СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация "Педагогические технологии, используемые в процессе обучения иностранному языку. Из опыта работы."

Нажмите, чтобы узнать подробности

В презентции представлены примеры заданий, упражнений и технологические карты, испоьзуемые автором для проведения занятий по иностранному языку в техникуме.

Просмотр содержимого документа
«Презентация "Педагогические технологии, используемые в процессе обучения иностранному языку. Из опыта работы."»

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ ХАБАРОВСКОГО КРАЯ Николаевский-на-Амуре промышленно-гуманитарный техникум Педагогические технологии, используемые в процессе обучения иностранному языку. Из опыта работы.  Подготовила:  Полупанова Е.А., преподаватель КГБ ПОУ НПГТ 2021

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ ХАБАРОВСКОГО КРАЯ

Николаевский-на-Амуре промышленно-гуманитарный техникум

Педагогические технологии, используемые в процессе обучения иностранному языку. Из опыта работы.

Подготовила:

Полупанова Е.А.,

преподаватель КГБ ПОУ НПГТ

2021

Прочитайте слова. [ѡ] [е] w ash w atch g e t [æ] dr e ss h a ve [ ʌ ] walk [i] home w ork c o me b a ck r e st [i:] s u pper h e lp l i sten w ith ch a t b e d r ea d d i nner [әυ] house w ork a t l u nch cl ea n g o fr ie nd u p t i ll [аυ] h o me th e n v i sit ab ou t e vening h ou se h o mework sl ee p w i th br ea kfast asl ee p Выполните упражнения. Запишите перевод выражений. Соотнесите выражение и картинку. make my bed_____________________________ dress ___________________________________ Запишите перевод. go to college _____________________________ get up ____________________________ have lessons _____________________________ wash _____________________________ have lunch/dinner _________________________ have breakfast _______________________ have a rest _______________________________ go to school _________________________ listen to music ____________________________ go home _____________________________ do sports ________________________________ do homework _________________________ have supper __________________________ visit friends ______________________________ chat with friends __________________________ watch TV ____________________________ help about the house _______________________ go for a walk ________________ do housework ____________________________ read __________________ then ____________________________________ go to bed _____________ at 6 o’clock ______________________________ from … till … __________________

Прочитайте слова.

[ѡ]

[е]

w ash

w atch

g e t

[æ]

dr e ss

h a ve

[ ʌ ]

walk

[i]

home w ork

c o me

b a ck

r e st

[i:]

s u pper

h e lp

l i sten

w ith

ch a t

b e d

r ea d

d i nner

[әυ]

house w ork

a t

l u nch

cl ea n

g o

fr ie nd

u p

t i ll

[аυ]

h o me

th e n

v i sit

ab ou t

e vening

h ou se

h o mework

sl ee p

w i th

br ea kfast

asl ee p

Выполните упражнения.

Запишите перевод выражений.

Соотнесите выражение и картинку.

make my bed_____________________________

dress ___________________________________

Запишите перевод.

go to college _____________________________

get up ____________________________

have lessons _____________________________

wash _____________________________

have lunch/dinner _________________________

have breakfast _______________________

have a rest _______________________________

go to school _________________________

listen to music ____________________________

go home _____________________________

do sports ________________________________

do homework _________________________

have supper __________________________

visit friends ______________________________

chat with friends __________________________

watch TV ____________________________

help about the house _______________________

go for a walk ________________

do housework ____________________________

read __________________

then ____________________________________

go to bed _____________

at 6 o’clock ______________________________

from … till … __________________

Найдите слова по теме. Выпишите и переведите их. c d o v i l n m l a k d b n e o r r e g a w e e c g e r a s h a k e o w t b d a o s k t w f c l s e r f m l h h e e w e b a d u s o o a s s v i p n l w u t t i s o k c s l s h h c o r i h t t n i e t s w u a h e h p t o e e r n l k n a p t

Найдите слова по теме. Выпишите и переведите их.

c

d

o

v

i

l

n

m

l

a

k

d

b

n

e

o

r

r

e

g

a

w

e

e

c

g

e

r

a

s

h

a

k

e

o

w

t

b

d

a

o

s

k

t

w

f

c

l

s

e

r

f

m

l

h

h

e

e

w

e

b

a

d

u

s

o

o

a

s

s

v

i

p

n

l

w

u

t

t

i

s

o

k

c

s

l

s

h

h

c

o

r

i

h

t

t

n

i

e

t

s

w

u

a

h

e

h

p

t

o

e

e

r

n

l

k

n

a

p

t

Восстановите слово. Переведите слова. haws sersd hatc pelh tawch silent erda deb sert tivis Вставьте пропущенные буквы. Переведите слова. br_ _kfast h_ _sework home_ork w_lk l_nch th_n fr_ _nd ch_t l_sson m _sic s_pper colle_e Прочитайте и переведите текст. I am very busy on my week-days. On week-days my working day begins early in the morning. My school starts at 8 o'clock, so I get up at 7, to be ready in time. Sometimes I do my morning exercises, then I go to the bathroom. I clean my teeth, wash my face. Then I go back to my room, make my bed. I switch on my radio, usually I listen to radio. I dress, comb my hair, put a little make-up. By that time my breakfast is ready (my mother cooks it for me). At 7.45 I take my bag and go to school. My school starts at 8 o'clock and I don't like to be late. Usually I have six or seven lessons a day, they last till 3 o'clock. After each lesson there is a break, so I chat with my friends or eat my sandwich. When school is over I go home. First of all I walk my dog. Then I have my dinner and rest. The teachers give us a lot of homework, so I start doing it about 4.30 or 5.00 p.m. My parents get home at about six o'clock. We watch TV, have supper together. After it, I help my mother to do some work about the house: wash dishes, sweep the floor, clean the room. Twice a week in evenings I go to play tennis. When I do not go to play tennis, I stay home and watch TV, listen to the music, read magazines. Sometimes my friends call me and we go for a walk. At eleven o'clock I go to bed and fall asleep.
  • Восстановите слово.
  • Переведите слова.

haws sersd

hatc pelh

tawch silent

erda deb

sert tivis

  • Вставьте пропущенные буквы.
  • Переведите слова.

br_ _kfast h_ _sework

home_ork w_lk

l_nch th_n

fr_ _nd ch_t

l_sson m _sic

s_pper colle_e

Прочитайте и переведите текст.

I am very busy on my week-days. On week-days my working day begins early in the morning. My school starts at 8 o'clock, so I get up at 7, to be ready in time. Sometimes I do my morning exercises, then I go to the bathroom. I clean my teeth, wash my face. Then I go back to my room, make my bed. I switch on my radio, usually I listen to radio. I dress, comb my hair, put a little make-up. By that time my breakfast is ready (my mother cooks it for me). At 7.45 I take my bag and go to school. My school starts at 8 o'clock and I don't like to be late. Usually I have six or seven lessons a day, they last till 3 o'clock. After each lesson there is a break, so I chat with my friends or eat my sandwich. When school is over I go home. First of all I walk my dog. Then I have my dinner and rest. The teachers give us a lot of homework, so I start doing it about 4.30 or 5.00 p.m. My parents get home at about six o'clock. We watch TV, have supper together. After it, I help my mother to do some work about the house: wash dishes, sweep the floor, clean the room. Twice a week in evenings I go to play tennis. When I do not go to play tennis, I stay home and watch TV, listen to the music, read magazines. Sometimes my friends call me and we go for a walk. At eleven o'clock I go to bed and fall asleep.

Составьте вопросы и запишите их. When   get up? have breakfast? How  do go to college?   have lessons?  you What go home? have dinner? have a rest? do homework? do in the evening? have supper? go to bed? Ответьте на вопросы и запишите свои ответы. Разыграйте диалог. Используйте вопросы: «And you? And what about you?»
  • Составьте вопросы и запишите их.

When

 

get up?

have breakfast?

How

do

go to college?

 

have lessons?

you

What

go home?

have dinner?

have a rest?

do homework?

do in the evening?

have supper?

go to bed?

  • Ответьте на вопросы и запишите свои ответы.
  • Разыграйте диалог. Используйте вопросы: «And you? And what about you?»
Технологические карты занятий с 1 по 4 курсы по дисциплине Иностранный язык

Технологические карты занятий

с 1 по 4 курсы

по дисциплине Иностранный язык

Технологическая карта темы 3

Курс: 2, 3 семестр.

Дисциплина: ОГСЭ.04 Иностранный язык.

Объем часов: 6.

Лексическая тема: “There Is No Place Like Home”.

Грамматическая тема: Конструкция There is/are.

Задачи цикла:

- создать условия для усвоения обучающимися лексического материала по теме «Дом» и грамматического материала по теме «Конструкция There is/are»; развивать навыки монологической и диалогической речи, чтения по данной теме;

- развивать у обучающихся память, мышление, умение выделять главные и второстепенные факты, работать по алгоритму.

Занятие

Языковой материал

1

1. Введение темы.

Look at the board, read and translate the words.

1. house

2. home

So, what is the theme of our lesson?

Речевая деятельность

14. balcony

Translate the theme.

27. desk

Домашняя работа

15. furniture

3. Работа над текстом.

3. flat

2. Введение новой лексики.

Выучить новые слова и выражения.

28. bookshelf

4. apartment

1) Read the text. Ex. 8, p. 28.

16. sofa

Ex.1, p. 24.

2) Find and read the sentences (last 2 words)

29. curtains

17. wall unit

5. living-room

3) Translate the text.

6. sitting-room

30. stool

Ex. 3, p. 25. Answer the questions.

18. armchair

Ex. 7, p. 27-28.

4) Ex. 9, p. 29.

19. carpet

31. kitchen set

7. dining-room

32. microwave oven

Write down the new words.

8. bedroom

20. table

21. mirror

33. refrigerator

9. children’s room

34. vacuum cleaner

10. kitchen

22. hall stand

11. study

23. bookcase

35. stove

12. bathroom

36. sink

24. wardrobe

37. wall

13. hall

25. cupboard

38. window

26. bed

39. floor

40. door

Видовременные формы английского глагола. Действительный залог. Active Voice. - подлежащее, V – глагол.

Simple

Present

Действие происходит обычно, регулярно, постоянно.

Continuous

Past

Usually, always, sometimes, often, seldom, every, on.

Perfect

Действие произошло в прошлом.

Future

Действие происходит сейчас, в момент речи.

Действие будет в будущем.

Действие уже произошло, факт налицо, влияет на настоящее.

Yesterday, the day before yesterday, last, ago, in 1999.

Perfect-Continuous

Now, at this moment

V 1 (s)

Действие происходило, длилось в определенный момент в прошлом.

Today, this week (month, year), yet, already, never, ever, just

Tomorrow, the day after tomorrow, next, soon, in.

Do/Does V 1 ?

Действие началось в прошлом и продолжается в настоящем.

am/ is/ are Ving.

Действие произошло к определенному моменту в прошлом.

+; at 6 p.m., at that time/ moment, from … till …

Действие будет происходить в определенный момент в будущем.

V 2 / ed.

For, since, already.

do/does not V 1.

+; by, before/ when you came

+; at 6 p.m., at this time/ moment, from … till …

Действие произойдет к определенному моменту в будущем.

К определенному моменту в прошлом действие длилось уже какое-то время.

shall/ will V 1 .

Did V 1 ?

have/ has V 3 /ed.

Am/ is/ are Ving?

was/ were Ving.

Who V 1 S?

К определенному моменту в будущем действие будет длиться уже какое-то время.

+; by, before/ when you come

am/ is/ are not Ving.

have/ has been Ving.

Shall/ will V 1 ?

+; by, before/ when you came, for, since

B did not V 1.

Have/ has V 3 /ed?

Was/ were Ving?

shall/ will be Ving.

had V 3 /ed.

have/ has not V 3 /ed.

shall/ will not V 1 .

Who is Ving?

+; by, before/ when you come, for, since

Who V 2 / ed?

Have/ has been Ving?

was/ were not Ving.

Shall/ will be Ving?

had been Ving.

shall/ will have V 3 /ed.

Had V 3 /ed?

have/ has not been Ving.

Who has V 3 /ed?

Who will V 1 ?

Had been Ving?

Who was Ving?

shall/ will not be Ving.

shall/will have been Ving.

had not V 3 /ed.

Shall/ will have V 3 /ed?

Who has been Ving?

had not been Ving.

Who will be Ving?

shall/ will not have V 3 /ed.

Shall/will have been Ving?

Who will have V 3 /ed?

shall/will not have been Ving.

Who will have been Ving?