СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока по теме "Здорово!" (5 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Этот урок разработан с целью закрепления употребления в устной речи лексики о видах деятельности в свободное время, описание погоды и соответствующей одежды.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока по теме "Здорово!" (5 класс)»

Тема. Здорово!

Цель: Активизировать и учить применять в речи лексико-грамматические навыки по теме “Развлечения”, развивать навыки устной монологической речи с использованием ИКТ – технологий.

Задачи:
Образовательные:
- научить учащихся употреблять в речи лексику на данную тему,
- совершенствовать умение работы с текстом (чтение с поиском конкретной информации, преобразование текста) с использованием информационных технологий,
- продолжать формировать коммуникативные умения учащихся в говорении,
- учить использовать грамматические структурные группы в речи по теме.

Развивающие:
- развивать логическое мышление и воображение, внимание и произвольную память,
- развивать навыки монологической речи, умение отвечать на вопросы.

Воспитательные:
- воспитывать умение слушать своего собеседника; взаимодействовать в группе; прийти на помощь, в случае затруднения,
- заинтересовать детей в активном времяпровождении,
- стимулировать к дальнейшему поиску информации, знакомству с новыми активностями.


Ход урока

  1. Организационный момент
    Teacher: Good morning, children! How are you today?
    Sit down, please. What date is it today? What day is it today? Who is absent today?

  2. Объявление темы и цели урока

T: Now, look at the screen. How do think what is the topic of today’s lesson? It’s fun! Today we are going to speak about different seasons and weather and our activities in all the seasons. We’ll practice our skills in speaking and reading, listening and writing, making up the dialogues, reciting poems. I wish you to be calm and to work well.

T: By the end of the lesson you’ll be able to talk about seasons, weather, activities, you’ll read the letter and do some tasks, repeat the Present Simple Tense (using the 3rd person singular and plural), words on the topic and do many other interesting things.

Look at the screen and read the motto of our lesson:



We should be thankful together

Whatever the weather


Look at the pictures below the title in your books. What are we going to talk about?
Pupil 1: Our free time
Today we will talk about our free time: places where we can have fun and what we can do there.
What can we do there? (We can…)

  1. Введение в иноязычную атмосферу

a) Фонетическая зарядка

T: As a rule, we’ll begin our lesson with phonetic drills. Now, let’s improve our pronunciation. Pay attention on the sounds [w] ,[ ] : Listen to me and repeat

[ ] the, mother, together

[w] white, wall, well, weather

  • Тренировать артикуляцию звукa [w] с помощью стихотворения.

Т: Now pupils, we repeat the poem “Weather” by Stevenson. You must say it correctly using our sounds. T-Cl-P1-P2

When the weather is wet

We must not fret

When the weather is cold

We must not scold

When the weather is warm

We must not storm

But be thankful together

Whatever the weather

wet – мокрый, дождливый; tо fret – волноваться; tо scold – ругаться; tо storm – кричать, бушевать; thankful - благодарный; whatever – какой-либо, любой

б) Речевая зарядка

T: Let's remember the names of the seasons and months!

Answer the questions:

  • How many seasons are there in a year?

  • How many months are there in a season?

  • How many months are there in a year?

  • What season is it now?

  • What month is it now?

  1. Match the sentences to the pictures.

  1. It’s not very cold. It isn’t raining at the moment but sometimes it rains.

  2. It’s very cold and it’s snowing.

  3. It’s very hot and the sun is shining.

  4. It’s warm and the sun is shining.



II. Основная часть урока.

    1. Активизация и отработка лексического материала.

Vocabulary Practice.

T: You know, pupils, that each season has its weather and it can be very different. Look at the screen and try to guess the meanings of the words.



a). Find the weather words.

foggy – туманный,

stormy- бурный,

windy – ветреный

cloudy – облачный




The weather can be __________



b). Match seasons and the words meaning the weather.

1. winter sunny warm snowy rainy windy

2. spring stormy, foggy, hot, cold, cool, frosty

3. summer

4. autumn



c). Find the odd words

1. Frosty, cold, snowy, warm

2. Rainy, stormy, foggy, sunny

3. Spring, autumn, winter, sky

4. wind, hot, snow, rain

5. season, warm, cool, cold



d)Make up sentences.

The weather is _____________in winter

in spring

in summer

in autumn


2. Введение лексики по теме
Look at the pictures on page 90. What kind of activities can we do there? Look through the list of activities. Which of the activities do you do when it is cold, hot, warm.

3. Чтение текста
Now look at the text on page 90. What kind of text is it? Read the first paragraph of the postcard. Where’s Sandra? What do you think she is doing there? Read to find out.

Some new words from the text:

Greece – Греция

Windsurfing – виндсерфинг

Local – местный

Beach - пляж

Let’s read the text once again. Answer the questions:
- Where’s Sandra staying?

-What’s the weather like?

-What is she doing now?

4. Обучение монологическому высказыванию по теме с опорой на тексты
Imagine you and your family are on holiday. Tell where you are, what the weather is like and what you and your family are doing.


IV. Заключительная часть урока.


1. Домашнее задание
At home you are to write a postcard to a friend telling him / her where you are, what the weather is like and what you and your family are doing. Use the text and the table.


  2.  Рефлексия

- Thank you for your work. - You were very active today.
Complete the sentences:

The lesson was….

Now, I know….

I want to get more information about….


3. Оценки за урок
Your marks for the lesson are …
Thank you for your active work.
















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!