СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Путешествие и досуг

Нажмите, чтобы узнать подробности

разработка урока по английскому языку рассчитана на запоминание лексики по теме досуг и путешествия.

Просмотр содержимого документа
«Путешествие и досуг»



Цель занятия: развитие коммуникативной компетенции обучающихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по теме «Travelling and leisure».

Задачи занятия:

Познавательный аспект:

  • знакомство с популярными способами проведения досуга в России.

  • Развивающий аспект:

  • формирование и развитие речевых способностей, психологических функций, связанных с речевой деятельностью (память, мышление, способность логически мыслить, умение анализировать).

Воспитательный аспект:

  • акцентирование внимания обучающихся на способах проведения досуга;

Учебный аспект:

  • введение нового лексического материала по теме travelling и отработка его употребления в речи;

  • формирование лексических навыков говорения по теме “Travelling”;

  • совершенствование навыков чтения и говорения с различной стратегией.

Личностно-ориентированный аспект:

  • развитие умения сопоставлять факты, развивать исследовательские и творческие навыки;

  • создание условий для развития навыков общения и совместной деятельности.

Тип занятия: урок первичного применения знаний (открытие новых знаний).

Формы и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая, парная.

Оборудование занятия: мультимедийный проектор, карточки с заданиями, рабочие листы

Ожидаемые результаты

Умения: устно общаться на английском языке по теме «Досуг и путешествия».

ОК 01. Выбирать способы решения задач профессиональной деятельности применительно
к различным контекстам.

ОК 02. Использовать современные средства поиска, анализа и интерпретации информации, и информационные технологии для выполнения задач профессиональной деятельности.

ОК 04. Эффективно взаимодействовать и работать в коллективе и команде.





I. Организационный момент 

-Good morning!
II. Речевая разминка
T: - Good morning, boys and girls!

S: - Good morning, teacher!

T: I'm glad to see you. Sit down, please. How are you? What day is it today? What month is it now? What’s the weather like today?

Thank you, sit down


III. Фонетическая зарядка

Let’s start our lesson with a phonetic drill. Please look at the blackboard and repeat after me



Dancing, shopping,walking her Collie...

These are the hobbies of my sister Polly.

Cyclng, swimming, playing computer...

The favourite activities of my brother Peter.

4. Определение темы урока

Ok, boys and girls. I want to learn more information about you to make our work easier and more interesting. Can you help me and answer my question? Let’s start!

Задать вопросы обучающимся, тем самым подвести их к теме занятия.

-What time do you usually get up? (at 7 o’clock)

- How many lessons do you usually have every day (6-7 lessons)

-What is your favourite subject?( Musis, Art///)

-What do you after lessons?( watch videos, listen to music, dance, playing board games, meeting friends...)

-what do you usually do on holidays?

Подготовить карточки с видами путешествий, разместить их на доске.

Please look at the pictures, can you guess the topic of our lesson? (travelling)

Right you are we are going to talk about travelling. Who can tell me how can we travel?(by car, by bus, by train, on foot) Mind the preposition by/on after the word travel. Thanks for your answers.

Let’s think what can we do while we are travelling -Rock climbing( альпинизм)

-going on rides( катание на атракционах)

-visititg museums(посещение музеев)

-going to the theatre(посещение театра)

-cycling( езда на велосипеде)

-jogging (бег трусцой)

-skating( катание на коньках)

-skiing (катание на лыжах)

-taking photos (фтографирование)

-wind-surfing (серфинг)

-painting (рисование)

-sky-diving (прыжки спарашютом)

Повторяют виды деятельности за учителем,затем самостоятельно. Карточки раздаются ученикам. Работа в парах, микродиалоги. На экране шаблон по которому ученики по очереди задают друг другу вопросы и отвечают на них. Обратить внимание на то, что после глаголов like, enjoy, fond of interested in употребляется глагол с окончанием –ing

Образец:

      • what will you do if you travel to…

      • If I travel to… I will …


Thanks for you work, now look at the pictures and try to tell what you enjoy doing

I enjoy taking picktures in Kislovodsk...

(ответы обучающихся)

Thank you pupils ,very good job.

Физкультминутка

I see you are little bit tired let’s relax for a moment, please repeat the movements after me

Hands on your hips, hands on your knees

Put them behind you if you please

Touch your shoulders, touch your nose

Touch your years ,touch your toes


Boys and girls, please come to me and take a card, turn it,if you have red card you will be the first group, green-second group, blue-third group. Please take your places.

Лексико-грамматические упражнения

Now look at your worksheets. Every group has a task.You have a short texts where the wors are missed. You should complete them and present them to other groups. Don’t name the hobby that you have. Everyone should guess it. Do you have ane questions? You have 2 minutes to fiil in the gaps.Let’s start!

Три группы выполняют задания и представляют тексты.

Группа 1( Travelbloggers)

If you like to visit different interesting places and taking photos- this hobby is up to you! Your work is to  review and publish: hotels, restaurants, and parks for a blog. Your content may include reviewing the best ways of travelling or the most exotic places to visit.

Группа 2 (travel guide)

It is a person who helps tourists learn about new places. They tell stories about famous sights, the culture, and the history of the city or country where the tourists are visiting. These people often lead tours, showing interesting places and sharing different facts.

Развитие навыков аудирования с пониманием детальной информации

(на экране изображения путешествий)

Please look at the blackboard. What can you see in these pictures? Can you guess the hobby? (travelling) Right! How do you think can a hobby become a profession or is it just a hobby? Can a pearson who travells do something useful and important to other people?(ответы обучающихся). Ok, I put this question on the desk, we will answer it after watching a video. Please listen very attentively. In your worksheets you have a task. You should decide are these statements true or false? If the sentence is correct put capital T next to it. If it is not right and you have heard another informatoin wright down capital F. Do you have any questions? You have 30 second to read the sentences. Are you ready? Let’s start!

Видеоролик.

First let’s check your answers.

    1. YuriynGagarin was 37 years old when he did his flight to the space( F)

    2. Yuriy Gagarin took off on the spaceship Vostok-1 (T)

    3. Yuriy Gagarin spent 108 minutes in space (T)

    4. Yuriy Gagarin had 3 brother and 2 sisters( F)

    5. When Gagarin was 20 he joined a local driving club(F)

    6. Yuriy Gagarin had a lot of hobbies: hokkey, football,jogging, gymnastics, basketball etc. (T)

Ok! Let’s remember our question. Can a hobby become a profession. We’ve learnt that Yuriy Gagarin had a lot of hobbies. Had he been a cosmonaut since he was 20 years old? No, because of his love to sports, flying and travelling, he made the greatest thing to all the humankind. So we can make a conclusion that our hobbies can not only make our life more interesting but we can do useful things to people and our hobbies can become our profession! If we do something with a great passion, love and interest we will reach the best results!

Рефлексия

Dear boys and girls I want to thank you for your work! All of you were active and tried to did your best, now I want to do the last task in your woorksheets. Let’s sum up our knowledge from today lesson. You are given a fill word/, do you know what is it? Your task is to find all the words which are connected with our lesson


































Swim

Sing

Play games


Meet friends


Dance

Do sports