СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок на тему "The Leader of the 21st Century"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка на внеклассное мероприятие, посвященное ко дню языков

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок на тему "The Leader of the 21st Century"»


« Leader of 21 century» на английском языке в 6 классе

Конкурсные задания дают возмож­ность детям повторить весь пройденный материал по курсу «Страноведение» за прошлый учебный год

Оборудование: звездочки, квадрати­ки из картона с цифрами 1—6; таблич­ки, презентация

Варианты проведения конкурса:

  1. как внеклассное мероприятие; в нем участвуют 2 команды по 3 человека от, остальные дети — бо­лельщики;

  2. как заключительный урок; прини­мает участие вся группа.

В конкурсе 4 тура и финал. Звездочку получает та команда , которая первая правильно ответила на вопрос.

Ход урока.

Ведущий: Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a competition, "Leader of 21 century". Now the participants will introduce themselves.

Участники конкурса коротко говорят о себе по-английски, затем читают наизусть стихотворение, поют песенку на английском языке, чтобы получить звез­дочку.

I тур. «Страноведение»

Task I. "Flags"

На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности: 1) New Zealand, 2) Cana­da, 3) the UK, 4) Scotland, 5) Australia, 6) England.

Вопросы участникам конкурса:

  1. Which is the flag of Australia? (5)

  2. What country consists of 4 parts? (3)

  3. What country lies to the north of the US? (2)

  4. What country lies to the north of Eng­land? (4)

  5. What country lies to the south of Scot­land? (6)

Task 2. "Symbols"

На доске помещены такие эмблемы: 1) a red rose, 2) a thistle, 3) a shamrock, 4)a daffodil, 5) the bald eagle.
Вопросы:

  1. What is the national symbol of Scot­land? (2)

  2. What is the national symbol of Wales? (4)

  3. What is the national symbol of Eng­land? (1)

  4. What is the national symbol of Ire­land? (3)

Task 3. "London Sights"

На доске почтовые открытки, на ко­торых изображены: 1) Buckingham Pal­ace, 2) Westminster Abbey, 3) St. Paul's Cathedral, 4) The Tower of London, 5) The Houses of Parliament, 6) Trafalgar Square.

Вопросы и описание:

  1. What building has Big Ben? (5)

  2. It was built in the 1 lth century by Wil­liam the Conqueror as a fortress and a roy­al palace. Later it was a prison, now it is a museum and a Royal Treasury. (4)

  3. What is the home of the Queen? (1)

  4. It is a royal churh. There are tombs of many British kings and queens and other
    famous people. This is where the corona­tion takes place. (2)

Task 4 "Holidays"

На доске открытки-поздравления с праздниками:

1) Christmas, 2) St. Valen­tine's Day, 3) Easter, 4) Mother's Day, 5)Halloween, 6)Father'sDay.
Учащимся предлагается описание не­скольких праздников, с тем чтобы они
назвали, о каком из них идет речь.

  1. This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship.(2)

  2. People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents
    put their presents into stockings. The tra­ditional meal is roast turkey and pudding.
    They also decorate streets, rooms and a tree.(1)

  1. Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day. (3)

  2. Children make lanterns out of pump­kins, dress as witches and ghosts and go
    from house to house and say: "Trick or Treat!" (5)

Ученик, у которого звездочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.

II тур. "History"

Task 1. "Dates"

На доске написаны даты: 1) 1086, 2) 1564, 3) 1840, 4) 1653, 5) 1734, 6) 1553. Вопросы:

  1. When did the first Englishman Rich­ard Chancellor come to Russia? (6)

  2. When was the first treaty between Eng­land and Russia signed? (5)

  3. When did the first stamp "Penny Black" appear? (3)

  4. When was the first official document the Domesday Book written? (1)

Task 2. "Famous People"

На доске написаны имена выдающих­ся людей: 1) Armstrong, 2) Bell, 3) Ho­garth, 4) Newton, 5) A. Conan-Doyle, 6) A. Christie.

Вопросы и задание:

  1. Who was one of the best British ar­tists? He painted "Marriage a la Mode",
    "The Graham Children" and other pictures which are kept in the National Gallery in London. (3)

  2. Who wrote 75 detective stories? (6)

  3. He was a spaceman and the first per­son to walk on the Moon. (1)

4)Who invented the telephone? (2)
Выбывает из игры еще один участник с наименьшим количеством звездочек.

III тур. "Grammar"

Task 1. "English Tenses"

На доске карточки такого содержания:


Am

Is Ving

Are


Have

V3,(ed)

Has


V, Vs


Ved, V2


Shall

V

Will



Задания:

  1. Show me the formula of the Future Simple Tense. (3)

  2. Show me the Present Perfect Tense.(5)

  3. Show me the Present Simple Tense.(I)

Затем я называются слова, которые обыч­но употребляются с определенным временем: 1) now, at this moment (2); 2) every day, usually, often, always (1); 3) yesterday (4); 4) tomorrow, next year (3); 5) already, just, not yet (5).

Task 2. "Modal Verbs "

На доске карточки, на которых напи­саны модальные глаголы:

1) саn, 2)should, 3) must, 4) may, 5) could.
Вопросы:

Какой из этих глаголов нужен для пе­ревода с русского языка на английский следующих предложений?

  1. Не могли бы вы передать мне соль?(5)

  2. Можно задать вам вопрос? (4)

  3. Я умею кататься на роликах. (1)

  4. Улицу следует переходить на зеле­ный свет. (2)

Покидает игру еще один ее участник.

IV тур. «At Home"

Task 1. "Rooms"

На доске карточки, на которых напи­саны слова: 1) dining room, 2) bedroom,

3)living room, 4) kitchen, 5) bathroom, 6)study.

Учащимся предлагается угадать, о ка­ких комнатах говорится в этих предложениях.

  1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here.(2)

  2. In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet. (3)

  3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there. (6)

  4. In this room you may wash your handsand face, clean your teeth and take a bath or a shower. (5)

  5. There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other
    things here. We usually cook here. (4)

Task 2. "Home Library-writers"

На доске имена писателей: 1) Beatrix Potter, 2) James M. Barrie, 3) Lewis Car­roll, 4) Pamela L. Travers, 5) Alan Milne, 6) Daniel Defoe.

Вопросы:

  1. Who is the author of "Robinson Cru­soe"? (6)

  2. Who wrote about Winnie-the-Pooh? (5)

  3. Who wrote about funny rabbits and other animals? (1)

  4. Who is the author of "Mary Poppil (4)

5) Who wrote about the adventures of the girl called Alice in the magic country Wonderland? (3)

Task 3. "Home Reading-characters"

На доске имена персонажей литера­турных произведений: 1) Alice, 2) Gul­liver, 3) Peter Pan, 4) Mary Poppins, 5) Doctor Doolittle, 6) Robinson Crusoe.

Участникам конкурса следует угадать, о ком идет речь в данных ниже предложениях:

  1. Не took care of animals, because he loved them very much. Many different an­
    imals lived in his house. (5)

  2. She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a
    bag and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a
    magic bottle. (4)

  3. He was a boy who didn't grow. He could fly as a bird. (3)

  4. He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked.
    He swam to an island. He lived on the is­ land alone for a long time and he had a
    friend called Friday. (6)

Покидает игру ученик с меньшим ко­личеством звездочек.

The final

Участникам предлагается для конкурса такое задание: "Make as many words as you can out of the word Sportsmen".

Учащиеся называли слова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, on, no, not, pet, more, rest, nest, pen, note, top и т. д.

Победителии конкурса получают приз.

После награждения подводится итог урока. Выставляются оценки.