СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Достопримечательности Лондона"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В помощь молодому учителю.

Просмотр содержимого документа
«"Достопримечательности Лондона"»

The Tsar Bell and the Kunstkammer Учитель английского языка МКОУ «СОШ № 17» Г. Хасавюрта РД Багадова Асият Сулеймановна.

The Tsar Bell and the Kunstkammer

Учитель английского языка

МКОУ «СОШ № 17»

Г. Хасавюрта РД

Багадова Асият Сулеймановна.

Цели урока:  Учебная - формирование навыков грамматической грамотности, формирование навыков говорения, наработка лексического материала по теме.  Развивающая – развивать аналитическое мышление, творческие способности учащихся.  Воспитательная - воспитание чувства любви и гордости за свою страну, уважение к культуре других стран, воспитание эстетического вкуса учащихся. Задачи: 1. Познакомить учащихся с употреблением определенного артикля the и обеспечить тренировку и закрепление грамматического материала в ряде языковых упражнений. 2. Познакомить учащихся с лексикой по теме «Россия – моя Родина» в рамках речевой ситуации «Исторические и культурные ценности Москвы и Санкт - Петербурга» и обеспечить ее отработку в серии языковых упражнений. Расширить кругозор учащихся, проверяя и дополняя их знания по географии, истории, МХК. 4. Учить детей работать на компьютере, самостоятельно создавать презентации. 5. Повысить культурный уровень учащихся.

Цели урока: Учебная - формирование навыков грамматической грамотности, формирование навыков говорения, наработка лексического материала по теме. Развивающая – развивать аналитическое мышление, творческие способности учащихся. Воспитательная - воспитание чувства любви и гордости за свою страну, уважение к культуре других стран, воспитание эстетического вкуса учащихся.

Задачи:

1. Познакомить учащихся с употреблением определенного артикля the и обеспечить тренировку и закрепление грамматического материала в ряде языковых упражнений.

2. Познакомить учащихся с лексикой по теме «Россия – моя Родина» в рамках речевой ситуации «Исторические и культурные ценности Москвы и Санкт - Петербурга» и обеспечить ее отработку в серии языковых упражнений.

  • Расширить кругозор учащихся, проверяя и дополняя их знания по географии, истории, МХК.

4. Учить детей работать на компьютере, самостоятельно создавать презентации.

5. Повысить культурный уровень учащихся.

Use the, - ( no article) 1. … Vika lives in … Russia. 2. I can speak …English. 3. He goes to … Moscow. 4. … Africa is a continent. Имена, фамилии Страны Континенты The Не используют Города Языки

Use the, - ( no article)

1. … Vika lives in … Russia.

2. I can speak …English.

3. He goes to … Moscow.

4. … Africa is a continent.

Имена,

фамилии

Страны

Континенты

The

Не используют

Города

Языки

 The Article Соборы Горные вершины Церкви Everest St. Basil`s Cathedral Города Деревни Poronaisk Улицы Vostochaya Street The не используется Регионы Sakhalin region Парки Hyde Park Острова Острова, полуострова Kolskiy Peninsul a Площади Red Square Исключения: the USA, the UK, the Crimea

The Article

Соборы

Горные вершины

Церкви

Everest

St. Basil`s Cathedral

Города

Деревни

Poronaisk

Улицы

Vostochaya Street

The

не используется

Регионы

Sakhalin region

Парки

Hyde Park

Острова

Острова, полуострова

Kolskiy

Peninsul a

Площади

Red Square

Исключения: the USA, the UK, the Crimea

 The Article Театры The Bolshoi Theatre Музеи The Гостиницы Картинные галереи The Arabella Hotel используется The Hermitage Памятники The Tsar Bell

The Article

Театры

The Bolshoi Theatre

Музеи

The

Гостиницы

Картинные галереи

The Arabella Hotel

используется

The Hermitage

Памятники

The Tsar Bell

Распределите географические названия по колонкам Corsica, America, Sakhalin, Kolskiy Peninsula, Strelkovka, Brompton Road, London, Baker Street, Tunbridge Wells, Kent, Kaluga Region, Africa, France, Trafalgar Square, Korolyov Street, Elbrus, Everest, Cuba, Madagascar, Hyde Park. Continents Counries Islands, peninsulas Picks Regions Towns, villages Squares, streets Parks

Распределите географические названия по колонкам

Corsica, America, Sakhalin, Kolskiy Peninsula, Strelkovka, Brompton Road, London, Baker Street, Tunbridge Wells, Kent, Kaluga Region, Africa, France, Trafalgar Square, Korolyov Street, Elbrus, Everest, Cuba, Madagascar, Hyde Park.

Continents

Counries

Islands, peninsulas

Picks

Regions

Towns, villages

Squares, streets

Parks

 Listen and repeat after the speaker. Which of the names are: museums, place names, places of interest, theatres, squares, cathedrals. The Kunstkammer Peterhof Red Square The Kremlin St. Basil`s Cathedral The Bolshoi Theatre The Hermitage The Tretyakov Gallery The Armoury Chamber The Tsar Bell The Tsar Cannon The Crimea St. Petersburg Moscow

Listen and repeat after the speaker. Which of the names are: museums, place names, places of interest, theatres, squares, cathedrals.

  • The Kunstkammer
  • Peterhof
  • Red Square
  • The Kremlin
  • St. Basil`s Cathedral
  • The Bolshoi Theatre
  • The Hermitage
  • The Tretyakov Gallery
  • The Armoury Chamber
  • The Tsar Bell
  • The Tsar Cannon
  • The Crimea
  • St. Petersburg
  • Moscow
Match the names and the pictures. Where can you see these places?  Model: The first picture is Peterhof. I can see it if I visit St. Petersburg . The Kunstkammer Peterhof Red Square The Kremlin St. Basil`s Cathedral The Bolshoi Theatre The Hermitage The Tretyakov Gallery The Armoury Chamber The Tsar Bell The Tsar Cannon The Mariinsky Theatre The Summer Garden 1 3 2 1 6 4 5 11 8 10 7 9 13 12

Match the names and the pictures. Where can you see these places? Model: The first picture is Peterhof. I can see it if I visit St. Petersburg .

The Kunstkammer

Peterhof

Red Square

The Kremlin

St. Basil`s Cathedral

The Bolshoi Theatre

The Hermitage

The Tretyakov Gallery

The Armoury Chamber

The Tsar Bell

The Tsar Cannon

The Mariinsky Theatre

The Summer Garden

1

3

2

1

6

4

5

11

8

10

7

9

13

12

 Choose the right answer. 1.The capital of Russia is a) St. Petersburg b) Yekaterinburg c) Moscow 2.The capital of Russia in 1900 was a) ) St. Petersburg b) ) Yekaterinburg c) Moscow 3.The most famous Moscow theatre is a) the Bolshoi Theatre b) the Mali Theatre c) the Grand Opera 4.The most famous museum in St. Petersburg is a) the Kremlin b) the Hermitage c) St. Petersburg museum 5. The Kunstkammer is a) museum b) a prison c) a palace 6. The founder of the Tretyakov Gallery was a) Pavel Tretyakov b) Savva Morozov c) Yuri Dolgjrukiy 7. In the Tretyakov Gallery you can see a) a lot of books b) the tresures of the tsars c) beautiful pictures 8. In the Armoury Chamber you can see a) a lot of stones b) the tresures of the tsars c) beautiful pictures

Choose the right answer.

1.The capital of Russia is a) St. Petersburg b) Yekaterinburg c) Moscow

2.The capital of Russia in 1900 was a) ) St. Petersburg b) ) Yekaterinburg c) Moscow

3.The most famous Moscow theatre is a) the Bolshoi Theatre b) the Mali Theatre c) the Grand Opera

4.The most famous museum in St. Petersburg is a) the Kremlin b) the Hermitage c) St. Petersburg museum

5. The Kunstkammer is a) museum b) a prison c) a palace

6. The founder of the Tretyakov Gallery was a) Pavel Tretyakov b) Savva Morozov c) Yuri Dolgjrukiy

7. In the Tretyakov Gallery you can see a) a lot of books b) the tresures of the tsars c) beautiful pictures

8. In the Armoury Chamber you can see a) a lot of stones b) the tresures of the tsars c) beautiful pictures

Fill in the gaps with the or – ( no article) and complete the sentences.   Use the words : England, France, the USA, Italy, Russia, China, Germany.  Model: 1. The Eiffel Tower is in France.  Listen and check your answers. Learn to pronounce the names of the places of interest correctly. 2. … Berlin Wall is in … . 3. … Vatican Museum is in … . 4. … Tsar Bell is in … . 5. … Statue of Liberty is in … . 6. … Great Wall is in … . 7. … Natural History Museum is in … . 1 4 2 5 3 6 7

Fill in the gaps with the or – ( no article) and complete the sentences. Use the words : England, France, the USA, Italy, Russia, China, Germany. Model: 1. The Eiffel Tower is in France. Listen and check your answers. Learn to pronounce the names of the places of interest correctly.

2. … Berlin Wall is in … .

3. … Vatican Museum is in … .

4. … Tsar Bell is in … .

5. … Statue of Liberty is in … .

6. … Great Wall is in … .

7. … Natural History Museum is in … .

1

4

2

5

3

6

7

Underline the right form. Read the sentences. 1. Do you know about the Brinish Museum/ Brinish Museum? 2. When we were in London/ the London, we lived in the Arabella Hotel/ Arabella Hotel. 3. Let me show you the center of Moscow: the Red Square/ Red Square and the Kremlin/ Kremlin. 4. The Trafalgar Square/ Trafalgar Square is in London/ the London. 5. The America/ America is the continent and the USA/ USA is the country. 6. The Oxford Street/ Oxford Street is very big. 1 2 3 4 6 6 5

Underline the right form. Read the sentences.

1. Do you know about the Brinish Museum/ Brinish Museum?

2. When we were in London/ the London, we lived in the Arabella Hotel/ Arabella Hotel.

3. Let me show you the center of Moscow: the Red Square/ Red Square and the Kremlin/ Kremlin.

4. The Trafalgar Square/ Trafalgar Square is in London/ the London.

5. The America/ America is the continent and the USA/ USA is the country.

6. The Oxford Street/ Oxford Street is very big.

1

2

3

4

6

6

5

 Homework: Ex. A p. 49  Ex. B p. 49  Ex. C p. 49

Homework:

Ex. A p. 49 Ex. B p. 49 Ex. C p. 49