СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Интеллектуальная игра "Брейн - ринг"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Интеллектуальная игра "Брейн - ринг" по развитию родной (осетинской )речи детей.

Провела итоговое занитие с целью проверки и закрепления изученного материала за период пребывания в детском саду.

Просмотр содержимого документа
«Интеллектуальная игра "Брейн - ринг"»

Конспект

интеллектуальной игры «Брей-ринг»

в подготовительной группе

Цели:

- Выявить знания детей по изученному материала

  • Закрепить и обобщить знания детей по изученным темам: сказки, времена года,одежда, посуда, животные, профессии, Нартский эпос. Узнавать их по описанию, по фрагментам и по предметам.

  • Развивать мышление, память, воображение.

  • Работать над связной речью детей, добиваться полных ответов.

  • Воспитывать в детях ловкость и самостоятельность .

  • Повторить дидактические игры.

- Воспитывать в детях такие качества как взаимоуважение и товарищество.

Словарь: ӕлхуый, фынг,пирӕн,хъуылӕг,гогон

Предварительная работа:

  • Учить с детьми загадки , пословицы. поговорки;

- Читать сказки, нартские сказания ,изучать программный материал.

Наглядный материал: Куклы в национальной одежде, старинная утварь осетин: хъуылӕг,ӕлхуый,пирӕн, гогон, фынг;

Презентация: символы республики, картинка семьи, времена года . Герои нартского эпоса, осетинская музыка.

Макеты: дом и лес.


Ход занятия

- Здравствуйте , дорогие гости!

-Сегодня на ваш суд выносим нашу интеллектуальную игру . А вас попрошу быть благосклонными !

- Пожалуйста ,команды,прошу вас в зал!

(Дети заходят в зал под осетинскую музыку.)


-Ребята, посмотрите сколько сегодня у нас гостей. Поздоровайтесь.

- Добрый день ! Добро пожаловать!

- Здравствуйте,ребята! Я рада вас видеть сегодня на нашем занитии! Желаю вам быть радостными и внимательными,т.к у нас с вами очень интересная игра «Брейн-ринг». Будем играть в две команды –«Иры дидинджытӕ», иннӕтӕ – «Хуры тынтӕ»

1-команда : Мах «Иры дидинджытӕ стӕм

                            Зарӕм, кафӕм, цинтӕ уарӕм.

                              Нӕ зӕрдыл ныстуантӕ дарӕм.

                              Нӕ цардмӕ амонд мах хӕссӕм.


2-команда : Мах стӕм «Хуры тынтӕ».

       Мах стӕм уӕ хуртӕ,

                             Уарзон дӕр хъӕбултӕ.

                              Нӕ дӕсныйаг 'вдисӕм мах,

                              Ӕмдзӕгъд та кӕнут сымах.


- Слушайте внимательно вопросы , какая команда быстрее догадается –нажимает кнопку.

1 вопрос : - Как называется наше Отечество? (Ирыстон)

- Какие символы республики?

(на экране под музыку гимна появляются символы.)

Слайд№1

Слайд№2

2 вопрос : - Кто изображен на картинке ? ( на слайде- семья) – Перечислите членов семьи.

3 вопрос : Загадки:

Цыппар гауызы къухджынтӕ уафынц.

Кӕрӕдзи фӕдыл сӕ зӕххыл тауынц:

Урс , цъӕх, хъулон ӕмӕ бур.

Цы сты, уый ма, зӕгъут. ( афӕдзы афонтӕ)



Уазалӕй лӕгӕты бамбӕхсы арс,

Митыл тӕрхъусвӕдтӕ цас вӕййы ,цас!

Ихы бын бамбӕхсы дон дӕр...( зымӕг)

Слайд №3

Мит тайы, их сайы,
Фæхъулон ис зæхх:
Йæ цæгат фæзæйнад,
Йæ хуссар фæцъæх… (уалдзӕг)

Слайд №4

Хур судзы… Уырыдзы
Хæрынæн бæззы…
Чи хъæдæй рæгъæдæй
Сырх мæнæргъ хæссы… (сӕрд)

Слайд №5

Æхсæлы ызгъæлы,
Лæджирттæг фæбур…
Мигъ бады цæгаты, —
Нæ йæ тавы хур… (фӕззӕг)

Слайд №6

4 фарст : «Одежда»

( надо одеть самодельные куклы в национальную одежду. Командиры команд выбирают конверты с заданиями. В одном конверте –женский наряд, во втором- мужской.)

-Кто быстрее оденет куклу.


5 вопрос: « Животные»

-Какие животные живут дома и в лесу ? Они у нас перемешались и надо их правильно расставить на свои места. (выбирают конверты и ставят животных на макеты дома и леса)


6 вопрос : «Профессии»

- Какая профессия у этого работника?

  • Книга, ручка, тетрадь. мел;

  • Ножницы , игодка,нитки;

  • Гвоздь , молоток, щипцы;

  • Фен, расческа, ножницы.


7 вопрос: « Посуда» ( надо узнать по описанию о какой посуде идет речь и показать )

  • Как называется старинный стол осетин ? (Фынг)

Сколько ножек у этого стола? (три)

А какое блюдо у осетин самое почитаемое? Что ставят на стол? (три пирога и соль)

- Девочки , завяжите косыночки и фартуки, будете лепить пироги .На досках у вас круг-шаблон .Ваши пироги должны быть этого размера. Кто ровнее ,правильнее и быстрее справится, та выиграет.

(пока они выполняют задание, остальные дети отвечают на вопросы)


  • Къуымбил цӕгъдынӕн, фасынӕн бӕзгӕ мигӕнӕн; (пирӕн)


  • Фӕсцагъд къуымбилӕй ӕндах уафӕм цӕй руаджы? (ӕлхуыйӕ)




  • Раджы заман чызджытӕ дон хастой цавӕр мигӕнӕнты?( гогоны)

( чызджытӕ гогонтимӕ донмӕ уайынц ӕмӕ фӕстӕмӕ здӕхынц ,сӕ гогонтӕ равдӕлон кӕнынц)

8 вопрос : «Сказки» (надо по отрывку узнать сказку)

  • «…Уӕ ныхӕстӕ раст не сты.Мах фервӕзын кодтам нӕ кӕрӕдзийы.Ӕз мӕхӕдӕг дӕр тынг суазал дӕн , фӕлӕ мӕ сымах схъарм кодтат …

-Цавӕр аргъауӕй у ацы скъуыддзаг? (Арсы уазджытӕ)


  • «…Куыдз базгъордта хӕдзармӕ ӕмӕ фӕлӕбурдта рувасмӕ. Гӕды йӕ цыргъ дӕндӕгтӕ ныссагъта рувасы хъусы. Рувас скуыдта ӕмӕ алыгъд хъӕдмӕ…»( хистӕр къорды сабитӕ скъуыддзаг ӕвдисынц ӕмӕ сывӕллӕттӕ та, хъуамӕ зӕгъой, цавӕр аргъау у, уый ) (Ӕртӕ хӕлары)

Слайд №7

  • «...Бацин кодтой кӕрӕдзийыл бӕлас ӕмӕ дидинӕг. Фӕлӕ иубон сау мигъ фӕзынд арвыл. Дидинӕг амбӕхста йӕ сыфтӕ, скуыдта: -Мардзысты мӕ ихын дуртӕ…» (фӕйнӕгыл слайд тулдз бӕлас ӕмӕ дидинӕгимӕ афтӕмӕй кӕсын скъуыддзаг)

– Цавӕр аргъауӕй у? (Тулдз бӕлас ӕмӕ дидинӕг)


  • «…Бон изӕрмӕ иу арӕгъӕд фӕткъуы, ӕхсӕв та-иу ӕй цыдӕр адавта..»

- Кӕцӕй у ацы диссаджы фӕткъуы? Чи йӕ хъахъхъӕдта? (Нарты фӕткъуы)( Ӕхсар ӕмӕ Ӕхсӕртӕг)


  • «…Нал уыд мæгуыр лæг йæ сæрæн,
    Удхарæй йæм мард.

Адæммæ кæм нæу фыд-зæрдæ
Иуцæстон сæтой! —
Хоры къутуйау йæ тæнтæ,
Бинаг был — кæфой.

Фос цæуæт кæнын нæ уагъта, —
Алыбон хæргæ! …»

- Чи у ахӕм ӕдзӕлгъӕд адӕймаг? Куыд хуыйны? Чи ныффыста аргъау?
(уӕйыг)

Слайд№1

Слайд№2

  • Нарты хистæртæй иу.Стæры разæй чи цыд, зондагур кæмæ цыдысты, уыцы нæртон лæг.Уыд бæрзонд,хæрзконд,рæсугъд адæймаг.Йæ зæлдаг урс боцъо хæццæ кодта йæ ронбастмæ. (Уырызмӕг)

Слайд№3

  • Нарты сайрагдӕр сылгоймаг-Уастырджийы чызг.Уыди се᾿ппӕтӕй рӕсугъддӕр.Уырызмӕджы ус. У куырыхон ӕмӕ зондджын. Фыццаг хатт бӕгӕны скодта. Ис ӕм Арвы айдӕн: йӕ бон дзы у боныхъӕд аивын, мӕргътимӕ дзурын. Ӕнӕмӕлгӕ адӕймаг, сылгоймæгты хуыздæр.Йæ дыууадæс къæбицы дзаг уыдысты хæрд æмæ нозтæй. (Сатана)

Слайд№4

  • Ӕнӕбасӕтгӕ тых,ӕнӕкӕрон хъӕбатырдзинад, ӕнӕфӕцудгӕ кӕрзмаст йе᾿знӕгтӕм.Йӕ ӕндон буар бахсыст Куырдалӕгоны куырдадзы..Адæймагмæ цыдæриддæр хорздзинадæй ис , уыдонæй хайджын уыд. Уыд сæрыстыр,уæздан. Хистæртæн-лæггадгæнæг, кæстæртæн-зондамонæг, сылгоймагæн кодта аргъ (Батрадз)


Слайд№5

  • Нарты кӕстӕр фӕлтӕрӕй иу. Уыд æндон , бахсыста йæ уæларвон Куырдалæгон бирӕгъы ӕхсыры . Алы хӕстыты дӕр ӕмӕ Нартӕн сӕхи ерысты дӕр у фыццаг. Йæ миддуне рæсугъд кæмæн уыд , ахæм лæг. Йæ зонды руаджы –иу фервæзт цыфæнды цъысымæй дæр. (Сослан)

Слайд№6

  • Арвы хин æмæ зæххы кæлæн- Нарты фыдбылыз. Фӕлывд, хин, цыргъзонд. Йӕ бон у йӕхи хуыз аивын дӕр: уӕд сылгоймаг вӕййы , уӕд зӕронд лӕг.Йæ трагедийæ равзæрди хъисын фæндыр: йӕ фыртты фӕрсджытӕ ӕмӕ нуарттӕй конд - Нарты стырдæр хæзна. Нарт фæндыр куы федтой ,уæд ын ныббарстой йе ᾿ппæт фыдбылызтæ дæр æмæ йæ бауагътой семæ цæрын. ( Сырдон)

  • Слайд№7

  • Йæ уадындзмæ уыдис хуры тых.Йæ цагъдмæ -иу æрæмбырд сты хъæддаг сырдтæ, тæхаг цъиутæ, сæ фынæйæ – иу райхъал сты хæхтæ. Йæ сыгъзæрин уадындзы зард бауарзын кодта Нартæн аивад. (Ацӕмӕз)


-Наше занятиеподошло к концу..Послушайте, что нам скажут члены жюри…(награждение)

- Молодцы, ребята! Я вас поздравляю, что отлично поработали. До свидания!


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!