Урок английского языка с использованием информационно-коммуникационных технологий по теме «Любимые праздники» в СПО
Разработал:
Преподаватель английского языка
Козикова Анна Александровна
Цель урока: познакомить учащихся с традициями Великобритании,
Цель урока: способствовать развитию интереса к изучению английского языка.
Использованные технологии: информационная, групповая.
Задачи:
Задачи:
Обучающие:
Познакомить с праздниками и обычаями Великобритании, активизировать лексику на тему «Праздники, традиции и обычаи», тренировать фонетические и разговорные навыки.
Познакомить учащихся с традициями и обычаями празднования Дня
Активизировать лексику на тему “St. Valentine’s Day”.
Тренировать фонетические и слухопроизносительные навыки;
Развивающие: развивать творческую фантазию, познавательный интерес.
Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу
Способствовать развитию мышления, догадки учащихся;
Воспитательные: воспитать у учащихся уважение к обычаям и традициям других народов.
Научить работать в коллективе.
Оборудование:
-доска
- проектор
-экран
-компьютер, подключенный к сети интернет
Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и
Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.
Тип урока: Комплексное применение знаний.
Оборудование:
доска,
украшение кабинета к празднику воздушными шарами, сердечками,
проектор,
экран,
презентация,
раздаточный материал:
- тексты о празднике для каждой команды,
- жетоны-сердца.
Ход мероприятия:
Ход мероприятия
1.Организационный момент
Teacher: Good morning boys and girls! How are you, today? I am glad to see you.
Sit down, please.
(ответы детей, приветствие учителя).
Today is the 14th of February. English people celebrate St. Valentine’s Day.
Today we’ll speak about this day, about symbols and about traditions of this day.
2. Фонетическая зарядка.
We begin with the phonetic drill. Repeat after me, please. (слова фонетической
зарядки написаны на доске)
[ ] love, lovers, colour,
[ α: ] heart, card, party, sweetheart
[ і ] it, this, is, is this, this is, symbol, chocolate
[і: ] priest, sweets, meal, feel
[ei] day, name, famous, saint, holiday, decorate.
[ai] I, sign, my, like, Valentine, buy, write (2 minutes)
3. Основной этап:
As I have mentioned above there are a lot of symbols of this holiday. Look at the
screen. Let's call them (St. Valentine, priest, heart, sweets, love, cards, cupid, kiss,
rose,) Слайды №2,3,4,5,6,7,8,9,10
Today we have 2 teams and now we are starting to compete. For every right
answer you will get “a heart». You should collect many hearts. OK? And my first
task is… Match 2 pairs of the word (Valen – tine, pri – est, lo – ve, ro-se,cu-pid)
Match two parts of the words (Valen – tine, pri – est, lo – ve, ro-se,cu-pid).
You have 3 minutes. Слайд №11
Fill the crossword. I give you 5 minutes.(На столах у обеих команд листы
Fill the crossword. I give you 5 minutes.(На столах у обеих команд листы
бумаги с кроссвордом) Проверка. Слайд№ 12
Now I give you a text about this holiday. Your task is to read and translate it
Now I give you a text about this holiday. Your task is to read and translate it.
You have 10 minutes(Saint Valentine’s Day. Saint Valentine’s Day is a
holiday which is celebrated in Great Britain, the USA, and in many
European countries. This holiday is celebrated on the 14th of February. It
has many legends. One legend tells that Saint Valentine was a priest and
was famous for helping lovers. One of the traditions of this festival is to
send valentine’s cards. People send special cards to someone they love.
People usually don’t sign their names. The person who gets the card must
guess who sent it. On Valentine’s Day people give each other red roses,
because a red rose is a symbol of love. People also give each other
chocolates in red boxes that look like hearts.) Слайд №13
Answer my questions, please:
Answer my questions, please.
Valentine’s Day is in the month of … (February)
Who is Saint Valentine?(He is a priest)
What do many people do on Valentine’s Day? ( They give chocolates in red boxes
and send cards)
What are some symbols of this Day? ( cupids, roses, hearts) 2 minutes
I know a lot of pairs from cartoons. I want to check you. Do you know
I know a lot of pairs from cartoons. I want to check you. Do you know
them? (Раздаются две половины сердечек, на каждой написаны имена
героев. Ребята соединяют влюблённые пары.) 5 minutes Слайд
№14,15,16,17,18,19
Look at the screen, listen to me and fill in the missing words. 4 minutes
Look at the screen, listen to me and fill in the missing words. 4 minutes
Roses are …
Violets are…
Sugar is …
And so are …
(red, blue, sweet, you.)
One, one, one,
I love the ...
Two, two, two,
I love my Mummy …!
Three, three, three,
My Mummy loves ...
(sun, too, me.) Слайд №20
Now you can choose any rhyme you like and made your own valentines card for
your friend or Mum. I give you 5 minutes. (Команды делают валентинку из
полученных жетонов и подручных канцтоваров)
So our lesson is over. Let's count the hearts. Thank you for the lesson. Happy
Valentine's Day! Good-bye! (Поздравляем победителей) 3 minutes