1.Организационный момент. | - Hello gays, I’m glad to see you. Let’s start our work. Tell me please, what day is it today? What date is it today? How are you? - And boys and girls tell me please tour aim on the lesson. | Учащиеся отвечают на вопросы учителя. -Today is … - Today is the … of October. Учащиеся называют свою цель на урок пользуясь предложенной опорой. Чтобы достичь цели, надо, прежде всего, к ней идти! I want to receive a good mark today. That’s why I should… - be attentive, emotional, active; - listen to my classmates, to my teacher; - ask and answer different questions; - participate in discussion; - review some words and grammar rules; Read a lot; Open the book at page… | Личностные: формирование интереса (мотивации) к учению. Коммуникативные: участвовать в диалоге, слушать и понимать других. |
2. Вхождение в новую тему | - Today we’ll start a new topic. Now we are going to watch the video. Then after the watching film, you should tell me the title of our lesson. http://www.youtube.com/watch?v=0Fcmh7MqLAE Учащимся предлагается посмотреть фильм, а после просмотра определить тему урока. - Yes, you are right. Today we’ll speak about Hollywood. | После просмотра фильма учащиеся говорят тему урока. - The film about … (Hollywood). - I think we’ll speak about… (Hollywood). | Регулятивные: целеполагание. Коммуникативные: построение высказываний в соответствии с коммуникативными задачами. Личностные: самоопределение. |
3.Основной этап работы. 1) Работа с текстом. Упр.2 стр.184 a) до текстовый этап; б) текстовый этап; в) послетекстовый этап; 2) Первичное закрепление материала | Open your books on page 184 - Tell me please, what information you know about the Hollywood. What is the place? Ребята просмотрите текст и заполните «кластер» по тексту в группах. - Now read the text and fill the gaps. The world capital of filmed entertainment (киноразвлечений) Los Angeles has been a lot of things over the past 100 years. First, it was a little city with orange forest (апельсиновый лес) and great weather. But, one day in 1908 a group of people from Chicago came to Los Angeles to shoot (make) a film. Since that day a lot of directors, producers, actors and thousands of other workers have been coming to Los Angeles. In the 1920s Hollywood made 80% of the world’s films. Silent and blackand- white films of those early years starring Mary Pickford and Charlie Chaplin were forced out by sound films in the middle of the 1920s. Fulllength films came up to take place of short films. And the first colour film, Gone with the Wind (Унесённые ветром), was shot in 1939. This film brought a great success to Vivien Leigh and Clark Gable who starred in the film. The number of the studious grew very quickly. They combined in large corporations and now the biggest film companies are MGM, Paramount, 20th Century Fox, Columbia Pictures, Warner Bros and Universal. The first genres of American films were melodrama, western and comedy, later appeared adventure and historical films. But now the range of genres is much richer. Hollywood got the name as the factory of dreams. It is associated with (ассоциируется с..) wealth and paradise of sun and palm trees. But it is only a façade for a darker truth. - So children, now you should tell in a brief way, what is the text about? You must use the “gaps”, while telling about the text. - Do the task. Работа с лексическим материалом. Знакомство с лексикой по теме профессии. 1) In the text you can find some professions which are connected with the world of “Cinema”. Find and translate. Work in pairs 2) So, different people do the films, and all of them have their own duties. Let’s know, what they are. Учащимся предлагается соотнести картинки с их значением Знакомство с лексикой по теме жанры фильмов. 3) And these people make different films, the films of different genres. a)What genres do you know? b) As every young man, I suppose, you like watching different films, of different genres. Now I’ll show you some screenshots, then you’ll tell me what the film, genres and maim idea is. | Учащиеся открывают учебник на странице 184, упр.2, и отвечают на вопросы учителя - To my mind the Hollywood is the place where… people do films. - Ребята читают текст и заполняют кластер по тексту:  - Учащиеся пересказывают текс с опорой на «Кластер». - The text is about … Hollywood. - Дети выполняют после текстовое задание 1) Look at the text and find the English meaning: | Снимать фильм | | студия | | Немой фильм | | Черно-белый фильм | | Звуковой фильм | | Короткометражный фильм | | Полнометражный фильм | | Цветной фильм | | Исполнять главную роль | | жанр | | Ассоциироваться с ч-л | 1) Учащиеся ищут слова в тексте и заполняют таблицу в парах: editor | | costume designer | | scriptwriter | | electrician | | Director of photography | | stuntman | | Make-up artist | | Sound mixer | | Boom-operator | | 2) Matching:           a). has general control of the money for a film but he doesn’t direct the actors b). does all the dangerous things on the screen instead of actors c). writes scripts for films, shows d). operates the microphones and gets very angry with people who make noises during the filming e). looks through the camera, and operates the equipments f). holds the microphone g). chooses the best bits of the shooting film, cuts film and puts the bits together h). can make a new face for an actor i). decides the position of the camera, and everything to do with the light, colour, quantity and direction j). prepares costumes: dresses, suits for films 3)Дети называют различные жанры: a) There are …. Westerns Action films Comedies Horror Thrillers Melodramas Documentaries Musicals fairly Cartoons b) Учащиеся угадывают фильмы по скриншотам и описывают их по схеме: - The title is…. - The genre is…. - It is … a) stuffed with events (blood) b) full of special effects c) realistic\unrealistic d)true to life e) full of tears (jokes, historic events) f) romantic story g) story about love (cowboys)      | Познавательные: развитие языковых способностей к догадке, наблюдение, поиск нужной информации в учебнике, сравнение. Коммуникативные: высказывать свою точку зрения, оформлять свои мысли в устной речи, читать вслух и про себя текст из учебника, понимать прочитанное, сотрудничать в поиске информации. Личностные: доброжелательное отношение к другим участникам учебной деятельности. |
5. Тренировка изученного материала | And now let’s work in groups and do the following tasks. Учащимся предлагается проверить фронтально усвоенный лексический материал. (карточки). 2) Are the statements true? Correct them. | - учащиеся получают карточки с заданиями и по цепочке отвечают. 1) Task 1. (Учащиеся должны найти лишнее слово и вычеркнуть его из всего ряда). Teacher. Find the odd word out. 1. Director, producer, actor, spaceman. 2. Western, rock, comedy, melodrama. 3. Silent, sound, big, coloured. 4. Warner Brothers, 20th Century Fox, Universal, Benson and Hedges. 5. Thriller, feature film, action film, documentary Key: spaceman, rock, big, Benson and Hedges, Documentary. Task 2. (Учащиеся должны исправить утверждения). 1. Adventure films teach you to be passive. 2. Westerns are about life of famous people. 3. Historical films are romances for girls. 4. Melodramas have fights of different types. 5. Musical films teach you violence. Task 3. (Учащиеся должны назвать жанр фильма). 1. “Moscow doesn’t Believe in Tears”. 2. “Adventures of Sherlock Holmes and Dr Watson”. 3. “Ivan Vasiljevich Changes His Profession”. 4. “King Kong”. 5. “Gone with the wind”. Key: melodrama, detective story, comedy, thriller, love story. | Коммуникативные: высказывать свою точку зрения, оформлять свои мысли в устной речи, сотрудничать в поиске информации. Личностные: доброжелательное отношение к другим участникам учебной деятельности. Познавательные: составляют предложения, развивают языковые способности к догадке. |