СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 28.05.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока по английскому языку 7 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

разработка урока по английскому языку 7 класс

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по английскому языку 7 класс»

7 кл Урок 71 8(а) Save the Earth Модуль 8 Green issues

Задачи:

  • введение новых слов по теме «Эко­логия»; мотивирование учащихся на работу по теме.

  • (делать сообщение по теме с опо­рой на иллюстрации и фоновые знания); развитие умения прогнозировать содержа­ние текста по подзаголовкам.

  • развитие умений составлять тезисы и использовать их в монологической речи (делать сообщение по теме).

  • развитие умений монологичесеской речи

  • освоение образования граммати­ческого времени Present Perfect Continuous и развитие навыков его распознавания и упо-требления в речи.

  • развитие навыков распознавания и употребления в речи Present Perfect Continuous; развитие умений аудирования с выборочным пониманием информации.

  • развитие навыков распознавания и употребления в речи Present Perfect Continuous; развитие умений аудирования с выборочным пониманием информации.

  • освоение значений и употребления фразовых глаголов (make).

  • развитие умений продуктивного письма (написание статьи о кислотных дож­дях); развитие творческих способностей учащихся.

  • закрепление в речи фразовых глаголов (make), развитие умений монологической речи (коллективное составление рассказа)


Ход урока:


1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике

Vocabulary

Упр. 1, с. 76

рис. 1: a power station/factory, toxic fumes, factory waste

рис. 2: factory waste, polluted clouds рис. 3: loss of natural habitats, air, water and soil pollution, breathing problems, fish and plant species dying, acid rain

Reading & Listening

Упр. 2, с. 76

Предполагаемый ответ:

Factories and power stations burn coal, cars burn petrol and emit toxic fumes. This causes air pollu­tion and acid rain. Acid rain falls on the earth, seas, rivers, etc, causing water and soil pollution. A lot of fish and plant species are dying.

Ключи:

1 B 2 A 3 C 4 C 5 A

burn (v): use a product to produce heat, light, etc (гореть, сжигать)

emit (v): send out (выделять, выбрасывать) be gathered (v): be collected (собираться) oxygen (n): a gas necessary in air (кислород) atmosphere (n): layer of gas or air around a planet (атмосфера)

land (v): come to earth (приземляться, опус­каться на землю)

sleet (n): icy rain (дождь со снегом) wipe out (phr v): destroy, kill (уничтожать) poison (v): kill or make sick with a toxic substance (отравлять)

reduce (v): lessen (уменьшать) harmful (adj): dangerous (вредный) solar power (exp): energy from the sun (солнеч­ная энергия)

heat (v): make hot (нагревать)

Speaking

Упр. 3, с. 76

Обратите внимание учащихся на раздел Study Skills. Опора на тезисы во время публичного выступления помогает сконцентрироваться на проблемах темы и в то же время не терять ви­зуального контакта с аудиторией, что делает монологическую речь адресной и эффективной. Предполагаемый ответ:

(What acid rain is & what causes it)

Cars, factories and power plants cause air pollu­tion which is gathered in clouds. These clouds carry this pollution, which makes acid rain, long distances. When it rains, snows or when there is fog or sleet, the atmosphere becomes polluted.

(What its effects are)

The rivers, seas, and soil become polluted. As a result, lots of fish and plant species are poisoned or wiped out. People also have breathing problems. (What governments are doing & what we can do)

Governments are trying to reduce air pollution and are making industries use new technologies. We can use our cars less.

Grammar Упр. 4, с. 77

Обратите внимание учащихся на правила, представленные в рамке. Организуйте проверку понимания. Просмотрите вместе соответствую­щий раздел грамматического справочника в конце учебника.

Ключи: In the last paragraph: have been trying, have been using

Упр. 5, с. 77

Ключи:

1 E 2 A 3 B 4 C 5 D 1 has been washing the dishes; 2 have been play­ing football; 3 has been listening to music; 4 has been watching TV; 5 has been sleeping

Упр. 6, с. 77

Ключи:1 make out 2 made up 3 made up

Game

Предполагаемый ответ:

Team A S1: Sam was angry because John made up a story about him.

Team B S1: John wanted to make up with ... etc.
Writing

Упр. 7, с. 77

Предполагаемый ответ:

If we use wind or solar power, there will be less pollution. If we turn off lights, TVs and computers when we are not using them, we will save energy. If we have to drive to work, we should car pool*. If we write letters to our governments and multi­national companies, maybe things will change.

* to share a ride with one or more people to work/school

6.Итоги урока. Оценки.


7.Домашнее задание: SB упр. 7*, с. 77; WB, с. 47.































7 кл Урок 72 8 (b) Eco –helpers
Задачи:

  • повторение изученных и введение новых слов по теме «Экология»; освоение тематической лексики в речи; развитие уме­ний монологической речи (описание иллю­страций).

  • повторение изученных и введение новых слов по теме «Экология»; освоение тематической лексики в речи; развитие уме­ний монологической речи (описание иллю­страций).

  • развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовку и иллюстра­циям; развитие умений поискового чтения.

  • освоение тематической лексики в речи; развитие языковой догадки.

  • развитие фонематического слуха; освоение смыслоразличительной функции звуков — развитие навыков различения по­хожих слов (leave — live).

  • развитие умений диалогической ре­чи (диалог-побуждение к действию).

  • развитие техники чтения вслух.

  • развитие навыков распознавания и употребления в речи разделительных вопро­сов.

  • развитие навыков распознавания и употребления в речи разделительных во­просов, осознание смыслоразличительной функции интонации; развитие навыков соблюдения правильной интонации в раз­делительных вопросах.

  • развитие навыков распозна­вания и употребления в речи модального глагола 'have to do'; закрепление в речи разделительных вопросов.

  • закрепление навыков употребле­ния в речи разделительных вопросов; раз­витие умений монологической речи.

  • развитие умений работать в груп­пе; развитие умений продуктивного письма (составление списка предстоящих дел).


Ход урока:

1.Приветствие . Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике

Vocabulary Упр. 1, с. 78
Ключи:

Sally is collecting rubbish. Andy is reading a book about ecology. Jane is teaching the cycle of life. Tim is building nesting boxes. John is recycling cans. Rose is cleaning out a pond.

Упр. 2, с. 78

Ключи:

Tim is using a hammer and nails to build nesting boxes. Dave is using a spade to plant flowers. Dave is using a watering can to water the flow­ers. Dave is using a rake to rake the garden. Rose is using a net to clean out a pond. Dave is using gardening gloves to work in the garden. Sally and John are using plastic bags for the rubbish.
Reading & Listening
Упр. 3, с. 78
Ключи:
People who do activities that help the environment, usually voluntarily.
Ключи:
1.has been collecting rubbish for recycling;
2.building nesting boxes; 3 we don't help them;
3join (v): become a member of
(присоединять­ся) 4 join the club.
recycling (n): reusing certain materials (перера­ботка материалов) left (adj):
remaining
(оставшийся) nest (n): a bird's home, usually made of grass, branches, etc (гнездо) leave (v):
go away
(уходить, уезжать) weather (n): a word to describe whether it is raining, snowing, etc (погода) volunteers (n): people who do sth for free (во­лонтёры, добровольные помощники)

Упр. 4, с. 79
Ключи: 1 leaves 2 lives 3 leaves

Speaking
Упр. 5, с. 79
Предполагаемый ответ:
A: Can I help you plant those flowers?
B: Yes, please!
A: Would you like me to clean out the pond with you?
B: No, thanks. I can manage.

Упр. 6, с. 79 Ключи:
We form a question tag with the auxiliary or modal verb of the main sentence and the appro­priate subject pronoun. We use the verb in the negative in the tag if the main sentence is in affir­mative and vice verse.Sally collects . , doesn't she? I could . , couldn't I?

Упр. 7, с. 79

Ключи:

1 is she? - falling/sure; 2 aren't they? - rising/not sure; 3 didn't he? - rising/not sure; 4 isn't she? - rising/not sure; 5 can we? - falling/sure; 6 has she? - falling/sure

Упр. 8, с. 79

  1. b) Задачи: Ключи:

They will have to leave the city; you have to see Miss Jackson first

  1. Ключи:

He has to call the recycling centre, doesn't he? He doesn't have to tidy the eco-library, does he? He has to clean out the clubhouse, doesn't he? He doesn't have to buy more nails and wood, does he? He has to give out membership cards, doesn't he?

  1. Предполагаемый ответ:

I have to do my homework but there isn't much of it. I have to feed the cat and tidy my room. I don't have to do the washing^ up today. I don't have to go to bed early. It's Friday and I can get up later tomorrow.

Writing Упр. 9, с. 79

Предполагаемый ответ:

Mary & Tony order trees. John & Peter buy more wood and nails. Tina & Barbara inspect the tools. Tim & Cathy tidy the eco-library.

6.Итоги урока.Оценки.

7.Домашнее задание: SB упр. 9*, с. 79; WB, с. 48.





































7 кл Урок 73 8(с) Born free

Задачи:

  • повторение изученных и введение новых слов по теме «Животные и их среда обитания»; освоение тематической лексики в речи.

  • развитие умений монологической речи (выражать и аргументировать своё от­ношение к прочитанному); развитие умения вести полилог-обмен мнениями.

  • развитие умений ознакомитель­ного и поискового чтения.

  • развитие языковой догадки.

  • развитие умений ознакомитель­ного чтения.

  • развитие умений поискового чтения; освоение структуры проблемного эссе.

  • развитие умений монологической речи (выражать и аргументировать своё от­ношение к прочитанному); развитие умений работать в группе; воспитание толерантного отношения к мнению других.

  • развитие умений продуктивного письма (написание аргументированного/ проблемного эссе, представляющего проти­воположные мнения).



Ход урока:

1.Приветствие .Оргмомент.
2.Фонетическая зарядка
3. Контроль домашнего задания.
4. Работа по теме урока.
5. Работа по лексике

Vocabulary

Упр. 1, с. 80

Предполагаемый ответ:

Parrots live in tropical rainforests. Black bears live in woods. Penguins live in polar regions. Alligators live in wetlands. Giraffes live in savannahs.

Упр. 2, с. 80

Предполагаемый ответ:

Pros: Zoos help^ certain animal species survive. They are educational; children have the chance to see wild animals.

Cons: Animals should not live in cages. They should be free. The environment is not ideal so some animals die. In some zoos animals are mistreated.

Reading & Listening

Упр. 3, с. 80

Ключи:

role (n): part (роль)

in danger (exp): threatened ( в опасности) endangered species (exp): animals and plants that are rare/threatened (виды растений/жи­вотных на грани вымирания) survive (v): continue to exist (выживать) act (v): behave (действовать) drawbacks (n): disadvantages (недостатки) recreate (v): copy, replicate (воссоздавать) cages (n): fortified containers for animals (клет­ки)

arguments (n): cases for and against sth (аргу- мен ты)

for (prep): in favour of sth (за) against (prep): opposed to sth (против) environment (n): everything around us (окружа­ющая среда)

Упр. 4, с. 80

  1. Ключи:

a 1 b 4 c 2 d 3


Ключи:

Give a personal opinion: I believe; Give an oppo­site opinion: On the other hand, However; Add reasons: In addition, Furthermore; Introduce a con­clusion: To sum up; Introduce an argument: On the one hand

Упр. 5, с. 80

Предполагаемый ответ:

Owners ... — con (Books are not always accu­rate.)

They . — con (they get sick when they do not live in their natural habitats.)

It is . — pro (And you can persuade others to help, too.)

You ... — pro (by giving them food and a place to live)

They . — con (because they are wild and can never be 100% domesticated)

Writing Упр. 6, с. 80
Предполагаемый ответ:

Would you like to have a monkey as a pet? To feed it and play with it and take it to the park? Well, think twice before you make any decisions. Things are not that simple.

Sure, on the one hand owning a wild animal is a very good way to learn about it. You also help conserve it.

On the other hand, there are certain drawbacks to keeping a wild animal as a pet. Most owners do not know how to look after a wild animal prop­erly and books on the subject are not always accu­rate. Wild animals need special food and they often get sick when they do not live in their nat­ural habitats. Furthermore, they can be dangerous. To sum up, there are strong arguments both for and against keeping wild animals as pets. However, I believe that animals have rights, too, and that they should not be forced to live in strange environments. We should adopt animals in zoos rather than keep them as pets.

6.Итоги урока. Оценки.

7.Домашнее задание: SB, упр. 6*; WB, с. 49.









Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!

Закрыть через 5 секунд
Комплекты для работы учителя