Этап урока, время | Учитель | Учащиеся |
1. Организационный этап, 1 мин | Hello, girls and boys! Sit down, please. | Hello! |
2. Речевая зарядка, 5 мин (Вопрос – ответ, работа учащихся по цепочке, снежный ком) | Hello! How are you? What is your name? Where are you from? Are you from Nyagan? Are you old? How old are you? What do you like? | Hello! My name is … I am OK. I’m fine, thank you! What is your name? I am from … . Yes, I am. No, I am not. I like …. . I am 8. I am 9. |
| Просмотр видеофрагмента. What about this video? | Rome, London, Moscow |
Развитие диалогической речи | Let’s act out the dialogs. You must tell: Hello! What is his or her name? How is he or she? Where is from he or she? Nice to meet you! Bye-bye! | Ребята разыгрывают диалог-знакомство -Hello! - What’s your name? -My name is … . -How are you? - I’m fine, thank you. - Where are you from? -I’m from … . - Nice to meet you! -Bye-bye! (Moscow – London; London – Paris; Paris - Moscow) | |
Развитие монологической речи | | Ребята рассказывают о своём собеседнике |
3. Фонетическая зарядка. 2 мин | Look at the blackboard, please. Let’s read. I read and you repeat after me! | London | Moscow | Rome | tents | eggs | Books | pupils | students | Tulips | father | brother | mother | girls | birds | bells | nurse | hook | bike | fly | kite | like | |
4. Основной этап, организация познавательной деятельности. 20 мин | Look at the pictures, please and tell me: What is it? What can you see? | I can see a … . I can see an … . |
Этап применения знаний. | Ok! Very good. You are well done! We have 3 groups: Moscow, London and Rome. Take the letters. (Ребята образуют мн.число сущест-х. Проверяем у доски. Читаем. За правильно проделанную работу, команда получает зелёные смайлики.) | Egg Book Box Pilot Bike Sister Fox Student Kite Match Queen pupil |
| Найти слова в цепочке из слов. | Lakeggrandaduckissisteroselfox Lake, egg, grandad, duck, kiss, sister, rose, elf, fox |
5. Зарядка: head and shoulders. |
6.Этап применения аудирования | Прослушать аудиозапись и определить как зовут девочек. | . Sue Rose Green |
7. Проверка лексических знаний | Вычеркнуть лишнее слово в строчке | Blue, red, boat, green, black Cook, pilot, nurse, servant, pig Stone, dog, rose, bone, phone Old, cold, cute, you, blue They, we, you, it, the Rome, Bonn, Paris, Saratov, big |
8. Проверка лексических знаний. Повторение цветов (Просмотр видеозаписи, Раскрашивание шариков ) | Let’s watch the video about the colours. | Видео |
Релакс для глаз. |
Подведение итогов. Рефлексия. | 1.Ребята, что мы сегодня повторили? 2.Научились ли мы правильно вести диалоги? 3.Из каких городов вы были? 4.Подчитайте свои смайлики. Кто же сегодня победил? 5. Вам понравился урок? | Слова, предложения, диалоги, from Moscow, London, Rome |
Постановка домашнего | What do you like? Нарисовать рисунок любимых вещей, животных и подписать «I like …»Объяснить домашнее задание. Thank you for the lesson, goodbye! | записывают домашнее задание Goodbye! See you! Bye-Bye! |