СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Профессии. Профессии моих родителей. Видовременные формы глагола.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Специальность: 13.02.02 Теплоснобжение и теплотехническое оборудование

Дисциплина: Английский язык

Тема занятия: Профессии. Профессии моих родителей. Видовременные формы глагола.

Цели занятия:

Обучающие: знать: правило образования и употребления времен глагола

уметь: переводить предложения, составлять предложения с различными видовременными формами глагола, отвечать на вопросы

Воспитательные: повысить мотивацию к изучению иностранного языка;

воспитание личности, способной и желающей участвовать в общении на межкультурном уровне

Просмотр содержимого документа
«Профессии. Профессии моих родителей. Видовременные формы глагола.»

План занятия

Дата

Группа

11.09.23

ТЭ-21д


Специальность: 13.02.02 Теплоснобжение и теплотехническое оборудование

Дисциплина: Английский язык

Тема занятия: Профессии. Профессии моих родителей. Видовременные формы глагола.

Цели занятия:

Обучающие: знать: правило образования и употребления времен глагола

уметь: переводить предложения, составлять предложения с различными видовременными формами глагола, отвечать на вопросы

Воспитательные: повысить мотивацию к изучению иностранного языка;

воспитание личности, способной и желающей участвовать в общении на межкультурном уровне;

Планируемые результаты:

ОК – поиск информации, извлечение информации, систематизация информации, обработка информации, публичное выступление.


Общие компетенции: (поиск информации, извлечение информации, систематизация информации, обработка информации, письменная коммуникация, разрешение проблем (самоорганизация), восприятие информации на слух, публичное выступление, продуктивная групповая коммуникация в сравнении с группой)


Тип занятия: (изучение нового материала и первичного закрепления, комплексное применение знаний и умений, комбинированное, обобщение и систематизация знаний и умений, актуализация знаний и умений, контроля и коррекции знаний и умений)

Вид занятия: комбинированное

Формы организации: фронтальная, индивидуальная, самостоятельная работа


Используемые приемы, методы и элементы пед.технологий: дискуссия, метод языковой догадки, тайминг, рефлексия

Межпредметные связи: русский язык

Оснащение занятия: компьютер

Дидактические средства обучения: раздаточный материал, учебное пособие: Голубев А.П. Английский язык

Технические средства обучения (ТСО): ПК


Ход занятия

(этапы занятия можно передвигать – если Вы считаете нужным)


1.Орг.момент (проверка готовности аудитории и группы к занятию, приветствие, отметка отсутствующих, сообщение темы и образовательной цели)

2.Повторение изученного материала:

Подберите определения к терминам:

  1. Bug

  1. the programs that you put into a computer to make it do particular jobs

  1. Antivirus

  1. a public place where you can use a computer, mobile phone, etc. with wi-fi

  1. Software

  1. to spend time in a chat room or on a social media website and read what other people have posted (= written or added) without posting anything yourself

  1. Notspot

  1. to gain unauthorized entry to (a computer system), particularly by exploiting little-known weaknesses

  1. Hotspot

  1. a kind of software used to prevent, scan, detect and delete viruses from a computer.

  1. leetspeak

  1. an interesting or amusing picture, video, or GIF that frequently evolves.

  1. to hack into

  1. a place where there is no wi-fi or mobile phone signal

  1. meme

  1. a mistake or problem in a computer program

  1. to lurk

  1. a language where a user replaces English letters in words with similar-looking characters and numbers


Keys: 1h 2e 3a 4g 5b 6i 7d 8f 9c


3.Мотивация – детальное понимание иноязычного текста.

4. Актуализация опорных знаний - опора на изучения материала на родном языке.

5. План изложения нового материала (с включением элементов самостоятельной работы студентов)

1. Знакомство с новыми словами. https://puzzle-english.com/directory/professions

2. Видовременные формы глаголов. - презентация

5. Закрепление полученных знаний.

1) Вставьте пропущенные названия профессий в предложения.
photographer, carpenter, plumber, gardener, professor, painter, vet, mailman, dentist's, bank manager

1. I enjoy taking care of animals. Later I want to become a ______.
2. Mary needs to borrow money in order to build her new house. She has to see the ________.
3. My father teaches French at College. He is a ________.
4. I waited for my letters, but the ________was late as usual.
5. Peter, the faucets don't work and there is water all over the floor. Could you please call the _______?
6. Our house really needed decorating. So I called a ______.
7. Mother has to call a ________ because she wants to have a special portrait made for her fiftieth birthday.
8. One of my fillings has come out, and I've got terrible toothache. So I have to go to the ______.
9. Anita wants to use the wood from these shelves to make a bookcase. She needs the help of _______.
10. The lawn is really long and there are weeds everywhere. So I had to call ______.

2) Угадай профессию»:

bricklayer, architect, fashion designer, manager, accountant, cashier, programmer, car mechanics, physicist, a road builder.

1.someone who makes walls with bricks ; someone who designs clothes; someone who writes computer programs ; 3.someone who gets cash or pays out money in a shop ; 4.someone who repairs cars; 5. someone who builds highways; 6. someone whose job is to design buildings ; 8.someone whose job is to manage a company; 9.someone who studies or works in physics; 10. someone who can count well and keeps the money records of a business

3) Выберите правильный вариант ответа:

A tailor makes and fixes _______________.       clothes / furniture 

A farmer looks after _______________ or grows food on a farm.       animals / children 

A doctor helps you get better when you are _______________.       sad / sick 

A babysitter looks after small _______________.       animals / children 

A teacher teaches children in a _______________.       school / factory 

A plumber fixes things like pipes or _______________.       teeth / toilets

A fireman _______________ fires. fights / starts.

4. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous; Present, Past Perfect.

1. When you (to come) to see us? — I (to come) tomorrow if I (not to be) busy. 2. I (not to like) apples. 3. He (to come) home at five o'clock yesterday. 4. I (to ring) you up as soon as I (to come) home tomorrow. 5. I (to show) you my work if you (to like). 6. He (to come) home by six o'clock yes today. 7. Pete certainly (to help) you with your English if you (to ask) him. 8. This little boy never (to see) a crocodile. 9. Send me a telegram as soon as you (to arrive). 10. Let's go for a walk. The rain (to stop) and the sun (to shine). 11. If you (to help) me, I (to do) this work well. 12. I always (to get) up at eight o'clock, but tomorrow I (to get) up a little later. 13. What you (to read) now? — I (to read) Tom's book. I (to be) in a hurry. Tom soon (to come), and I (to want) to finish reading the book before he (to come). 14. As soon as you (to see) your friend, tell him that I (to want) to see him. 15. When I (to come) home yesterday, my brother (to sleep).



5. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present, Past, Future Simple; Present, Past Continuous; Present, Past Perfect.

1. We (to go) to school every day. 2. Nick (to do) his home-work by seven o'clock yesterday. 3. You (to help) your father tomorrow? 4. We (to bring) a lot of berries from the wood. Now we shall make jam. 5. Look! Jane (to swim) across the river. 6. What you (to do) at six o'clock yesterday? 7. You ever (to see) the Pyramids? 8. I (to go) to the Caucasus two years ago. 9. When Nick (to come) home yesterday, his mother (to return) and (to cook) dinner in the kitchen. 10. When I (to go) to school yesterday, I suddenly (to remember) that I (to forget) to take my English exercise-book. 11. Yesterday grandfather (to tell) us how he (to work) at the factory during the war.

6. Подведение итогов. Рефлексия.


7. Домашнее задание.  Выучить правило


Подпись преподавателя






Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!