СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 21.05.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Множественной число" упражнения

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«"Множественной число" упражнения»

1. Поставьте множественное число существительных в скобках, обращая внимание на слова-исключения. Переведите предложения.

1. Sara is feeding … (goose) in the garden.

2. … (fish) live in water.

3. The … (thief) broke the windows in the bank.

4. I have 60 … (sheep) in my flock.

5. You should clean your … (tooth) after meals.

6. My … (child) hate cabbage soup.

7. My favourite fairy-tale is about … (elf).

8. My … (foot) always hurt after jogging in the park.

9. Those … (person) are waiting for the manager.

10. Where are the … (knife)?

11. Our … (sportsman) are the best!

12. How many … (woman) work in your office?

13. It’s autumn, the … (leaf) are falling down.

14. Let’s cut this orange into … (half).

15. We could hear … (deer) wandering in the forest.

16. There are … (mouse) in the kitchen.

17. Alice and I are wearing similar … (dress) today.

18. I need … (strawberry) for the cake.

2. Образуйте множественное число существительных, обращая внимание на их окончания.

1. a sandwich (сэндвич)

2. a toy (игрушка)

3. a photo (фотография)

4. a city (город)

5. a bus (автобус)

6. a house (дом)

7. a tattoo (татуировка)

8. a phenomenon (феномен)

9. a housewife (домохозяйка)

10. a family (семья)

11. a life (жизнь)

12. a potato (картофель)

13. a bacterium (бактерия)

14. a church (собор)

15. a baby (ребенок)

16. a box (коробка)

17. a kiss (поцелуй)

18. a piano (фортепиано)



















1. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

  1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chiken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.

  2. My (a grandmother, a grandfather,  an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.

  3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

2. Напишите имена существительные в единственном числе.

Children, shelves, feet, desks, classes, buses, men, pencils, women, babies, tomatoes, potatoes, dresses, mice, teeth, sheep, puppies, fish, foxes, rabbits, boxes, geese, deer, bosses, salmon, animals.

  1. Напишите существительные во множественном числе.

  • 6. My … (child) hate cabbage soup.

  • 7. My favourite fairy-tale is about … (elf).

  • 8. My … (foot) always hurt after jogging in the park.

  • 9. Those … (person) are waiting for the manager.

  • 10. Where are the … (knife)?

  • 11. Our … (sportsman) are the best!

  • 12. How many … (woman) work in your office?

  • 13. It’s autumn, the … (leaf) are falling down.

  • 14. Let’s cut this orange into … (half).

  • 16. There are … (mouse) in the kitchen.

  • 17. Alice and I are wearing similar … (dress) today.

  • 18. I need … (strawberry) for the cake.




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!