Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность обучающихся |
1. Организационный этап | Hello, children! I’m glad to see you! Take your seats. How are you today? Let’s begin our lesson! What date is it today? | Good morning, teacher! Fine, thanks! Today is… |
2. Речевая разминка и определение темы урока | Do you like animals? What animals do you know? Have you got animals at home? So can you guess what the theme of our lesson is? (Учитель обращает внимание детей на картинки животных на доске) | Animals. |
3. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности. | What we are going to do today? Look at this route. Read and translate. But before we start let`s warm up our tongues. | Дети рассматривают слайд "карту путешествия" Фонетическая разминка |
4. Актуализация знаний | We have already learnt a lot of words. Let us revise them. Look at the pictures, name the animals. Great! On your desks you have got the cards. Take them. Read and translate the words. Now let`s imagine that we are at the zoo. Listen to the sounds and guess the animal. Write it on the blackboard. | Дети называют животных по картинкам Дети называют животных на английском и на русском языках. Дети слушают звуки животных и записывают отгаданные названия животных. |
5.Обобщение и систематизация знаний | Now I`m sure that you know the words. Please, divide into three groups. Do you remember the cards? Complete the table: wild animals-1st group, farm animals-2nd group and pets-3rd group. Let`s check the answers. Please, change your card with another group. | Дети распределяют слова по группам. Проверяют друг у друга. |
6.Динамическая пауза | Stand up. Let`s have a rest! | Дети повторяют движения за видео. |
7.Применение знаний и умений | Look, I have got 3 letters for you. They are from our English pen friends Jessie, Chris and Sarah. To open the letter you have to full fill the task. Fill in the correct form of the verb in the Present Simple. Now we can read and translate the text. Open your books at page 70. But you will do it in this way- write down a plan in your copybooks. | Дети выполняют задания. Первая группа читает текст – остальные слушают и заполняют таблицу. И так далее. |
8.Объяснение домашнего задания. | So at home I want you to describe your pet as we did it today. | Дети записывают домашнее задание. |
9.Подведение итогов занятия. Рефлексия. | Our lesson is coming to the end. You have worked very well today. Did you like the lesson? Оцените свою работу на уроке. The lesson is over. Good bye! | Дети оценивают свою работу на уроке. |