СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Поурочные планы для 7 класса Module 4 УМК Spotlight

Нажмите, чтобы узнать подробности

Поурочные планы для 7 класса Module 4 УМК Spotlight

Просмотр содержимого документа
«Поурочные планы для 7 класса Module 4 УМК Spotlight»

7кл 1 (4а ) News stories Модуль 4

Тема: News stories 

Цель: активизировать изученную ранее тематическую лексику; мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме; развитие умений ознакомительного и изучающего чтения; развитие умений использовать тезисы при подготовке высказывания; развитие навыков употребления в речи глаголов в Past Continuous.

Ход урока:

1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
 
3. Речевая зарядка
4. Контроль домашнего задания 
5. Работа по теме урока.
6. Работа с лексикой 
Vocabulary
Упр. 1, с. 36
Введение в речь структуры Past Continuous; повторение изученных и введение новых слов по теме «Средства коммуникации».
Обратитесь к картинкам на с. 36-37. Прочитав задание, учащиеся понимают, что эти фотографии показывают, что делали изображённые на них люди вчера в 6 часов. Проработать данный образец, уча щиеся с опорой на образец говорят: что делали люди в тот момент, каким средством связи пользовались. Обратите особое внимание на тематическую лексику 
(TV, newspaper, etc.), запишите её на доске.
TV provides us with local/national/international news, interviews, weather reports, documentaries, music, chat shows, advertisements.

Newspapers and magazines provide us with interesting articles, TV guides, cartoon strips, horoscopes, fashion and beauty advice, gossip.

Radio provides us with news, weather reports, interviews, music.

TV provides us with local/national/international news, interviews, weather reports, documentaries, music, chat shows, advertisements.

Newspapers and magazines provide us with interesting articles, TV guides, cartoon strips, horoscopes, fashion and beauty advice, gossip.

Radio provides us with news, weather reports, interviews, musiс
Упр. 3, с. 36
Развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовку иформату.
Предполагаемый ответ:
We would see A on a web site, B and C in a newspaper, D on a mobile phone.

7.Этап чтения
Прокомментируйте темы, данные в упражнении, поясните незнакомые слова. Спросите учащихся, какие слова они ожидают встретить в текстах на предложенные темы. Учащиеся слушают и/или читают тексты и говорят, о чём они. Дайте время на выполнение задания. Учащиеся сравнивают ответы в парах. Организуйте проверку.

Ключи:

A — an unwanted visitor; B — a beast and a brave man; C — a brave pet; D — an amazing success Клю чи:

nursery rhyme (n): child's poem (детский стишок)

porridge (n): hot cereal (каша) eventually (adv): finally (в конце концов) run off (phr v): leave quickly (убежать) bravely (adv): without fear (храбросмело) beast (n): a wild animal (зверьтварь) safety (n): a place that is safe (безопасное место)

recover (v): get better (поправляться, выздоравливать)

break a record (exp): do something better than it had ever been done (по битьре корд)

8. Говорение.Speaking

Упр. 4, с. 37

Обозначьте на доске четыре колонки: who — when — where — what.Учащиеся параллельно работают в тетрадях. По первому тексту выполните задание вместе с классом. Далее учащиеся работают самостоятельно. По окончании работы учащиеся сравнивают ответы в парах. За-слушайте несколько ответов о содержании заметок с опорой на тезисы.

9.Grammar

До начала выполнения упр. 5 проработайте коллективно рамку Study Skills,посвящённую освоению новых грамматических структур. Проверьте понимание рекомендаций. Приведите примеры из практики изучения грамматики учащимися, попросите их привести свои примеры сопоставления явлений английской и русской грамматики. Например, степени сравнения прилагательных: long — longer — longest/длинный — длиннее — самый длинный; interesting — more interesting — mostinteresting/интересный — более интересный — самый интересный.

Упр. 5, с. 37

Развитие навыков распознавания глаголов в Past Continuous; изучение формообразования и значений/употребления глаголов в Past Continuous.

Учебники закрыты. Запишите на доске предложение: He was watching TV at 6.00 yesterday afternoon. Помогите учащимся понять/объясните, что в предложении обозначается действие, которое имело мес то/протекало в определённое время в прошлом. Поясните, что это лишь одно из значений Past Continuous. Далее учащиеся работают с грамматическим справочником. Прокомментируйте материал, обратив особое внимание на п. 1 (действие в развитии, прерванное другим действием в прошлом). Учащиеся находят примеры Past Continuous в текстеобъясняют их значение. Проверьте и обсудите ответы.

Ключи:

Text A: was eating; Text B: were hiding; Text C: was recovering; Text D: was playing

Упр. 6, с. 37

Учащиеся работают в парах. Убедитесь в понимании задания. Организуйте работу с образцом: сначала учащиеся читают образец про себя, затем в диалоге. Просмотрите упражнение, поясните незнакомые слова. Заслушайте ответы в парах. Исправляйте ошибки, включая интонацию (смысловое ударение).

Упр. 7, с. 37

Развитие навыков употребления в речи глаголов в Past Continuous; перенос нового грамматического материала в беседу о личном опыте.

Самостоятельные ответы учащихся.

10.Game

Развитие навыков употребления в речи глаголов в Past Continuous; перенос нового грамматического материала в беседу о личном опыте.

Учащиеся работают в малых группах (3-4 человека). Группа выбирает ведущего. Проверьте понимание условий игры. Учащиеся работают с опорой на образец. Определите время на игру. Предполагаемый ответ:

Leader 1: Last Sunday I was at the park.

Team A S1: Were you having a picnic?

Leader 1: No, I wasn't.

Team A S2: Were you playing football?

Leader 1: No, I wasn't.

Team A S3: Were you cycling?

Leader 1: Yes, I was. Etc.

11.Writing

Упр. 8, с. 37

Развитие умений продуктивного письма - написание заметки о местных новостях на основе прочитанного.

12.Итоги урока. Оценки.

13.Домашнее задание: SB упр. 81, с. 37; WB, с. 23.

7 класс Модуль 4 Урок 4b
Тема: «Заметки в газету. Введение новых лексических единиц.»
«А вы слышали о…? Формирование навыков диалогической речи»
Цель: введение новых знаний по теме, развивать навыки диалогической речи, посредством активной работы в парах.
Задачи:
Предметные: 
-отрабатывать владение лексическим материалом, 
-развивать навыки сопоставительного анализа и обобщение языковых явлений при изучении темы
-учить применять знания в повседневной жизни 
Метапредметные:
-Познавательные УУД: 
-формировать умение представлять информацию в виде алгоритма
-формировать умение сравнивать, обобщить информацию и представить её публике
-находить и извлекать необходимую информацию в учебнике
-развивать навыки поискового чтения
-Регулятивные УУД:
-формировать умение концентрировать внимание
-развивать умение контролировать и корректировать свою деятельность, самостоятельно выполнять предложенное задание
-Коммуникативные УУД
-формировать умение работать в группе, паре
-учить представлять результат работы в группе, паре
Личностные результаты:
-формировать положительную мотивацию к обучению
-создавать позитивное эмоциональное отношение учеников к уроку и предмету
Учебник: Spotlight 7. Издательство Просвещение.
Оборудование: компьютер, раздаточный материал, карточки, газеты, Учебник Spotlight 7 класс , рабочая тетрадь Spotlight 7 класс
Тип урока: комбинированный 
Формы работы: фронтальная, групповая, парная 
Ход урока
1. Вступительная часть
-Good afternoon my dear friends! Let’s start our lesson. I’m really happy to meet you today at our lesson. 
What do you like to do at our English lessons? To read, to speak, to do smth….
Think a little, what do you want that we’ll do today. Write and say. 

Do you like to learn a tongue twister?
Фонетическая разминка
Purple Paper People, Purple Paper People, Purple Paper People
He speaks Chinese and Japanese with equal ease
2. Основная часть. 
Let’s think about what is the theme of our lesson? 
(In the lesson today we’re going to speak about news, about different types of media where we can find news, So the theme of our lesson is “In the news”)
OK, and by the end of the lesson we’ll learn how to tell and react to news.
Речевая зарядка 
First of all, tell me please what types of media do you know?
What’s your favorite type of media?
Let’s use the words in the sentences and do this exercise orally.
Ex. 2 p.36 
Активизация лексического материала
Карточки упр.1 с.23. work book
Контроль навыков чтения
Pre-listening questions, working with headlines
Look at the pictures and headlines and say where can you see the 1st,2nd, 3rd text? On the internet? In the newspaper? In the magazine? What is it about?
Ex. 3 p.36
Физкультминутка 
I think it’s time to have a rest. Stand up.
I see your eyes are tired. Let’s do exercise for your eyes.
Look left, look right
Look left, look right
Move your eyes round clockwise
And in the opposite direction
Once again – clockwise, 
- in the opposite direction.
That’s enough. Sit down please.
Введение нового грамматического материала
Ex. 5 p.37
Закрепление нового гр.матер.
Open your workbook page 23 ex 3. Let’s use the words in the sentences and do this exercise orally. 
Отработка навыков диалогической речи
Ex.2 p.38
Пополнение лексического минимума, устойчивые слова и выражения 
Фразовый глагол go
Рефлексия
I like… I don’t like… It was very interesting to know. 
3. Заключительный этап
Our lesson is coming to the end. Your hometask for the next lesson is to write a news story about something important that happened in your area last week.
What did we do at our lesson?
Your marks are…
Thank you very much. Good bye, children. See you. 

  1. кл Урок 33 (4сTake action!

Тема: Take action!
Цели:
развитие умений ознакомительного чтения; развитие умений изучающего чтения; развитие умений делать сообщение в связи с прочитанным текстом (эмоциональные и оценочные суждения); развитие умений аудирования с выделением основной мысли в тексте; развитие аудирования с выборочным пониманием заданной информации; развитие умений вести разговор (полилог) о событии - ролевая игра; развитие умений вести разговор (полилог) о событии - ролевая игра; развитие умений продуктивного письма - написание статьи о новостях (по плану); развитие умений продуктивного письма - написание статьи о новостях (по плану).

Ход урока:

1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка Выполнение упр.4 с22 
3. Контроль домашнего задания. SB упр.5 *правило с. 26; WB, с. 1 7.
4. Работа по теме урока
Введение и отработка новой лексики Vocabulary 
Reading & Listening

Упр. 1, с. 40

Ключи:

The news article is about students who created an environmental group and organised recycling and clean-up days.

Клчи:

1 summary of the event; 2 the facts in detail; 3 comments

Упр. 2, с. 40

Просмотрите предложенные заголовки, объясните незнакомые слова. Учащиеся повторно читают текст и выбирают подходящий заголовок, затем в парах обсуждают ответы. Организуйте проверку.

  1. Ключи:

Mayor honours teens for green work.

  1. Ключи:

come up with the idea (phr v): get an idea (выдвинуть идею) award (n): prize (награда) member (n): a person who belongs to a club or a team (членорганизации) word soon got around (exp): people heard about it quickly afterwards (скоро стало известноскоро пошла молва) asking for (exp): request (прось ба) take part in (exp): do sth in a group (принимать участие в)

pollution (n): anything that makes the earth dirty (загрязнение окружающейсреды) conservation (n): the act of keeping things in good condition (охранаокружающей среды) stray (adj): without a home (бродячий) mayor (n): the leader of a town (мэр) ceremony (n): a formal event (церемония) proud (adv): happy about sth you did or what someone did (гордый) grown up (adj): adult (взрослый)

5.Listening Упр. 3, с. 40

Ключи:

1 football finals; 2 pop concert; 3 a fashion show; 4 demonstration

Предполагаемый ответ:

Report 1

People - fans

Place - all over the country Highlights - Rovers beat the Reds Atmosphere - happy/exciting, etc.

6.peaking Упр. 4, с. 40

В группах учащиеся распределяют роли диктора, репортёра и участника события и разыгрывают разговор по образцу прослушанных в упр. 3 текстов. Следя за работой групп, оказывай те дифференцированную помощь. Предполагаемый ответ

  1. (presenter): ... and now we're going to the streets where our reporter is interviewing one of the demonstrators.

  2. (reporter): What are you demonstrating about?

  3. (participant): Well, it's time for the money we deserve.

7. Writing Упр. 5, с. 40


Учащиеся работают в группах. Убедитесь в понимании задания, сделайте акцент на ключевых словах (this week's local newspaper, piece of news, report).

Town children's library is 50 years old.

Our town children's library celebrated its 50th birthday on Friday in the Big Hall.

Over three hundred children and adults who used to be its readers, when they were young, were present. Among them was Ivan Petrov, a popular local author of books for kids. He presented a new book of stories about local boys and girls. The mayor Pavel Sokolov gave a special award to Olga Nikolaeva who started her work as a librarian 30 years ago.

развитие аудирования с выборочным пониманием заданной информации.

  1. Ключи:

1 football finals; 2 pop concert; 3 a fashion show; 4 demonstration

  1. Предполагаемый ответ:

Report 1

People - fans

Place - all over the country Highlights - Rovers beat the Reds Atmosphere - happy/exciting, etc.

8. Speaking Упр. 4, с. 40

В группах учащиеся распределяют роли диктора, репортёра и участника события и разыгрывают разговор по образцу прослушанных в упр. 3 текстов. Следя за работой групп, оказывай те диффренциованную помощь. Предполагаемый ответ:

  1. (presenter): ... and now we're going to the streets where our reporter is interviewing one of the demonstrators.

  2. (reporter): What are you demonstrating about?

  3. (participant): Well, it's time for the money we deserve.

9.Writing Упр. 5, с. 40

Учащиеся работают в группах. Убедитесь в понимании задания, сделайте акцент на ключевых словах (this week's local newspaper, piece of news, report). Раз дай те эк земпяры местой газеты. Учащиеся выполняют задание, используя тексты упр. 1 в качестве образца. Предполагаемыйответ:

Town children's library is 50 years old.

Our town children's library celebrated its 50th birthday on Friday in the Big Hall.

Over three hundred children and adults who used to be its readers, when they were young, were present. Among them was Ivan Petrov, a popular local author of books for kids. He presented a new book of stories about local boys and girls. The mayor Pavel Sokolov gave a special award to Olga Nikolaeva who started her work as a librarian 30 years ago.

The celebration was a real books and readers festival.


10.Итог урока.Оценки.

11. Домашнее задание: SB упр. 5*, с. 40; WB с. 25.

    1. кл Урок (4d) Culture Corner. Teenage Magazines.

Цели: активизация лексики по теме; развитие интереса к теме (составляющая культуры страны изучаемого языка); развитие умений ознакомительного чтения; формирование учебно-познавательной компетенции (категоризация как способ деятельности); развитие умений поискового и изучающего чтения; освоение тематической лексики через контекст; развитие умений вести диалог-обмен мнениями на основе прочитанного текста; развитие умений вести диалог-расспрос (проведение опроса); развитие умений обобщать и представлять результаты опроса.

1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Речевая зарядка
4. Контроль домашнего задания 
5. Работа по теме урока.
6. Работа с лексикой Vocabulary Упр. 1, с. 41

Организовать обсуждение на основе фоновых знаний и личного опыта учащихся. Предполагаемый ответ:

'Shoot' is for teenagers who like sport and especially football. It probably has articles about football matches and footballers.

'Cosmo' is for teenage girls. It probably has articles about fashion and beauty as well as gossip about stars. It also has problem pages and horoscopes.

Упр. 2, с. 41

Прочитать и пояснить задание. Вместе с классом просмотрите предложенные заголовки и категории, уточняя понимание трудных слов. Учащиеся выполняют задание в парах.

Ключи: 1 d 2b 3 c 4 e 5 a 6 f 7 g 
Учащиеся в соответствии с заданием придумывают свои заголовки статей для разных категорий по содержанию. Обсудите ответы. При обсуждении обратитесь к материалам урока 4b (Study Skills, объяснение учителя).

Reading Упр. 3, с. 41

Ключи:

They — magazines

They — teenage boys

They — writers for teenage magazines

This — the informal language used in the

magazines

Ключи:

popular (adj): fashionable (популярныймодный)

glossy (adj): shiny (глян це вый)

instead (adv): as opposed to (взаменвместо

этого)

attractive (adj): popular (привлекательный)

Speaking Упр. 4, с. 41
Учащиеся работают в группах по 3-4 человека, обсуждая, какие журналы для подростков они любят и почему. Управляйте работой групп, помогайте по необходимости. По окончании работы предложите одному ученику от каждой группы рассказать классу о результатах работы. Обсудите ответы.

Project Упр. 5, с. 41
Учащиеся работают в малых группах. Убедитесь в понимании задания через рефлексию ключевых слов (survey, favourite teenage magazine, boys, girls, your class).Объясните, что учащиеся должны записать. Можно предложить следующий опросный лист:

What kind of magazines do you read?

How many magazines do you buy every week? . What do you like most in teenage magazines? .

Do you find the problem pages useful?

Do you discuss these magazines with friends?

Учащиеся, свободно перемещаясь по классу проводят опрос, регистрируют ответы. Возможно, од на из групп будет опрашивать девочек другая — мальчиков, чтобы сообщаемые результаты представляли реальный интерес для всех. Затем результаты обобщают ся в группе. Выбранный в группе ученик представляет результаты всему классу. Порекомендуйте использовать диаграммы. Прокомментируйте и обсудите результаты работы групп.
7.Итоги урока.Оценки.
8.Домашнее задание: 
SB упр. 5*, с. 41; WB, с. 26.

кл Урок : Spotlight on Russia с. 6 School Magazine

Тема: Россия в фокусе. Школьный журнал

Цели: научиться вести разговор о школьных журналах, обобщить и расширить знания учащихся о подростковых журналах в России; способствовать развитию интереса у учащихся к изучению английского языка; развивать коммуникативные УУД через все виды речевой деятельности; воспитывать информационную культуру, толерантность и уважение к разным вкусам и точкам зрения, способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка

Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков

Оборудование: компьютер, колонки, проектор, экран, презентация PowerPoint, опорные схемы, карточки для учащихся, кейсы с заданиями, журналы, набор слов для составления синквейна.

Ход урока.

1. Организационный момент. Приветствие

Good morning, children!

Nice to meet you on our lesson.

How are you?

Students, what date is it today?

What day of the week is it today?

2. Постановка темы и целей урока

1. What are your favourite magazines?

2.What magazines do you like to read?

3. How often do you read magazines?

(опора на доске)

Look at the board. These phrases will help you to answer the question.

I’m fond of reading…….

I’m keen on reading……

I’m interested in reading …….

My favourite magazine is …….

I like to read …….

I prefer to read ……

CЛАЙДЫ

What is special about them? (They are for teenagers). I’ll represent you some title sheets and you’ll guess what are they or what the type of magazines they are.

So, what is the topic of our lesson? (School magazines)

Yes, you are right! The topic of our lesson is “School magazines”

What shall we do?


Look at the board.

We will revise the words

read the text about Russian school magazines

do projects

3. Фонетическая разминка

In order to speak about magazines properly we need to revise some words & train our sounds.

Listen & repeat

[ t ] sport, stars, competition, beauty, computer, about, photography

[ l ] travelling, article, celebrities, people, problem, health, title

[ d ] food, gardening, inside


Well done!

4. Основная часть урока Говорение и чтение

So, as you can see there are a lot of different types of magazines and they give us different information.

The information is given in articles and articles have feature titles.

Задания на карточках (Приложение 1)

Match the feature titles to the categories, which you can find in magazines.

You should do this task in your cards.

( дети выполняют самостоятельно, затем проверяют вместе с учителем)


The article____________ is about ___________ .

1This month’s horoscopes! a. Stars & celebrities

2 Get perfect skin! b. health & beauty

3 Our top 10 summer outfits! c. fashion

4 Win tickets to a Champion’s League match d. regular features

5 Britain’s hottest new boy bands! e. competitions & offers

6 Do your friends really know you? f. quizzes

7 The Generations gap! g. articles


The Generation gap is an article


Работа с текстами

Do you want to learn about Russian school magazines?

You’ll find a lot of information in the text.


Open your students’ books on page 6, let’s read the texts.

Работа с новой лексикой. Match two coloumns (работа у доски)

Basketball team тренировка

Improving проводить

Competition cтихи

Training sessions улучшать

To hold баскетбольная команда

Below соревнование

Poetry кампания, акция

To explore ниже

Campaign изучать

5. Relaxation pause

6Работа над проектом. Project (работа в малых группах)

And now I’ve got an interesting task for you.

Imagine that you are editors of a school magazine.

You need to make a design of the cover of your magazine and present it to the class.

(учащимся выдаются конверты с заданиями и необходимыми материалами, они должны продумать и из подручных средств создать макет обложки журнала; после этого один из представителей команды презентует работу классу)


Are you ready?

Present the cover of your magazines to the class.

Good for you/ Well done.

7. Подведение итогов .

Рефлексия

Оценивание

Инструктаж по выполнению д.з. cоставить синквейн (по образцу Приложение 2)

Приложение 2

Cinquan.

I see that you’re very creative & clever students.

And how about a cinquan?

Let’s try to make it.

Do you remember how to make a cinquan?

Look at the screen. (slide 12)

The 1st line is a noun. It’s the topic.

The 2nd line-2 adjectives which describe the topic.

The 3rd line-actions (3verbs )

The 4th line- a phrase about your topic.

The 5th line- the equivalent of the topic.



Now, I’ll give you some words.

Use them to make a cinquan.

Here you are. (даю 1 команде)

Here you are. (даю 2 каманде)

You have 2 minutes.

(раздаются набор слов на цветных листах и дети из них составляют синквейн)

Adjectives- interesting, glossy, colourful, attractive, popular, boring, modern, bright, amazing;

Verbs- read, relax, buy, enjoy, entertain, inform, include, scan, attract, amuse.

Phrases- All teens like reading magazines.

We prefer buying magazines. ( Each teenager has a favourite magazine.)



Are you ready?

Come to the board & share your ideas with us.

Read aloud your cinquans, when you’re ready.


Приложение 1

Match the feature titles to the categories, which you can find in magazines.


The article____________ is about ___________ .

1This month’s horoscopes! a. Stars & celebrities

2 Get perfect skin! b. health & beauty

3 Our top 10 summer outfits! c. fashion

4 Win tickets to a Champion’s League match d. regular features

5 Britain’s hottest new boy bands! e. competitions & offers

6 Do your friends really know you? f. quizzes

7 The Generations gap! g. articles


The Generation gap is an article


Match the feature titles to the categories, which you can find in magazines.


The article____________ is about ___________ .

1This month’s horoscopes! a. Stars & celebrities

2 Get perfect skin! b. health & beauty

3 Our top 10 summer outfits! c. fashion

4 Win tickets to a Champion’s League match d. regular features

5 Britain’s hottest new boy bands! e. competitions & offers

6 Do your friends really know you? f. quizzes

7 The Generations gap! g. articles


The Generation gap is an article


Match the feature titles to the categories, which you can find in magazines.


The article____________ is about ___________ .

1This month’s horoscopes! a. Stars & celebrities

2 Get perfect skin! b. health & beauty

3 Our top 10 summer outfits! c. fashion

4 Win tickets to a Champion’s League match d. regular features

5 Britain’s hottest new boy bands! e. competitions & offers

6 Do your friends really know you? f. quizzes

7 The Generations gap! g. articles


The Generation gap is an article


Match the feature titles to the categories, which you can find in magazines.


The article____________ is about ___________ .

1This month’s horoscopes! a. Stars & celebrities

2 Get perfect skin! b. health & beauty

3 Our top 10 summer outfits! c. fashion

4 Win tickets to a Champion’s League match d. regular features

5 Britain’s hottest new boy bands! e. competitions & offers

6 Do your friends really know you? f. quizzes

7 The Generations gap! g. articles

    1. класс Модуль 4 Урок  English in Use - 4

Цели: мотивация на работу по теме «ТВ-программы»; активизация лексики по дан ной теме; фонетическая отработка фраз; развитие умений ознакомительного и поискового чтения; развитие умений поискового чтения/умений аудирования с выборочным пониманием заданной информации;

развитие техники чтения вслух; развитие навыков диалогической речи (диалог-расспрос, диалог-обмен мнениями); освоение способа образования прилагательных от глаголов с помощью суффиксов -able, -ible, -ent; развитие фонематического слуха; отработка произношения в сопоставлении звуков /е/-/ж/-/еэ/; обобщение правил чтения с данными звуками.

Ход урока.

1. Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка 
3. Речевая зарядка
4. Контроль домашнего задания 
5. Работа по теме урока.
Чтение.Reading & Listening Упр. 1, с. 42

Учащиеся отвечают на вопросы задания. Организуйте обсуждениероссийских ТВ-программ. Предполагаемый ответ:
You can watch the news, a documentary, a police drama, a soap opera, sports, a cookery show, a quiz, a chat show, a music show, a comedy, and a reality show.

Упр. 2, с. 42

Ключи:

1 S 2 S 3D 4 D 5 A 6 S 7 S 8 A 9 D 
Упр. 3, стр. 42

Ключи:

A reality show — Becky; the news — Sam; a documentary — Pete, Julie; a sports programme — Pete; a soap opera — Julie

  1. После чтения по ролям можно предложить учащимся по желанию воспроизвести диалоги без опоры на текст.

SpeakingУпр. 4, с. 42

Учащиеся работают в парах с опорой на материал упр. 1, используя выражения из упр. 2. При заслушивании диалогов обращайте внимание и на ошибки в произношении.

Word formation Упр. 5, с. 42

Попросите одного из учащихся прочитать правило в рамке. Приведитепримеры (из материала 6-7 классов: valuable, incredible, sociable, excellent, enjoyable, horrible, terrible, available, different, miserable, invisible, comfortable, transparent). Учащиеся выполняют задание самостоятельно и проверяют образованные слова (и их значения) по словарю. Проверьтеответы. Предполагаемый ответ:

  1. enjoyable; 2 different; 3 believable; 4 insistent; 5 considerable; 6 sensible

Pronunciation Упр. 6, с. 42



Приводя свои примеры слов с заданными звуками, учащиеся могут пользоваться словарём учебника.

Предполагаемый ответ:

/е/: net, metal, upset, chess, tell М: mat, cat, map, fashion, fat, bad /еэ/: hair, hairy, scary

6.Итоги урока.Оценки.

7.Домашнее задание: WB, с. 27-28

  1. кл Урок 37 Extensive Reading. Across the Curriculum: Media Studies
    Цели: мотивация на работу с текстом о радиостанциях в университетах Великобритании и по теме «Радио в моей жизни»; развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовку; развитие умений поискового и изучающего чтения; развитие языковой догадк; . развитие умений поискового чтения; выборочно понимать заданную информацию, выбирать главные факты, опуская вто- рос те пен ные; развитие умений работать в группе; развитие творческих умений при работе с информацией (ролевая игра); развитие умений аудирования при прослушивании радиопередачи.


Ход урока:

  1. Приветствие .Оргмомент.

  2. Фонетическая зарядка

  3. Речевая зарядка

  4. Контроль домашнего задания

  5. Работа по теме урока.

Говорение.Упр. 1, с. 43

Организуйте беседу по иллюстрациям: спросите, что делают студенты. Организуйте обсуждение мне ний.

Предполагаемый ответ:

I think the students are working in a radio station. Maybe they are reading the news or doing an interview.

Организуйте беседу на основе личного опыта и интересов учащихся — обсуждение темы «Радио в моей жизни». Выделите тематическуюлексику.

Reading & Listening

Упр. 2, с. 43

Предполагаемый ответ:

The article is about UK university students who have their own radio stations.

  1. Ключи:

1C 2 B 3D 4 A

Попросите учащихся объяснить значение выделенных слов без помощи словаря.

Ключи:

chart hits (n): popular songs (хи ты)

break down (phr v): stop working (ломаться,

выходить из строя)

control (v): manage (управлять, контролировать)

Упр. 4, с. 43
Упр. 3, с. 43
Ключи:
DJ — the person who presents the show and plays music
Journalist — the person who writes and then reads the news
Producer — the person who organizes everything and controls the show
Engineer — the person who fixes the equipment when it breaks down

Предполагаемый ответ:

It starts with a greeting.

It presents the news about:

1 a basketball game; 2 the Fire Service Chief's retirement; 3 the traffic today.

Project

Упр. 5, с. 43

Убедитесь в понимании задания через рефлексию ключевых слов (short radio programme, latest school/local news). Учащиеся распределяют роли и соответственно задания. После окончания работы учащиеся представляют свой продукт для прослушивания в классе. Желательно организовать аудиозапись программ. Прокомментируйте, обсудите.

6.Итоги урока.

7.Домашнее задание: SB упр. 51, с. 43; WB, с. 27-28


7 кл Урок 38 Progress Check


Задача: организация самоконтроля и рефлексии учебных достижений учащихся по завершении работы над модулем.


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.

2.Фонетическая зарядка

3.Речевая зарядка

4.Контроль домашнего задания

5.Работа по теме урока.
Ключи:

11 G 2 F 3 H 4 B 5 A 6 C 7 I 8 J 9 E 10 D

  1. 1 idea 2 stray 3 proud 4 record 5 members

  2. 1 off 2 on 3 with 4 off

  3. 1 was playing 2 was sending 3 was recovering/ recovered 4 was reading 5 was watching

  4. 1 was cooking, heard; 2 was reading, started; 3 were watching, was sleeping; 4 saw, ran

  5. 1 a 2 b 3 a 4 b 5 a

Урок 39 Test yourself

Задачи: Урок контроля знаний учащихся по Модулю 4


Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.

2.Фонетическая зарядка

3.Речевая зарядка

4.Контроль домашнего задания

5.Выполнение заданий в тетради Test Booklet по вариантам.
6.Итоги.Оценки.
7.Домашнее задание: 
повторить лексику Модуля 4

1




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!