СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Проверочная работа в 5 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Проверочная работа в 5 классе по глаголам to be, to have настоящего времени, местоимениям.

Просмотр содержимого документа
«Проверочная работа в 5 классе»

  1. Fill in the gaps with TO BE or TO HAVE.

  1. Her pens __________ excellent.

  2. Where __________ their book?

  3. __________ your sister got a school bag?

  4. My pen and a pencil __________ not on the table.

  5. Girls __________ not got black rulers.

  6. __________ I a school-child?

  7. What __________ we got on the table?

  8. Ben`s school-bag __________ brown.

  1. Fill in the gaps with pronouns.

  1. I have got a book. ________ book is big.

  2. We lost ________keys.

  3. Where are _______ pencil-cases? They put them here.

  4. Tom has got a ruler. ________ is white.

  5. Susan has got some crayons. What colour are ________?

________ crayons are of different colours.

  1. This is a book. ________ cover is yellow.

  2. Have ________got atlases now? - Our atlases are at school.

  3. ________ has got some books. His books are interesting.

  1. Translate the sentences into English.

  1. Есть ли у неё интересные книги? – Да.

_________________________________________

  1. Его портфель не красный. Он фиолетовый.

_________________________________________

  1. У меня нет ваших ручек.

_________________________________________

  1. У них есть двадцать четыре карандаша.

_________________________________________

  1. Я – ученик.

_________________________________________

  1. Твоя линейка длинная?

_________________________________________

  1. Наши тринадцать атласов не на столе.

_________________________________________



  1. F ill in the gaps with TO BE or TO HAVE.

  1. Her pens __________ excellent.

  2. Where __________ their book?

  3. __________ your sister got a school bag?

  4. My pen and a pencil __________ not on the table.

  5. Girls __________ not got black rulers.

  6. __________ I a school-child?

  7. What __________ we got on the table?

  8. Ben`s school-bag __________ brown.

  1. Fill in the gaps with pronouns.

  1. I have got a book. ________ book is big.

  2. We lost ________keys.

  3. Where are _______ pencil-cases? They put them here.

  4. Tom has got a ruler. ________ is white.

  5. Susan has got some crayons. What colour are ________?

________ crayons are of different colours.

  1. This is a book. ________ cover is yellow.

  2. Have ________got atlases now? - Our atlases are at school.

  3. ________ has got some books. His books are interesting.

  1. Translate the sentences into English.

  1. Есть ли у неё интересные книги? – Да.

_________________________________________

  1. Его портфель не красный. Он фиолетовый.

_________________________________________

  1. У меня нет ваших ручек.

_________________________________________

  1. У них есть двадцать четыре карандаша.

_________________________________________

  1. Я – ученик.

_________________________________________

  1. Твоя линейка длинная?

_________________________________________

  1. Наши тринадцать атласов не на столе.

_________________________________________