефлексия. | We have spoken about seasons today. I hope you know much about seasons of the year. At home you should complete the questionnaires asking your families what seasons they like. Учитель раздает анкеты каждому. | Ученики выбирают рисунок, подходящий их настроению. (солнышко, тучка, дождик) Получают домашнее задание. |