СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Travel (9 grade)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Travel (9 grade)»

Маршрутный лист для учащегося

Предмет

English

Ф.И.О. учителя

Кахаров И.Т.

Учебник

English Plus

Тема урока

Travel: verbs

Цели обучения

(кратко)

  • Identify the theme, study a model report, facts in the reading passage and use them as the basis for discussion.

  • Transfer information from the reading passage into a graphic organizer(mind - map).

Ф.И. учащегося (заполняется учеником)




Порядок действий

Ресурсы

(заполняется учителем)

Выполнение

(заполняется учеником)

Улыбнись









Изучи

The lesson greetings

  • Good day students!

  • How are you today?

  • What day of the week is it today?

  • What date is it today?

  • What season is it now?

  • What is the weather like today?

https://www.youtube.com/watch?v=PuTqWxuAazI


Teacher shows the pictures of the spaceships and students should guess the topic of the lesson.



MOON - Planet

3.Teacher tells the students the objectives of the lesson

- Ask and answer personal questions with some support

- Use some topic vocabulary to create 5-6 sentences

- Explain the importance of going to other planets and to the Moon.




Отметь знаком «+» материал, с которым ознакомился(лась)

Ответь

Что ты понял ? сможешь ли ты назвать все планеты на английском?


Выполни

Main part

LEXICAL TASK: Ex.1 p.96.

Answers: 1.fasten; 2. Set off; 3.Stop off; 4. Board; 5.turn back; 6. Come across; 7. Book; 8. Check in.


Listening and Reading tasks:

Task 1(W)

Listening and Speaking tasks. Task 2.

Listen to another announcement” The tourist special to Jupiter” and compare with the first one.

The Sts. listen and answer the questions. Ex.3 - 4 p.96.


Task2 (G)

After these exercises, students brainstorm what sightsthey can see on the Moon. Students must use appropriate adjectives writing the announcement for a sightseeing trip to the moon.

Each group writes their ideas on the board, the group with the most ideas wins. Activate: Ex.5 p.96.



Домашнее задание


W.B. p.64

Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:

  • Green: How can you use today's learning in different subjects?

  • Red: How do you feel about your work today?

  • White: What have you leant today?

  • Black: What were the weaknesses of your work?

  • Blue: How much progress have you made in this lesson? (Now I can, I still need to work on, I've improved in, Today I learnt...)

Yellow: What did you like about today's lesson?

Slide (Homework)

Slide "Six thinking hats"


Рефлексия

Теперь я знаю…


Теперь я умею…

(из критериев)


Поставь знаки «+» или «-»



Обратная связь от учителя

(словесная оценка и/или комментарий)

Все задания старайся сделать сам. Если не сможешь справиться с каким-либо заданием, обращайся ко мне или к родителям за помощью.

Задания должны быть выполнены и записаны у тебя в тетради! Когда выполнишь задания в тетради, сфотографируй свою работу и отправь мне на проверку. Очень жду! У тебя всё получится! Удачи!