СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация к уроку "По дороге в школу"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация является приложением к уроку "По дороге в школу" в 7А классе. Урок проводился в рамках гимназического конкурса "Урок года". 

Цель презентации: помощь учителю в проведении урока, мотивация учащихся к изучению предмета

Просмотр содержимого документа
«презентация к уроку "По дороге в школу"»

The 29 th of January. Thursday What is the topic of our lesson ?  Can you guess?

The 29 th of January. Thursday

What is the topic of our lesson ?

Can you guess?

Listen to the conversation of your classmates “Asking the way”.

Listen to the conversation of your classmates “Asking the way”.

On the way to school .  По дороге в школу.  Урок по теме «По дороге в школу» Учитель английского языка: Сергеева Т.Н. Класс:7А МБОУ Парабельская Гимназия Парабельский район, с.Парабель 2015год

On the way to school . По дороге в школу.

Урок по теме «По дороге в школу»

Учитель английского языка: Сергеева Т.Н.

Класс:7А

МБОУ Парабельская Гимназия

Парабельский район, с.Парабель

2015год

Цели урока : Я хочу узнать… Мне интересно было бы…

Цели урока :

  • Я хочу узнать…
  • Мне интересно было бы…

The aims of the lesson (цели урока) 1. Закрепление лексики по теме « On the way to school » 2. Развитие умений и навыков устной диалогической речи 3. Развитие языковой догадки 4.Составление маршрута  по карте.

The aims of the lesson (цели урока)

  • 1. Закрепление лексики по теме « On the way to school »
  • 2. Развитие умений и навыков устной диалогической речи
  • 3. Развитие языковой догадки
  • 4.Составление маршрута по карте.
Phonetic exercise Page 66 exercise 20

Phonetic exercise

Page 66 exercise 20

Answer my questions Do you go to school every day? How long does it take you to get to school? Do you help your mother about the house? How can you help your mother? How long does it take you to wash up in the evening? Is your school far from your house? How do you get to school? Why don't you get to school by bike? When do you usually leave for school? Do you go to school by yourself or with any of your classmates?

Answer my questions

  • Do you go to school every day?
  • How long does it take you to get to school?
  • Do you help your mother about the house?
  • How can you help your mother?
  • How long does it take you to wash up in the evening?
  • Is your school far from your house?
  • How do you get to school?
  • Why don't you get to school by bike?
  • When do you usually leave for school?
  • Do you go to school by yourself or with any of your classmates?
Correct the mistakes Go streigt  Tern lef  Andeground  Akros the roud  On the coner  Trafic laights  Doun the strit  Through the toun  Go straight Turn left Underground  Across the road On the corner Traffic lights Down the street Through the town

Correct the mistakes

  • Go streigt
  • Tern lef
  • Andeground
  • Akros the roud
  • On the coner
  • Trafic laights
  • Doun the strit
  • Through the toun

Go straight

Turn left

Underground

Across the road

On the corner

Traffic lights

Down the street

Through the town

Make up the dialogues. Put the phrases in the right order.

Make up the dialogues.

Put the phrases in the right order.

Let’s have a rest “ zvezdochet”

Let’s have a rest

zvezdochet”

Main square Swimming pool My house church Skating rink Sport Palace hospital museum cafe school Bridge monument

Main square

Swimming pool

My house

church

Skating rink

Sport Palace

hospital

museum

cafe

school

Bridge

monument

The dialogue chart  1. Asking for a way  2. Replying:  Giving information  3. Thanking   Organize the dialogue chart to fit the conversation. Act out a conversation according to the dialogue chart.

The dialogue chart

1. Asking for a way

2. Replying:

Giving information

3. Thanking

  • Organize the dialogue chart to fit the conversation.
  • Act out a conversation according to the dialogue chart.
Home work . Нарисовать карту своей местности и указать дорогу от дома до школы  Draw a map of your living place and show the way from your house to the school.

Home work .

Нарисовать карту своей местности и указать дорогу от дома до школы

Draw a map of your living place and show the way from your house to the school.

Заключительный этап урока. Рефлексия На уроке я научился Составлять диалог Делать выводы Я умею Спрашивать дорогу на английском языке Воспринимать на слух английскую речь Понимать речь одноклассников Мое мнение Понравилось на уроке Не понравилось на уроке Моя оценка своей работы

Заключительный этап урока. Рефлексия

На уроке я научился

Составлять диалог

Делать выводы

Я умею

Спрашивать дорогу на английском языке

Воспринимать на слух английскую речь

Понимать речь одноклассников

Мое мнение

Понравилось на уроке

Не понравилось на уроке

Моя оценка своей работы

Choose a smile , according to your work at the lesson I tried as much as could. Rather good! I did all my best! Excellent! I should learn English better!

Choose a smile , according to your work at the lesson

I tried as much as could.

Rather good!

I did all my best!

Excellent!

I should learn English better!

 Thank you for the lesson.  Good-bye.

Thank you for the lesson. Good-bye.

 Источники Учебник Биболетовой М. З. для 7 класса Рабочая тетрадь к учебнику Биболетовой М. З. для 7 класса Книга для учителя с поурочными разработками Дзюина  Е.В.

Источники

  • Учебник Биболетовой М. З. для 7 класса
  • Рабочая тетрадь к учебнику Биболетовой М. З. для 7 класса
  • Книга для учителя с поурочными разработками Дзюина Е.В.