St. Valentine’s Day
Цели:
расширить и углубить знания учащихся о культуре и традициях англоязычных стран;
сформировать социокультурную компетенцию;
расширить кругозор и повысить общую культуру учащихся.
Задачи:
Обучающие: совершенствовать коммуникативные умения и навыки в области чтения, говорения, аудирования, письма.
Воспитательные: воспитывать умение работать во взаимодействии с членами команды и уважительное отношение друг к другу, прививать навыки речевого этикета.
Развивающие: развивать познавательные способности учащихся, критическое и креативное мышление, способность к самоконтролю и самооценке.
Оборудование: ноутбук, QR-коды к он-лайн заданиям, тест “St. Valentine’s Day” на платформе Мультиурок, карточки с заданиями, листы бумаги, фломастеры, цветные карандаши, музыкальная композиция Э. Пресли “Oh, My Love”, символы команд, украшение для кабинета ко Дню Святого Валентина.
Ход мероприятия:
Приветствие учителя.
(Звучит музыкальная композиция).
Teacher: Hello, dear friends and our guests! Today we are having a wonderful holiday “St Valentine’s Day”! And we are here to celebrate it. Our narrators tell you about this marvelous holiday.
Narrator 1: There are many legends about St Valentine’s Day. One of them says that a long time ago, in early Rome when Claudius II was Emperor, there was a man named Valentine. He was put in a jail because he was helping Christians, people who Claudius did not like.
Narrator 2: Valentine became very friendly with the jailer’s daughter. On the day he was beheaded on February 14, he sent her a message that said, “From your Valentine”. It seems that St Valentine’s Day is a bit sad holiday. But now we celebrate it in honour of love, devotion and friendship.
Narrator 1: Now we are divided into 2 teams. The first team – “Roses” and the second – “Hearts”. Don’t forget to choose the team captain. For our game we need to choose a jury. Our guests -teachers and students - will be our jury. Do you agree? Ok.
(Учащиеся разбиваются на команды, выбирают капитана. У каждой команды ее символ – «Роза» или «Сердце»).
Narrator 2: So, our game begins!
(Учащиеся в ходе мероприятия получают ребусы, разгадав которые они продвигаются по станциям квеста, где их ожидают ведущие с заданиями).
Station1: Let’s do the quiz “What do you know about St. Valentine’s Day?”
(Команды выполняют тест на платформе Мультиурок, выбирая правильный вариант ответа).
St. Valentine’s Day is celebrated on the…
March, 8
January, 1
February, 14
Valentine was…
a king
a priest
God of Love
St. Valentine’s Day is a holiday of…
lovers
teachers
soldiers
Valentine’s cards have a shape of…
star
flower
heart
The symbol of St. Valentine’s Day is…
heart
red rose
girl
Valentine fell in love with the…
jailer’s daughter
queen
nurse
Valentine wrote his lover a letter and signed it…
“to my sweetheart”
“from your Valentine”
“Love”
Station 2: And now we’ll see how good you know English words. You should find the words which describe the Day of Saint Valentine.
(Каждой команде выдается лист со списком слов. Задача участников выбрать слова, относящиеся к празднику «День Святого Валентина»).
Celebration
Destroy
Card
Waiter
Spring
Gift
Rabbit
Evening
Ring
Tree
Computer
Party
Joke
Heart
Angry
Boring
Teddy bear
Romantic story
Eggs
Santa Claus
Winter
Boyfriend
Fox
Sweets
Black
Station 3: Now we listen to the famous song about love, and each team should to count how many times the word “love” mentioned in the song.
(Командам предлагается прослушать песню Elvis Presley “Oh, My Love” и посчитать сколько раз в композиции встретится слово «любовь»).
Oh, my love, my darling
I've hungered for your touch
A long, lonely time
And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?
I need your love,
I oh I need your love
God speed your love to me
Lonely rivers flow to the sea, to the sea
To the open arms of the sea
Lonely rivers sigh, wait for me, wait for me
I'll be coming home, wait for me
Oh, my love, my darling
I've hungered, hungered for your touch
A long, lonely time
And time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?
I need your love,
I oh I need your love
God speed your love to me
Station 4: The next competition is connected with proverbs about love. You should find match between proverb and its translation.
(Команды выполняют задание в приложении Learning Apps: соотнести английские пословицы с их русским переводом).
Love is blind.
Love makes the world go around.
Lucky at cards, unlucky in love.
Love will find a way.
Absence makes the heart grow.
Счастливчик в картах, неудачник в любви.
Реже видишь – больше любишь.
Любовь слепа.
Любовь движет миром.
Любовь найдет себе дорогу.
Station 5: Now you get a color paper, colorful markers and pens. You should create your own Valentine card. Also, you can write a Valentine wish on it.
(Командам предлагается создать тематическую открытку, посвященную празднику).
Teacher: Let’s see who is the winner! Let’s count your total points!
(Преподаватель подводит итоги мероприятия: подсчитывает баллы. Вручает призы участникам).
4