СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Эти задания предлагаются для подготовки  к олимпиаде  по английскому языку в 5 классах, где обучение проводится со 2-го класса, а также среди учащихся 5-х классов, интересующихся английским языком.

Учащимся предлагаются 4 задания. Максимальное количество баллов в 1 задании – 8, во 2-м задании- 10, в 3-м задании -8, в 4-м задании- 10. Итого -36 баллов.

Четвёртое задание следует оценивать следующим образом: за каждое правильно написанное предложение ученик получает 2 балла. Если в предложении сделана негрубая ошибка, например, в правописании, то можно зачесть 1 балл.

Задания, написанные по-английски, можно объяснить по - русски, на усмотрение учителя.

Просмотр содержимого документа
«МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 5 класс»


МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ОЛИМПИАДЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

5 класс


ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА


Эти задания предлагаются для подготовки к олимпиаде по английскому языку в 5 классах, где обучение проводится со 2-го класса, а также среди учащихся 5-х классов, интересующихся английским языком.

Учащимся предлагаются 4 задания. Максимальное количество баллов в 1 задании – 8, во 2-м задании- 10, в 3-м задании -8, в 4-м задании- 10. Итого -36 баллов.

Четвёртое задание следует оценивать следующим образом: за каждое правильно написанное предложение ученик получает 2 балла. Если в предложении сделана негрубая ошибка, например, в правописании, то можно зачесть 1 балл.

Задания, написанные по-английски, можно объяснить по - русски, на усмотрение учителя.

Ключи:

Task 1. Task 2.

1.false 1.don’t

2.true 2.isn’t

3.true 3.don’t

4.true 4.am not

5.false 5.isn’t

6.false 6.don’t

7.true 7.aren’t

8.false 8.doesn’t

9.don’t

10.am not















5 КЛАСС


Task 1.

Read part of a letter written by a student, Lucy, to her best friend.


The school system is really strange. We have to do tests every six weeks!!! I’m not used to doing tests so often. I didn’t do very well in the first two or three, but it’s OK now.

The people are great! My host family is wonderful and the other students are really friendly. They don’t know much about the rest of the world. They all want to study somewhere interesting, Paris or Rome. They think everywhere is near London… They wanted to know if I spend my weekends in Paris!!! They were surprised when I said I didn’t.

I thought Americans only ate burgers, but I was wrong. The food is great- but there’s so much of it! I can never finish what’s on my plate.

Then there’s the language. Some American English words are different from British English ones. They pronounce some words differently. At first they looked at me in a funny way when I asked for ‘a glass of water’. I had to pronounce ‘water’ with a ‘d’ in the middle instead of a ‘t’!

Then there’s the weather. It was really cold during the winter, much colder than at home, so I was ill most of the time. And the snow! I’ve never seen anything like it. Just look at the picture I’ve sent. I couldn’t get used to walking in the snow and I kept falling down, which amused my friends a lot. Now that it’s spring, it’s really hot. It’s absolutely wonderful! And life is much easier. I’m having a ball!


Are the following sentences true or false?

  1. Lucy is an American student studying in Britain.

  2. She fell down in the snow many times.

  3. Lucy’s friends think Paris and Rome are not far from London.

  4. Lucy’s friends taught her to pronounce words in an American way.

  5. Americans eat only hamburgers.

  6. Lucy could never finish what she had on her plate because she didn’t like it.

  7. Lucy’s friends enjoyed looking at her in the snow.

  8. Now Lucy has a lot of problems in her life.



Task 2. Put in am not/isn’t/aren’t/don’t/doesn’t.

  1. Tom……….. smoke.

  2. It……… raining at the moment.

  3. I………….want to go out this evening.

  4. I…………going out this evening.

  5. George………….working this week.

  6. My parents……………watch television very often.

  7. Tom and Ann……………coming to the party next week.

  8. Barbara…………….speak French.

  9. I’m sorry, I…………..understand. Can you say that again, please?

10. You can turn off the television. I……………watching it.



Task 3. What did you do yesterday? (Your sentence can be positive or negative).

1(watch TV)……………………………………………………..

2.(get up before 7.30)…………………………………………….

3.(have a shower)…………………………………………………..

4.(buy a magazine)…………………………………………………….

5.(speak English)………………………………………………………

6.(do an examination)………………………………………………….

7.(eat meat)…………………………………………………………….

8.(go to bed before 10.30)……………………………………………..



Task 4. You are in a children’s camp. Write a postcard to your friend about your pastime. Write 5 sentences.





























Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!