СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Олимпиада по английскому языку 5-6 класс, школьный уровень

Нажмите, чтобы узнать подробности

олимпиада по английскому языку 5-6 класс, школьный уровень

Просмотр содержимого документа
«Олимпиада по английскому языку 5-6 класс, школьный уровень»

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 6 класс

ЗАДАНИЕ 1. PHONETICS

Match the word with the transcription. Соедините слово с его транскрипцией:

  1. child 2) mouth 3) eyes 4) elephant 5) ice 6) mouse 7) mice 8) sky 9) ski 10) children

a) [aiz] b) [skai] c) [mauθ] d) ['t∫ildrən] e) [mais] f) [ais] g) [t∫aild] h) [maus] i) ['elifənt] j) [ski:]

word

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

transcription











ЗАДАНИЕ 2. READING

Read the text and answer the questions. Прочитайте текст, состоящий из 6 частей (A-F). Перед вами 5 вопросов (1-5) к разным частям текста. Установите, в каких частях текста можно найти ответы на эти вопросы. Ответ на каждый вопрос можно найти только в одной части текста. Занесите свои ответы в таблицу, приведенную ниже, где под номером вопроса впишите соответствующую букву. В задании одна часть текста лишняя.

MR.RABBIT AND HIS FAMILY

A. Once upon a time there lived a family of rabbits. There were five of them: Mr. Rabbit, Mrs. Rabbit and little baby-rabbits. Their parents called them “bunnies” and they loved them very much.

B. Sweety was big and fat. He liked only sweets, chocolate, sugar and honey. He didn’t like vegetables and porridge. Their sister’s name was Fruity. As you can see by her name, she liked fruit very much.

C. Mr. and Mrs. Rabbit bought their children the food they liked.

D. One day Mrs. Rabbit went shopping and bought many apples, sweets, potatoes, oranges, cakes, a box of chocolate, ice-cream, carrots and tomatoes for breakfast.

E. She gave sweets, cakes, ice-cream and a box of chocolate to Sweety and he was happy. She gave apples and oranges to Fruity. She gave potatoes and carrots to Potato.

F. But what about tomatoes? Whom did she give tomatoes to? What is a tomato? It is a fruit! So she gave tomatoes to Fruity.



Questions:

  1. Was Sweety big and fat?

  2. Whom did Mrs. Rabbit give tomatoes to?

  3. How did the parents call their children?

  4. What did Mrs. Rabbit give to Sweety?

  5. What did Mrs. Rabbit buy one day? - 5 баллов

Questions

1

2

3

4

5

Part of the text






ЗАДАНИЕ 3. USE OF ENGLISH


Подумай и выполни задания на знание лексики и грамматики английского языка.

1. Дополни предложение, выбрав одно из слов под соответствующей цифрой.

My mother’s sister is my _____________.

А) uncle B) sister C) aunt D) daughter E) grandmother

2. Выбери лишнее слово в логическом ряду.

А) cat B) mouse C) rabbit D) tail E) dog

3. Установи соответствие между "цифрами" и "буквами"

  1. 55

  2. 5

  3. 15

  4. 505

  5. 50

a) five

b) fifty-five

c) fifty

d) fifteen

e) five hundred and five

А) 1-b, 2-a, 3-d, 4-e, 5-c

B) 4-b, 3-a, 2-d, 1-e, 5-c

C) 1-a, 2-c, 3-e, 4-b, 5-d

D) 1-с, 2-a, 3-d, 4-e, 5-b

E) 1-b, 2-е, 3-d, 4-a, 5-c

4. Продолжи ряд числительных: first, second, third, fourth, ____

A) five; B) fifth; C) fifteen

5. Заполни пропуски нужными словами

Dad … any brothers or sisters?

  1. Have Dad got B) Does Dad have C) Does Dad has

6. Составь утвердительное предложение, расположив слова в нужном порядке в соответствии с цифрами.

  1. usually  2) for  3)  in  4) I  5) go  6)walk  7) evening  8) a  9) the

  1. 2 4 7 9 1 3 5 6 8

  2. 4 1 5 2 8 6 3 9 7

  3. 8 6 5 3 1 9 7 4 2

  4. 7 9 3 6 8 2 5 1 4

  5. 9 7 5 3 1 4 2 6 8

  1. Questions

  1. 1

  1. 2

  1. 3

  1. 4

  1. 5

  1. 6

  1. Answer

  1. 7. Найди обобщающее слово для каждой строки

  2. weather, season, months, sports, family

  1. _________________________________: rainy, sunny, warm, snowy, cloudy.

  2. _________________________________: mum, grandma, dad, grandpa, brother.

  3. _________________________________: volleyball, table tennis, hockey, football.

  4. _________________________________: winter, spring, summer, autumn.

  5. _________________________________: December, June, August, September.

  1. 8. Describe the picture. Опишите картинку

  2. There (1) ___________(be) a nice picture in front of me. We (2) __________ (be) in the park on a nice September day. It (3) ___________(be) one of the sunny calm days of the beginning of autumn.

  3. The sun (4) _______________ (shine) gently. The leaves of the trees (5) ___________(be) red, orange and yellow. We (6) ________________ (see) a lot of them on the ground.

  4. We can (7) _________________(see) two girls in the park near the pond. They (8) _____________(have) a good time there. One of the girls (9) ________________(have) some nice leaves of different colours in her hands. The other girl (10) _______________(take) pictures of her friend.

  5. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!