СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация на тему : "Словосочетание. Виды подчинительной связи"

Категория: Прочее

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок-закрепление по теме: "Словосочетание. Виды подчинительной связи"

Закрепить знания учащихся, вести сравнительную работу,  научить их определить тип связи сл/сочетаний.

Просмотр содержимого документа
«Презентация на тему : "Словосочетание. Виды подчинительной связи"»

  Тема: Словосочетание.  Виды подчинительной связи.  Учитель родного языка и литературы  МКОУ «Утамышская СОШ»  Исаева Эльмира  Халилибрагимовна

Тема: Словосочетание.

Виды подчинительной связи.

Учитель родного языка и литературы

МКОУ «Утамышская СОШ»

Исаева Эльмира

Халилибрагимовна

 Сёзлюк диктант. Яшгъа айтдым, сизин излеймен, мени юртум, аста яза, къара юзюм, бавну къаздыкъ, сагъа англатдым, къужурлу китап, гюллер жыйдым, бавда ишлей, атир ийис, анагъа тынглайман, сизин ишигиз.

Сёзлюк диктант.

Яшгъа айтдым, сизин излеймен, мени юртум, аста яза, къара юзюм,

бавну къаздыкъ, сагъа англатдым,

къужурлу китап, гюллер жыйдым, бавда ишлей, атир ийис, анагъа тынглайман, сизин ишигиз.

 Яшгъа айтдым- баш сёзю (айтдым), сораву - кимге?  Яшгъа –таби болагъан сёз. Баш сёз багъым гелишни талап эте.  Табилик байлав, иерив – русча: управление.        ?

Яшгъа айтдым- баш сёзю (айтдым), сораву - кимге?

Яшгъа –таби болагъан сёз.

Баш сёз багъым гелишни талап эте.

Табилик байлав, иерив – русча: управление.

?

 Мени юртум- баш сёзю (юртум),  сораву – кимни? къайсы?  Таби болагъан сёз – мени  Орунча+ атлыкъ ( бетде, санавда  гелише – текликде, 1-нчи бетде)  Гелишив байлав –русча: согласова-  ние.  Яхшы адам – хороший человек  Тенглешдиригиз!? – Нечик бола?

Мени юртум- баш сёзю (юртум),

сораву – кимни? къайсы?

Таби болагъан сёз – мени

Орунча+ атлыкъ ( бетде, санавда

гелише – текликде, 1-нчи бетде)

Гелишив байлав –русча: согласова-

ние.

Яхшы адам – хороший человек

Тенглешдиригиз!? – Нечик бола?

 Аста яза – баш сёзю (яза), со-  раву –нечик? (как?)  Таби болагъан сёз – аста ( мед-  ленно) – сыйыныв байлав.  Гьаллыкъ+ишлик  Рус тил булан тенглешдирив  Примыкание : пишет( как?)  медленно

Аста яза – баш сёзю (яза), со-

раву –нечик? (как?)

Таби болагъан сёз – аста ( мед-

ленно) – сыйыныв байлав.

Гьаллыкъ+ишлик

Рус тил булан тенглешдирив

Примыкание : пишет( как?)

медленно

   Тенглешдиригиз!   Белгили шаир – известный поэт,  Сабур адам - спокойный человек,  Къызыл алма – красное яблоко.   Сыпат.+ атлыкъ (прил.+сущ.)  Рус тилде булай сез тагъымлар  нечик бола?  Къумукъ тилде не башгъалыкъ  бар? Проблемный сорав.

Тенглешдиригиз!

Белгили шаир – известный поэт,

Сабур адам - спокойный человек, Къызыл алма – красное яблоко.

Сыпат.+ атлыкъ (прил.+сущ.)

Рус тилде булай сез тагъымлар

нечик бола?

Къумукъ тилде не башгъалыкъ

бар? Проблемный сорав.

 Суратлагъа гёре жумлалар язмакъ .

Суратлагъа гёре жумлалар язмакъ .

Тюпде берилген жумлалардан сёзта- гъымланы айырып язмакъ.     От арада арт якъда бир  хыбырланагъан аваз эшитилди.   Мен сизге гьар гюн айтаман.

Тюпде берилген жумлалардан сёзта-

гъымланы айырып язмакъ.

От арада арт якъда бир

хыбырланагъан аваз эшитилди.

Мен сизге гьар гюн айтаман.

 Схемалагъа гере сёзтагъымлар къурмакъ.   Сып.+атлыкъ  Сан.+атлыкъ  Гьаллыкъ+ишлик  Орунча+атлыкъ  Атлыкъ+атлыкъ  Нечик с/тагъымлар болду?  Англатыгъыз.

Схемалагъа гере сёзтагъымлар къурмакъ.

Сып.+атлыкъ

Сан.+атлыкъ

Гьаллыкъ+ишлик

Орунча+атлыкъ

Атлыкъ+атлыкъ

Нечик с/тагъымлар болду?

Англатыгъыз.

 Китап булан ишлев.   Тапшурув 37, языв иш.  Жумлаланы язмакъ, ичинден  5-6 с/тагъымланы чечмек.  Эки жумланы синтаксис якъ-  дан чечмек.         ?

Китап булан ишлев.

Тапшурув 37, языв иш.

Жумлаланы язмакъ, ичинден

5-6 с/тагъымланы чечмек.

Эки жумланы синтаксис якъ-

дан чечмек.

?

   Бёлюклеге гёре ишлев.   1 белюк- гелишив байлавгъа  с/тагъымлар язажакъ.   2 бёлюк – сыйыныв байлавгъа ми-  саллар язажакъ.   3 бёлюк – иерив байлавгъа мисал-  лар язажакъ.         ?

Бёлюклеге гёре ишлев.

1 белюк- гелишив байлавгъа

с/тагъымлар язажакъ.

2 бёлюк – сыйыныв байлавгъа ми-

саллар язажакъ.

3 бёлюк – иерив байлавгъа мисал-

лар язажакъ.

?

 Рефлексия.  Яшлар, бугюнгю дарсда сиз не зат-  ны яхшы англадыгъыз?  Дарсны не ерин ушатдыгъыз?  Сизге не ерде четимликлер ёлукъ-  ду?  Оьзюгюзню нечик къыйматлама  боласыз?

Рефлексия.

Яшлар, бугюнгю дарсда сиз не зат-

ны яхшы англадыгъыз?

Дарсны не ерин ушатдыгъыз?

Сизге не ерде четимликлер ёлукъ-

ду?

Оьзюгюзню нечик къыйматлама

боласыз?

    Сёзтагъымланы тюрлюлерин  яхшы охумакъ, адабият асар-  лардан беш жумла язмакъ, с/т  чечмек.  Суратлагъа гере мини-сочине-  ние язмакъ.        Уьйге иш.

Сёзтагъымланы тюрлюлерин

яхшы охумакъ, адабият асар-

лардан беш жумла язмакъ, с/т

чечмек.

Суратлагъа гере мини-сочине-

ние язмакъ.

Уьйге иш.