СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект открытого урока "Страны и национальности".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока "Страны и национальности".»






План - конспект

открытого урока

по английскому языку

в 5 классе «А» МОУ СОШ №25

Тема урока «Im from… Я из»

Учитель: Бумбак Е.Э.

Дата проведения 09.10.20.



























Тип урока: Урок совершенствования знаний, умений и навыков.


Цель и задачи урока:


- организовать тренировку учащихся в употреблении лексики по теме «Английский календарь» в условно-речевых упражнениях;

- организовать освоение учащимися суффиксального способа словообразования прилагательных;

- организовать диалогическое высказывание учащихся по теме «Страны и национальности»;

- организовать чтение текста «Spider-man» и проверку его понимания в условно-речевых упражнениях.

1.Образовательная: Формировать навыки чтения; навыки употребления сокращённой формы is и апострофа; расширение страноведческого кругозора учащихся.

2.Развивающая: Развивать навыки чтения. Развивать речемыслительные и познавательные способности.

3 Воспитательная: Воспитывать толерантное отношение к культуре другого народа.

Технологии: коммуникативная, ИКТ, игровая.


Методы: словесные, практические, наглядные.


Средства обучения: учебник, презентация, раздаточный материал


Формы организации: фронтальная, групповая.



















I. Приветствие, сообщение темы урока.


Hello, boys and girls. I’m glad to see you today. How are you? How is your mood? What date is it today, I wonder? What day of the week is it?

Tell me please who is absent today? Are you ready to start our lesson? Let’s do it! Now I’ll check your homework. Let’s play a game. I will throw you a toy and you need to translate the word.

- пенал

- точилка

- стёрка

- перемена

- блокнот

- расписание

- словарь

-линейка

- доска

- портфель

- физкультура

- история

- география

- математика

- информатика

- наука


II. Этап целепологания

Включаю презентацию слайд с флагами и затем с национальностями.

Do you know these flags? Do you know these people? So, how can they be connected with each other? (При необходимости использовать наводящие вопросы: Can we know their countries? Nationalities?)


III. Речевая зарядка.

Установка: we know a lot of different countries. Please open your textbooks at page 36. Let's revise how to name them and how to name people who live in these countries.

Фон отработка: repeat after me (предоставление образца в речи учителя)


the UK Japanese

the USA French

Canada British

Australia American

New Zealand Canadian

France Australia

Japan New Zealander

Заключение: good, now I'm sure you remember how to name all these countries correctly.



IV. Организация употребления лексики по теме «Страны и национальности»


Установка: I see that you remember the names of the country, but let's remember how we call people from different countries. So, how do we call the nationalities?

Тренировка учащихся: Please, look at the board and match the country and the nationality in your copybooks.

Задание на доске

Canada Australian

the UK American

Australia Canadian

France Russian

New Zealand Japanese

the USA British

Japan New Zealander

Russia French


Please look at the slide here we have suffixes , which help to form the nationalities.

  • an

  • ian

  • ese

  • ish

  • er

  • ch

Look at the examples and read please.

V. Физ. минутка.

Are you tired? Then let’s do the exercises. Stand up, please. You’ll see a video and you need to repeat movements after the heroes.

You put your right foot in,


You put your right foot out,


You put your right foot in,


And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey


And you turn yourself around,


That's what it's all about.


You put your left foot in,


You put your left foot out,


You put your left foot in,

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

And you turn yourself around,

That's what it's all about.


You put your right hand in,

You put your right hand out,

You put your right hand in,

 And you shake it all about.


You do the Hokey Pokey


And you turn yourself around,


That's what it's all about.


You put your left hand in,


You put your left hand out,


You put your left hand in,


And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

And you turn yourself around,

That's what it's all about.

You put your whole self in,

You put your whole self out,

You put your whole self in,

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

And you turn yourself around,

That's what it's all about.



VI. Организация диалогического высказывания учащихся с опорой

Установка: Now you know how to name different countries, but can you ask where different people are from? Let's learn how to do it.

Предъявление образца: open your books at p. 36 and find ex. 2. Read the model.

Тренировка учащихся: Now please work in pairs, ask each other about characters on the slide.

Заключение: Well done, now you can ask some information about different characters.


VII. Организация чтения текста и проверка его понимания

Установка: look at the slide 12, who do you see? (картинка с Человеком-Пауком). Do you want to know more about him?

Предъявление текста: to do this let's find ex 4 in your books. Read the text carefully, divide into three groups and be ready to answer my questions. The right answer will give one point to each group. Who will have more points is the winner.

Проверка понимания:

Now please, tell me, who these people are:

Aunt Mary

Mary Jane

Peter Parker

the Green Goblin

And answer the questions in ex. 5.:

  1. Where is Spider-man from?

  2. Who is his best friend?

  3. What can Spider-man do?

  4. Who is against him?

Заключение: Well done, I hope now you know something new about Spider-man.



VIII. Диагностика результатов.


Now I’ll give you papers you need to write missing information that we have learnt at this lesson and then check your answers on the slide.

Country

Nationality

Great Britain

1.

Germany

2.

3.

Russian

Japan

4.

5.

French

America

6.

New Zealand

7.

8.

Australian











IX. Обобщение. Рефлексия.


Thank you for your work, guys! I liked how you worked today. So, what new facts do you know now? What did we talk about?

(Опора на доске:

We talked about... Now we know...)


OK. Now I’ll give you papers and you will paint the flag on the ship:

  • IF you liked our lesson colour the flag green;

  • IF you had difficulties at the lesson but you liked it colour the flag yellow;

  • IF you didn’t understand and didn’t like it colour the flag red.


Homework:

Let’s write the homework. Open your diary, please. Your homework is ex.9, p.37. You should make a poster. Choose your favourite character and tell us his or her name, country, nationality. Say, what this character does.

Thank you for the lesson. Goodbye!”