СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Открытый урок по теме "Театр"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок был разработан для учащихся 8 класса по теме "Театр" . (уч. Афанасьева О.В.,  Михеева И.В.,  Баранова К.М.).

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по теме "Театр"»

МБОУ «Урусовская средняя общеобразовательная школа»







Конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе



Подготовила:

учитель английского языка

Солдатова М.Н.















Класс: 8

Тема урока: «Theatre»

Цель урока: обобщить знания учащихся по теме «Театр» .

Задачи урока

Образовательные: систематизировать знания учащихся по теме «Театр»; научить работать с различными заданиями; активизировать работу каждого учащегося.

Развивающие: развивать лексические навыки говорения;

развивать навыки аудирования с извлечением конкретной информации и детального понимания содержания;

развивать мышление, логическую догадку, фантазию при изучении иностранного языка.

Воспитательные: воспитание чувства прекрасного, любви к искусству;

прививать любовь и желание изучать иностранный язык через разные формы работы.

Практические: умение выражать свое мнение;

умение задавать вопросы и отвечать на них;

умение трансформировать предложения из активного залога в пассивный;

умение оценивать себя в разных видах речевой деятельности.

Аспекты языка: лексика, грамматика.

Виды речевой деятельности: аудирование, монологическая и диалогическая речь, чтение, письмо.

Режим работы: индивидуальный, фронтальный, групповой.

Виды упражнений: языковые, условно-речевые, грамматические.






















Ход урока



Teacher’s activity

Pupils’ activity

I.

Организационный момент

Good morning, pupils!

I am glad to see you.

Sit down, please. Today we have unusual lesson/We have some guests at our lesson/

So, we start our lesson.

Who is absent today?

,how are you today?


Good morning, teacher!

We are glad to see you too.


All are present.

I’m fine, thanks.


II. Установка на урок

Look at the board, please.

Видеонарезка по теме «Театр»


III.

Тема урока

I hope, you’ve already suspected, what is the topic of our lesson?


Yes, that’s right.



The topic of our lesson is “Theatre”

IV.

Активизация лексики по теме «Театр»

Let’s enter to the theatre. What can we see there?

Please, match the words to the pictures.

Is everything clear? OK.

So, I have some riddles for you. Please, listen attentively and answer my questions.


  1. The performance takes place on it.

  2. This comes down at the end of the performance.

  3. Seats on the same level as the stage.

  4. This person shows you to your seat.

  5. You use these to see the stage better when your seat is far away.

  6. You can find cheaper seats here.

  7. This plays music during the performance.




Pupils listen to the definitions and guess.




It’s a stage


It’s a curtain

They are stalls

It’s an usher

They are opera glasses


It’s a balcony

It’s an orchestra pit

V. Аудирование

Let’s remember the beginning of the theatre.

Please, read this quotation.

“All the world's a stage, and all the men and women merely players”. Shakespeare

Весь мир – театр, и люди в нем актеры. В. Шекспир

Shakespeare is considered a founder of the theatre.

I’d like you to listen to the text about William Shakespeare .

So, please, open your books at p. 76 ex. 1. You will listen to the text twice, and then be ready to answer my question.

So, I give you some minutes for looking through!






















VI. Проектная работа «Большой театр»

Now I offer you to tell about the theatre nowadays.

Our boys prepared the presentation “The visit to the Bolshoi theatre”. Enjoy the presentation and then be ready to answer their questions.

Презентация о Большом театре


VII.

Релаксация

Are you tired?

You have 3 minutes to relax.

Ролик релаксация (Видеоролик)

Yes, we are.

VIII.

Сценическая постановка

As you remember, we are in the theatre. A couple of young people came here and they are searching for their seats. Girls prepared dialogs!

Please, look!







Is it serious or curious situation?






.




X. Грамматика

Look at the board. Use Past simple or Past perfect to complete the sentences.



Please, read your sentences, and we are checking them all together.




























IX. Диалоги


Now I offer you to put parts of the dialogs in the correct order and read them.

  • Have you seen “Gone with the Wind”?

  • Yes, I have.

  • What’s your opinion? Is it worth seeing?

  • It’s one of the best plays I’ve ever seen. I was greatly impressed by it.

-----------------------------------

  • Hello! haven’t seen you for ages. How are you?

  • I’m fine, thank you! And what about you?

  • Fine, too! Has your dream come true?

Yes, I’m an actress at a drama theatre, besides I sometimes play small rol



  • Did you watch the musical yesterday?

  • Yes, I did. It’s very different from what I had seen before.

  • - The music was fascinating and the plot was thrilling, but frankly speaking I didn’t like the acting.

----------------------------------

  • films.

  • I’m happy for you.

  • Thank you.




XI. Рефлексия


What can you tell about our lesson? Was it interesting? What new have you known?


Thank you for your answers.


XII. Подведение итогов. Домашнее задание.

All of you worked hard today.

Of course you get excellent marks for today.

two excellent marks for the presentation.

Stas and Inna get two excellent marks too for their short play.

Your home task for the next lesson is to find some interesting information about English theatres .