1.Организационный момент. Ввести учащихся в языковую среду, создать интерес к теме урока и мотивировать их на дальнейшую деятельность. Актуализация имеющегося учебного опыта Целеполагание
| - Good morning, children! I'm glad to see you! How are you, today? Then look at each other and smile. Sit down, please. - Dear, boys and girls, are you ready for the lesson? -So, let’s start our lesson.
| Good morning, teacher!
Fine, thanks!
Yes, we are.
.
| Коммуникативная - настроить продуктивное взаимодействие со сверстниками в процессе коллективной деятельности; Регулятивные: - планирование последовательности деятельности, Коммуникативные: -умение аргументировать свое мнение; Познавательные - формирование перерабатывать, систематизировать информацию. |
4 мин. |
2. Постановка учебной задачи
Создание проблемно - учебной ситуации
Фонетическая зарядка
Повторение тематической лексики.
Отработка речевых моделей
Отработка правописания.
Обучение чтению. | - I didn’t write the theme of our lesson. You will help me. Listen to the poem Help your mother set the table With a knife and fork and spoon. Help your mother set the table Every afternoon. Help your mother clean the table, Take the knife and fork and spoon; Help your mother clean the table Morning,night and noon. Could you tell me, what the theme is of our lesson? - You are right. The theme of our lesson is «What do we do to help your family?»
- How can the children help their parents? -What do you do to help your family? – What is the aim of our lesson?
Yes, you are right. We will: Answer the questions Make up sentences Remember the words Check your homework Describe pictures Read and translate.
But first of all we have to revise sounds. Ex.21 p. 71 (работа с магнитофоном) Sounds create words. Lets revise some words on the topic. Look at the pictures and name the action.
- to lay the table - to do the washing up - to answer the phone calls - to clean the room - to feed the pеt - to water the flowers - to take a pet for a walk -to repair one’s bike - to go shopping
Answer my questions. Do you like to lay the table? Can you cook? Do you often go shopping? Words can be read and written. Do you know how to write these words? Самопроверка ( в словах нужно вставить пропущенные буквы) Работа со слайдом: в тексте нужно найти предложения как мальчик помогает родителям. |
Our home duties. What we do at home. How we help our parents
Answer the questions. Read and translate. Make up sentences. Do exercises.
Учащиеся называют действия, которые видят на картинках.
Yes, I do. Yes, I can. Yes, I do. | Коммуникативные: -умение аргументировать свое мнение;
Познавательные - формирование перерабатывать, систематизировать информацию.
Регулятивные: - планирование последовательности деятельности.
| 6 мин.
6мин |
3. Проверка домашнего задания
Обучение монологическому высказыванию
4. Открытие нового знания.
|
At home you have described pictures. Lets open our books and check ex.16 p. 70 What did you do with this exercise? Well, What does Mag do every day? What does Alex do every day?
How did you help your parents yesterday? Lets revise some verbs. А сейчас найдите вторую форму неправильных глаголов: Lay,take, feed, make. Well, and now make up sentences one by one like a snowball. |
We made up sentences We described pictures.
Составляют монологическое высказывание P1: Mag usually does her homework. P2: Alex goes shopping. P3: Alex makes his bed. P4: Mag usually lays the table. P5: Alex usually cleans his room. P6: My mother cooks breakfast. I water the flowers.
P1 I cooked yesterday. P2 I watered the flowers. P3 I went shopping. | Предметные цели : - формирование у учащихс Познавательные: -анализ, синтез, сравнение, обобщение, аналогия; - подведение под понятие; - осознанное и произвольное построение речевого высказывания. Коммуникативные: - выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью – адекватное использование речевых средств для решения коммуникационных задач; - достижение договоренностей и согласование
Познавательные (общеучебные и логические): - умение строить логическую цепь рассуждения Коммуникативные: - владение всеми видами деятельности; - умение вступать в диалог; - участие в коллективном обсуждении; - умение аргументировать свое мнение; | 5мин. |
Развитие навыков аудирования
Cоздание своего учебного продукта.
Физминутка
Создание преодолимых интеллектуальных затруднени
Создание своего учебного продукта. | So, and now listen to the text about Alex and say what Alex did on different days of the week.
I think you are tired. Lets have a rest. Show what we read. One busy housewife sweeps the floor Two busy housewives polish the door, Three busy housewives wash the socks , Four busy housewives wind the clock, Five busy housewives clean with broom, Six busy housewives tidy up the room.
Lets answer the questions Are you a good son or daughter? Для этого мы должны пройти тест. Can you say when your mothers and fathers birthday is?
2 .Are you always kind with your parents? 3.Do you lay the table? 4. Do you clean your room? 5. Do you go shopping? 6. Do you wash the dishes? 7. Do you feed your pet? 8. Do you make your bed? 9. Do you take out the rubbish? 10. Do you sometimes give presents to your mother?
(Учащиеся работают в парах, задавая друг другу вопросы, как они помогали вчера родителям) | Составляют монологическое высказывание
Считают баллы и подводят итог (самооценка) 8-10 yes- you are an ideal child 6-8 yes- you are a good child 4-5 yes- you must try to be better.
P1 Did you clean the room? P2 Did you water the flowers? P3 Did you go shopping? | Познавательные: -анализ, синтез, сравнение, обобщение, аналогия; - осознанное и произвольное построение речевого высказывания. Коммуникативные: - выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью – адекватное использование речевых средств для решения коммуникационных задач
| 10 мин.
3мин
7мин
|
5. Рефлексия Оценка знаний учащимися и учителем
6. Заключение
| Its time to finish our lesson. Давайте оценим нашу работу. Look at the blackboard! You can see the Tree of knowledge. On the table you have 3 apples: red, yellow, green. Красный- урок очень интересный. Мне понравилось всё. Жёлтый- мне понравился урок но я не совсем справился. Зелёный- было скучно и я ничего не выполнил.
Thank you, pupils. I see, that you like to help your families. You aren’t lazy and you love your parents.
Alright, thank you. According to the results of your work you get the following marks… Your home task is to do ex.6, 7, 8 page 39 (workbooks). Thank you very much for your work in the lesson. You are so active and it’s great. That’s all for today. See you on Friday Goodbye, everyone | Выбирают яблоко в зависимости от своей работы. Now I can say:
Записывают домашнее задание
| Регулятивные: - волевая саморегуляция; - самоконтроль. Познавательные: - выполнение логических операции: сравнение, анализ, синтез, обобщение, классификация, установление аналогий. Коммуникативные - осуществлять контроль;
Познавательные: -контроль и оценка процесса и результатов деятельности; Коммуникативные - формулирование и аргументация своего мнения, учет разных мнений.
| 3 мин.
2мин. |