СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Great time at the camp.

Нажмите, чтобы узнать подробности

 

Класс: 7

Место в учебном плане: Модуль 6с

Тема: Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков

Тип урока: практический

 

Цель урока:

Развитие навыков аудирования и поискового чтения по теме «Замечательное время».

Задачи урока:

Обучающая:

1. Создать условия для развития навыков аудирования и поискового чтения.

2. Способствовать формированию умений работы с текстом.

3. Способствовать развитию умений, составляющих лингвистическую компетенцию: языковую догадку.

Развивающая:

1. Способствовать развитию познавательных УУД, в т.ч. навыков работы с информацией, умения выделять главное, существенное в изучаемом материале, обобщать.

2. Способствовать развитию регулятивных УУД, в т.ч. умения целеполагания, самоконтроля и самооценки.

Воспитывающая:

1. Способствовать воспитанию культуры организации отдыха.

2. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

 

Планируемые результаты:

Личностные – формирование мотивации к изучению иностранного языка; формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку, его мнению, мировоззрению; формирование готовности и способности к образовательной деятельности.

Метапредметные – умение самостоятельно определять цели своего обучения; умение соотносить свои действия с планируемым результатом; умение оценивать правильность выполнения учебной задачи; развитие умения смыслового чтения: умения прогнозировать содержание текста по заголовку, восстанавливать пропущенные слова по контексту и устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи на слух и чтении; развитие умений самоконтроля и самооценки.

Предметные – закрепление лексических единиц и речевых образцов по теме «Замечательное время»; развитие навыков аудирования и поискового чтения; развитие компенсаторной и социокультурной компетенции.

Оборудование и средства обеспечения учебного процесса: интерактивная доска, аудиоколонки, мультимедийная презентация PowerPoint, дидактический материал.

1. Организационный этап

Приветствие. Рапорт дежурного.

Речевая разминка.

Teacher: Have a look at the board. There are three proverbs, your task is to complete the gaps in them.

A (friend) in need is a friend indeed.

(Friends) are flowers in the garden of life.

A (friend) is never known till needed.

eacher: Today you have evaluation cards to estimate your results during the lesson. At the end of the lesson you will get your marks. (СЛАЙД 5, дидактический материал, Приложение 1)

Evaluation Card

 

«5»

«4»          

«3»

Make the collocations according to the translation.

(6-7 collocations)

(5 collocations)

(4 collocations)

 

 

 

Listen to the text and fill in the gaps.

(7-8 correct answers)

(6 correct answers)

(5 correct answers)

 

 

 

Mark the statements T (True) or F (False).

(6-7 correct answers)

(5 correct answers)

(4 correct answers)

 

 

 

 

555/ 554

544/ 444/ 543/ 443

533/ 433/ 333

 

 

 

MARK

 

(Учитель проводит инструктаж по заполнению карт оценивания)

 

2. Этап проверки домашнего задания

Teacher: Open your workbooks. Page 36, exercise 1. Let’s check up your knowledge of words and word combinations. The next exercise is exercise 3. Your task was to complete the exchanges.

3. Этап постановки цели и задач урока

Подведение к теме урока с помощью ответов на вопросы, ключевых слов и наглядности.

 

Teacher: Let’s answer the questions. (СЛАЙД 6)

Have you got any friends?

What do you usually do in your free time together?

How do you spend your holidays?

Where do you go?

Do you miss your friend if you don’t see him for too long?

You write letters to your friend, don’t you?

 

Teacher: Look at these pictures. Where were these postcards written? (Ps: At the camp) Is it fun to be at the camp? (Ps: Yes, it is) And what activities can children and teenagers take part in at the camp? (Ps: sunbathing, dancing, rafting, playing volleyball, hiking) The topic of our lesson is “Great Time at the Camp.” (СЛАЙД 7)

What are we going to do at today’s lesson? (Ps: We are going to read/ listen to the text about teen camps) What are the tasks of our lesson? What do we need to read or listen to the text? (Ps: We need to learn the new words, to read or listen and understand the text, to do some exercises)

4. Этап усвоения новых знаний

 

Teacher: When you listen to the text, you will hear some nouns. Try to guess what adjectives are used to describe the things. Form the collocations matching the adjectives to the nouns.

Teacher: Now have a look at the board. Make the collocations according to the translation. Match the adjectives from the box to the nouns. (дидактический материал, Приложение 2)

 

      exciting        new        famous        interesting        hair-rising        fantastic        beautiful

 

1. __________ things (захватывающие дела)

2. __________ people (интересные люди)

3. __________ friends (новые друзья)

4. __________beaches (чудесные пляжи)

5. __________ theme park (известный тематический пляж)

6. __________ rides (жутко страшные аттракционы)

7. __________ pictures (красивые фотографии)

(Кадеты составляют и записывают словосочетания с опорой на русский эквивалент, проверяют ответы самостоятельно по ключу на слайде, заполняют лист оценивания) (СЛАЙД 9)

 

Teacher: Now you will listen to the text. Your task is to answer the questions.

1. Who is the postcard from?

2. Who is the postcard to?

3. Where is Janet?

    (1 Janet   2 Mike   3 In California) (СЛАЙД 10, Track ex. 1, p. 60)

(Кадеты слушают текст в первый раз, отвечают на вопросы, проверяют ответы по ключу на слайде)

 

Teacher: Look at the pictures. When you listen to the text again, choose the activities that are mentioned. One picture is extra. (СЛАЙД 11)

5. Физминутка

Teacher: When you are at the camp, you can do a lot of exciting things, play games for example. Would you like to play “The Mayor”? (Приложение 3) (Кадеты играют в подвижную игру)

 

6. Этап закрепления новых знаний и способов действия

Teacher: Let’s listen to the text and fill in the gaps. (СЛАЙД 12, дидактический материал Приложение 4)

Teacher: Now I would like you to work in pairs. You should mark the statements T (True) or F (False). (СЛАЙД 13)

(С целью выявления уровня понимания текста кадеты определяют соответствие утверждений содержанию текста, проверяют ответы по ключу (самопроверка), заполняют лист оценивания)

 

7. Рефлексия

Teacher: Read the KEY- sentences. Are they correct? Prove your answers according to the text.

 

Teacher: The results of your work are excellent/ very good/ quite good. (СЛАЙД 15)

(Учитель подводит итог по листам оценивания)

 

8. Этап информирования о домашнем задании и инструктаж по его выполнению

Teacher: You have two exercises to do at home:

  1. Student’s Book: ex. 1, p.60

       (Ask 5 questions to the text

      or

      Imagine that you are Janet. Tell about your holidays at Camp Pacific)

2. Workbook: ex. 1, p.37

(СЛАЙД 16)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«Great time at the camp.»

Great Time at the Camp.  Развитие рецептивных навыков  (к УМК Spotlight 7, Модуль 6) Преподаватель английского языка ФГКОУ «Тюменское президентское кадетское училище» Важенина Ольга Владимировна

Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков (к УМК Spotlight 7, Модуль 6)

Преподаватель английского языка ФГКОУ «Тюменское президентское кадетское училище»

Важенина Ольга Владимировна

Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков Цель урока: Развитие навыков аудирования и поискового чтения по теме «Замечательное время». Задачи урока: Обучающая: 1. Создать условия для развития навыков аудирования и поискового чтения. 2. Способствовать формированию умений работы с текстом. 3. Способствовать развитию умений, составляющих лингвистическую компетенцию: языковую догадку.

Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков

Цель урока: Развитие навыков аудирования и поискового чтения по теме «Замечательное время».

Задачи урока:

Обучающая:

1. Создать условия для развития навыков аудирования и поискового чтения.

2. Способствовать формированию умений работы с текстом.

3. Способствовать развитию умений, составляющих лингвистическую компетенцию: языковую догадку.

Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков Задачи урока: Развивающая: 1. Способствовать развитию познавательных УУД, в т.ч. навыков работы с информацией, умения выделять главное, существенное в изучаемом материале, обобщать. 2. Способствовать развитию регулятивных УУД, в т.ч. умения целеполагания, самоконтроля и самооценки. Воспитывающая: 1. Способствовать воспитанию культуры организации отдыха. 2. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

Great Time at the Camp. Развитие рецептивных навыков

Задачи урока:

Развивающая:

1. Способствовать развитию познавательных УУД, в т.ч. навыков работы с информацией, умения выделять главное, существенное в изучаемом материале, обобщать.

2. Способствовать развитию регулятивных УУД, в т.ч. умения целеполагания, самоконтроля и самооценки.

Воспитывающая:

1. Способствовать воспитанию культуры организации отдыха.

2. Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

The _____ of _______  ____________ friend A _______ in need is a _______ indeed. friend Friends _______ are flowers in the garden of life. friend A _______ is never known till needed.

The _____ of _______ ____________

friend

A _______ in need is a _______ indeed.

friend

Friends

_______ are flowers in the garden of life.

friend

A _______ is never known till needed.

Evaluation Card   «5» Make the collocations according to the translation. (6-7 collocations) «4» Listen to the text and fill in the gaps. Mark the statements  T (True) or F (False). (7-8 correct answers) (5 collocations) «3»  (4 collocations)  (6 correct answers) (6-7 correct answers) (5 correct answers) (5 correct answers) (4 correct answers)

Evaluation Card

 

«5»

Make the collocations according to the translation.

(6-7 collocations)

«4»

Listen to the text and fill in the gaps.

Mark the statements T (True) or F (False).

(7-8 correct answers)

(5 collocations)

«3»

(4 collocations)

(6 correct answers)

(6-7 correct answers)

(5 correct answers)

(5 correct answers)

(4 correct answers)

Answer the questions. Have you got any friends? What do you usually do in your free time together? How do you spend your holidays? Where do you go? Do you miss your friend if you don’t see him for too long? You write letters to your friend, don’t you?

Answer the questions.

Have you got any friends?

What do you usually do in your free time together?

How do you spend your holidays?

Where do you go?

Do you miss your friend if you don’t see him for too long?

You write letters to your friend, don’t you?

Great Time at the Camp teenage camp sunbathing rafting dancing theme park hiking playing volleyball

Great Time at the Camp

teenage camp

sunbathing

rafting

dancing

theme park

hiking

playing volleyball

Form the collocations.  Match the adjectives to the nouns. new things hair-raising people beautiful friends famous beaches theme park fantastic rides exciting pictures interesting

Form the collocations. Match the adjectives to the nouns.

new

things

hair-raising

people

beautiful

friends

famous

beaches

theme park

fantastic

rides

exciting

pictures

interesting

Make the collocations according to the translation. захватывающие дела things exciting интересные люди people interesting новые друзья friends new чудесные пляжи beaches fantastic известный тематический парк theme park famous жутко страшные аттракционы rides hair-raising красивые фотографии pictures beautiful

Make the collocations according to the translation.

захватывающие дела

things

exciting

интересные люди

people

interesting

новые друзья

friends

new

чудесные пляжи

beaches

fantastic

известный тематический парк

theme park

famous

жутко страшные аттракционы

rides

hair-raising

красивые фотографии

pictures

beautiful

Listen to the text and answer the questions. Janet Who is the postcard from? Who is the postcard to? Where is Janet? Mike In California

Listen to the text and answer the questions.

Janet

  • Who is the postcard from?
  • Who is the postcard to?
  • Where is Janet?

Mike

In California

Listen again and choose the activities that are mentioned in the text.  One is extra. hair-raising rides sunbathing taking pictures sailing water skiing playing beach volleyball souvenir shopping wave riding

Listen again and choose the activities that are mentioned in the text. One is extra.

hair-raising

rides

sunbathing

taking pictures

sailing

water skiing

playing beach volleyball

souvenir

shopping

wave riding

Listen to the text and fill in the gaps. Hey, Mike,  Greetings 1) _____ California! I’m having the time of my 2) ____! I’ve been at Camp Pacific for a week now and I have done 3) _______ of exciting things.  So far, I’ve met 4) __ lot of interesting people and I’ve made some new friends! Together we’ve gone sailing, wave riding 5) ____ water skiing! The beaches are fantastic, so we’ve spent some time sunbathing, too. We have visited Legoland, the 6)_______ theme park, and we’ve been on some hair-raising rides! We haven’t done any souvenir 7)________ yet, but there’s plenty of time for that.  I’ve taken a lot beautiful pictures to show you when I get back. See you in two 8) ______. Take care!   Love,   From: Janet life from millions a and famous shopping weeks

Listen to the text and fill in the gaps.

Hey, Mike,

Greetings 1) _____ California! I’m having the time of my 2) ____! I’ve been at Camp Pacific for a week now and I have done 3) _______ of exciting things.

So far, I’ve met 4) __ lot of interesting people and I’ve made some new friends! Together we’ve gone sailing, wave riding 5) ____ water skiing! The beaches are fantastic, so we’ve spent some time sunbathing, too. We have visited Legoland, the 6)_______ theme park, and we’ve been on some hair-raising rides! We haven’t done any souvenir 7)________ yet, but there’s plenty of time for that.

I’ve taken a lot beautiful pictures to show you when I get back. See you in two 8) ______. Take care!

  Love,

  From: Janet

life

from

millions

a

and

famous

shopping

weeks

Mark the statements  T (True) or F (False). Janet is spending her time in the USA.  She has to do some boring things. She and her new friends are going in for water sports. They enjoy sunbathing. Janet is going to visit Legoland. She has already bought some souvenirs. Janet is going to come back in two weeks. True False True True False False True

Mark the statements T (True) or F (False).

  • Janet is spending her time in the USA.
  • She has to do some boring things.
  • She and her new friends are going in for water sports.
  • They enjoy sunbathing.
  • Janet is going to visit Legoland.
  • She has already bought some souvenirs.
  • Janet is going to come back in two weeks.

True

False

True

True

False

False

True

Do you agree or not?  Prove your answer according to the text. Janet enjoys her life at the camp. Janet takes part in different kinds of activities. Janet hasn’t got any time for shopping.

Do you agree or not? Prove your answer according to the text.

Janet enjoys her life at the camp.

Janet takes part in different kinds of activities.

Janet hasn’t got any time for shopping.

Evaluation Card   555/ 554   544/ 444 «5»   «4»   533/ 433/ 333 543/ 443 MARK «3»

Evaluation Card

 

555/ 554

 

544/ 444

«5»

 

«4»

 

533/ 433/ 333

543/ 443

MARK

«3»

Student’s Book: ex. 1, p.60  (Ask 5 questions to the text  or  Imagine that you are Janet. Tell about your holidays at Camp Pacific) 2. Workbook: ex. 1, p.37
  • Student’s Book: ex. 1, p.60

(Ask 5 questions to the text

or

Imagine that you are Janet. Tell about your holidays at Camp Pacific)

2. Workbook: ex. 1, p.37

SEE YOU

SEE YOU