СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

ДЕМОНСТРАЦИОННЫЙ ВАРИАНТ диагностической работы по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ для учащихся 7-х классов

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная работа поможет подготовить детей к впр по английскому языку.

Просмотр содержимого документа
«ДЕМОНСТРАЦИОННЫЙ ВАРИАНТ диагностической работы по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ для учащихся 7-х классов»

ДЕМОНСТРАЦИОННЫЙ ВАРИАНТ

диагностической работы по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

для учащихся 7-х классов



ЧАСТЬ 1



Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

Вы услышите экскурсовода Монику Питт. В заданиях 1–5 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите текст дважды.

1



The excursion is taking place in



1)

spring

2)

summer

3)

autumn



2
In the port one can see



1)

tourist liners

2)

cargo ships

3)

fishing boats



3


The tourist guide is going to bring the tourists to the ship, which was



1)

built by the local people

2)

found at the bottom of the sea

3)

brought from abroad



4

The tourists are going to have lunch



1)

on board a ship

2)

in a local restaurant

3)

on the beach



5

The guide's grandfather was



1)

a captain

2)

a cook

3)

a writer



Раздел 2. ЧТЕНИЕ

Прочитайте текст. Определите фактические ошибки в утверждениях 6–11, данных после текста. Исправьте ошибки: зачеркните неверное слово и запишите правильный ответ (одно слово) в правой колонке таблицы. Слово должно быть записано в той форме, в которой оно употреблено в тексте.

WINNIE THE POOH

For many decades children and adults all over the world have been very fond of the fictional character, Winnie the Pooh.  The author of the book, Alan Alexander Milne, never considered himself a children’s writer.  However, it was the bear character who gave him the fame and world recognition.

Alan Milne was born in England in 1882. He was the youngest of the three sons in the family. His father, Scottish by origin, was a headmaster of a small public school in London where Alan and his two brothers started taking their classes. In 1893 Alan won a scholarship to Westminster School and then continued his education at Cambridge where he studied Mathematics. He graduated from Cambridge with a Bachelor’s Degree in Mathematics but devoted a lot of his time and energy to writing. He wrote for the university magazine in Cambridge, for several magazines and newspapers in London, published novels, comedies, dramas, and detective stories.  

The stories of Winnie the Pooh were written to amuse Alan’s son, Christopher Robin. The leading characters were a small boy and his teddy bear. Christopher Robin’s stuffed toys inspired most of the book characters. The toy tiger, piglet, donkey, and the others are still displayed at the New York Public Library. The characters of Owl and Rabbit, however, were created completely from Alan Milne’s imagination.  The Winnie the Pooh books were first published in 1925.

In the middle of the 20th century the Walt Disney Company bought the rights to Winnie the Pooh characters and animated them.  It is the most popular cartoon that has ever been produced by the company. Naturally, national animated films about Winnie the Pooh appeared in other countries too.  The critics say that the Russian animated version most closely presents the original stories from Milne’s book. However, Winnie the Poor from the Russian cartoon looks very different. It doesn’t resemble the bear from the illustrations in Milne’s book at all.



Example: Alan Milne was born in Scotland.

England





6

Alan Milne’s father was a writer.


7


Alan Milne’s main subject at university was Literature.




8


Alan Milne created most of Winnie the Pooh characters after his son’s friends.


9


The books about Winnie the Pooh were first animated in 1925.




10

The Walt Disney Company sold the rights to make cartoons based on Milne’s book.


11


The bears in the Russian animated version and in Milne’s book look very similar.




Раздел 3. ЛЕКСИКА И ГРАММАТИКА

Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 12–18. Эти номера соответствуют заданиям 12–18, в которых представлены возможные варианты ответов. Для каждого задания выберите один вариант из четырёх, так чтобы он грамматически соответствовал содержанию текста. Обведите номер выбранного ответа.



HOME, SWEET HOME



I’ve been living in this house since the day I was born. It’s been a really long time as I’m going to celebrate my   12  ______ anniversary next week. Of course, the house looked different in my childhood. It   13  ______ dark green and had a large garden around it. There   14  ______ different plants in the garden: young apple, pear, and plum trees, blackberry bushes, and lots of flowers. My mum was fond of flowers and spent most of her free time taking care of   15  ______. Yellow roses, Mum’s favourite, still grow in front   16  ______ the house.

Once I decided to leave the countryside and move to the city. I   17  ______ a job and rented a small flat there. But I couldn’t adapt to the city lifestyle and missed my house very much. A year later I came back. Fortunately,   18  ______ had bought my house by that time and I happily settled back.

12


1)

sixty

2)

sixteen

3)

sixtieth

4)

sixties



13


1)

paint

2)

is painted

3)

painted

4)

was painted

14


1)

is

2)

are

3)

was

4)

were

15


1)

this

2)

them

3)

they

4)

themselves



16


1)

on

2)

in

3)

to

4)

of

17


1)

find

2)

have found

3)

found

4)

was found





18






1)

nobody

2)

somebody

3)

anybody

4)

everybody













Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19–23 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 19–23.









19






The Proms are concerts which are part of a big music festival in London. The Proms became _________________ in 1895. In those days concerts





FAME





20






were very _________________. Robert Newman,

EXPENSE





21






a talented _________________, decided to start a series of concerts that ordinary people could afford to go to. The idea was that people could have cheap standing places. There would also be seats for people

MUSIC





22






who could afford to pay more. His concerts of classical music were very _________________.



SUCCESS





23






Today the Proms have become _________________. Orchestras from all over the world take part in the concerts.

NATIONAL







Раздел 4. ПИСЬМО











24






You have got a letter from your friend Ben. He is going to take an English course in Malta. You want to join him but you need more information about the course. To complete the e-mail ask about the following:

  • the starting date of the course

  • the price

  • the sports facilities






Dear Ben,



Thank you for your letter. I think I’d like to take this course too. Can you let me know more details about it?

1) _________________________________________________________

2) _________________________________________________________

3) _________________________________________________________



Best wishes,

….








ЧАСТЬ 2



Раздел 5. ГОВОРЕНИЕ













25






Inform your schoolmates about the coming event. Use the information from the table.



Begin with: I want to tell you about the coming event - our School New Year Party...



Event

New Year Party

date and time

29th of December, 4pm - 9pm

place

School Dancing Hall

programme and activities

Fun New Year contests, musical performances, dancing

participants

4th and 5th grade students; guests from other schools are allowed with the headteacher’s permission

dress code

casual clothes/masks/fancy dresses









Материалы для учителя

Приложение 1.

Тексты для аудирования



Сейчас Вы будете выполнять задания по аудированию. Текст прозвучит 2 раза. После первого и второго прослушивания у Вас будет время для выполнения и проверки заданий. Все паузы включены в аудиозапись. Остановка и повторное воспроизведение аудиозаписи не предусмотрены.





Вы услышите экскурсовода Монику Питт. В заданиях 1–5 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите текст дважды. У вас есть 1 минута, чтобы ознакомиться с заданиями.



Now we are ready to start.



Hi, everybody! My name is Monica Pitt. And I’m happy to see you here. It’s nice that our excursion was scheduled for this particular day. I think we are very lucky with the weather today. It’s not typical for this season. Late October feels more like summer. I hope this lasts.

I’ll show you a very interesting place of our town - the port. It’s actually the place around which the town was built. In the past there was only a small fishing village here. It’s a bit disappointing that neither modern tourist liners nor heavy cargo ships come into the harbour these days. They are too huge for our shallow waters. You can see here only fishing boats and small yachts. They feel safe and good here. Relatively safe, of course. Our local people say “You should never trust the sea.” And I think they are right. I remember several boats that went under the water quite unexpectedly. Some of them were found afterwards, and the others weren’t.  

Anyway, back to the topic of our excursion. Can you see that ship? That sailing ship was brought here from Spain, our neighbouring country, two centuries ago. The ship has never sailed since then but it has been restored, and tourists enjoy visiting it. And it’s actually the place we are heading to, to get some idea of the life of the sailors and also to have lunch there.

Yes, your lunch is going to be served on the deck of the ship. I think it’s more romantic than eating in a local restaurant or buying a sandwich on the beach, isn’t it?  I, personally, like the simple food of sailors very much. My grandfather cooked for sailors on a big ship. When he retired, he settled down here, and often treated us, his grandchildren, with his dishes and the stories about pirates, storms, and adventures. He was a great storyteller. Even some writer from the city once came to our town to interview my granddad...



You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds.)

Now you will listen to the dialogues again. (Repeat.)

This is the end of the task. You now have 30 seconds to check your answers. (Pause 30 seconds.)

This is the end of the Listening Test.

Время, отведённое на выполнение заданий, истекло.







Рекомендации по оценке выполнения заданий итоговой работы

по английскому языку



Приложение 2.

ОТВЕТЫ к заданиям с выбором ответа и с кратким ответом

Задания 1- 23.

В заданиях 1-23 за каждый правильный ответ выставляется 1 балл (если в заданиях 6-11, 19-23сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным).



Номер задания

Правильный ответ

1.

3

2.

3

3.

3

4.

1

5.

2

6.

headmaster

7.

MathsMathematics

8.

toys

9.

published

10.

bought

11.

different

12.

3

13.

4

14.

4

15.

2

16.

4

17.

3

18.

1

19.

famous

20.

expensive

21.

musician

22.

successful

23.

international





Критерии оценивания заданий с развернутым ответом

Приложение 3.

24





Возможные элементы содержания верного ответа

(допускаются иные формулировки ответа, не искажающие его смысл)

  1. When does the course start?/ When is the course going to start?/ When will the course start?

  2. What is the price of the course?/ How much do I need to pay?/How much does the course cost?/How expensive is the course?

  3. Have they got any sports facilities?/ What sports facilities can I/the students use? Do they have any sports facilities (there)? What kind of sports facilities do they have (there)?


Указания к оцениванию

за каждый вопрос выставляется:

Вопрос задан, при этом лексико-грамматические и орфографические ошибки отсутствуют

2

Вопрос задан, но допущено не более 2-х ошибок (2 лексико-грамматические ИЛИ 2 орфографические ИЛИ 1 лексическая/ грамматическая и 1 орфографическая)

1

вопрос не задан ИЛИ в вопросе допущено более 2-х ошибок, затрудняющих понимание вопроса

0

Максимальный балл

2*3=6



За выполнение задания 24 учащийся может получить от 0 до 6 баллов.









25





Приложение 4.

Карточка для учителя

Задание 25.





25. INTERLOCUTOR CARD



Let the student talk. Ask only those questions which the student has not covered while giving his/her talk.



1) When does the New Year Party take place?

2) Where does the New Year Party take place?

3) What does the programme of the party include?

4) Who can take part in the Party?

5) What clothes are appropriate for the New Year Party?






Приложение 5.

Критерии оценивания выполнения задания (монологическое высказывание с опорой на нелинейный текст (таблицу))

Максимальный балл – 6 баллов



Баллы/ Критерии оценива­ния

Выполнение коммуни-кативной задачи

Лексико-грамматическое оформление речи

Произносительная сторона речи

3 балла

Задание выполнено пол­ностью самостоятельно: дано не менее 5развернутых предложений по указанным в таблице аспектам



2 балла

Задание выполнено в основном самостоятельно:

дано 4 развернутых предло­жения в соответствии с приведенными в таблице аспектами и 1 правильный ответ на вопрос учителя (по пропущенному аспекту)

Ошибки практически отсутствуют (не более 3-х ошибок)


1 балл

Задание выполнено с помощью учителя:

3 развернутых предло­же­ния в соответствии с указан­ными в таблице аспектами и 2 правильных ответа на вопросы учителя (по пропу­щен­ным аспектам); ИЛИ

4 развернутых предложе­ния по аспектам задания и 1 неправильный ответ на воп­рос учителя (по пропущен­ному аспекту); ИЛИ

2 развернутых предложе­ния в соответствии с указан­ными в таблице аспектами и 3 правильных ответа на вопросы учителя (по пропущенным аспектам)

Допущены ошибки, не препятствующие коммуникации (не более 5-ти ошибок в сумме)

1 балл - Речь воспринимается легко; слова произнесены без нарушения нормы: допускается 4 ошибки (в произношении звуков в потоке речи, ударении, интонации), не искажающие смысл высказывания

0 баллов

Задание не выполнено: дано не более 2-х развернутых предложения в соответствии с указанными в таблице аспектами и только 1 правильный ответ на вопросы учителя (по пропущенным аспектам)

Допущено более 5-тиошибок, в том числе ведущие к сбою коммуникации

0 баллов - Речь воспринимается с трудом, сделано 5 или болеефонетических ошибок или допущены фонематические ошибки, искажающие смысл высказывания





Приложение 6.



Дополнительная схема оценивания задания 25

«Монологическое высказывание» (Максимальный балл – 6)

ФИО ЭКСПЕРТА________________________________________



Фамилия учащегося


 

 

 

 

 

 







1. Решение коммуникативной задачи (Содержание)

Аспект 1. Самостоятельно/с помощью учителя

  /

 

 

 

 

 





Аспект 2. Самостоятельно/с помощью учителя

 /

 

 

 

 

 





Аспект 3. Самостоятельно/с помощью учителя

 /

 

 

 

 

 





Аспект 4. Самостоятельно/с помощью учителя

/










Аспект 5. Самостоятельно/с помощью учителя

/










ИТОГОВЫЙ БАЛЛ (максимальный балл – 3)

 

 

 

 

 

 





2. Лексико-грамматическая сторона речи.

ИТОГОВЫЙ БАЛЛ (максимальный балл – 2)











3.Произносительная сторона речи.

ИТОГОВЫЙ БАЛЛ (максимальный балл –1)











4. Итого:















Приложение 7.



Протокол оценивания задания 25 «Монологическое высказывание»

ФИО учителя – эксперта ____________________________________________



Фамилия, имя учащегося

Критерий 1

Критерий

2

Критерий 3

Общий балл

1.






2.






3.






4.






5.






6.






7.






8.






9.






10.






11.






12.






13.






14.






15.








Подпись учителя-эксперта _________________________________





~EndLATTest


15




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!