ФИО учителя: Муманова Т.В.
Название, содержание и цель этапа урока | Деятельность педагога | Деятельность учащихся | Формы работы на уроке | Результат |
Организационный момент | Приветствует класс, проверяет готовность к занятию | Приветствуют педагога, проверяют уровень своей готовности к уроку | Фронтальная | Волевая саморегуляция |
Проектирование нового знания, актуализация субъективного опыта учеников | Look at the flags of the English-Speaking countries. What are they? Match the flag with the name of the country. Say what countries we have already learnt about. And what country we haven’t learnt yet? So, today we are going to speak about Australia. What do you know about Australia? | Отвечают на вопросы педагога, участвуют в процессе постановки учебной проблемы. | Фронтальная | Умение точно выражать свои мысли и формулировать вопросы для получения ответов. Формирование четких мыслительных процессов, выработка умения анализировать информацию. |
Изучение новых знаний | Before we start reading the text about Australia we need to learn some new words. Open your books on page 98 ex 4. Listen and read. Write down the new words in your exercise books. Now match the words. Now let’s read the text about Australia. At first, answer some of my questions. What is the capital of Australia? What do you know about the population of Australia? What would you like to know about Australia? Before reading the text let’s read some names of cities Perth, Sydney, Canberra Read the text and give it a name. | Слушают и повторяют новые слова. Выполняют задание на соотнесение. Читают текст. Подбирают заголовок. | Фронтальная | Подведение под понятие, целеполагание |
Первичная проверка понимания изученного | Look at the screen and say which of these facts are true, false or not stated. | Выполняют задание | Фронтальная | Выработка УУД: оценка, контроль, коррекция. |
Физминутка | Let’s have a rest. Here is the map of Australia. Let’s see it. Can you see Darwin city in the north? If I say look at Darwin, you look up. Then Perth in the west, so you look left. Sydney – in the east – look right. Melbourne – in the south – look down. Now let’s point the direction where a tourist should go. The tourist is going to Perth, so point to the left. The tourist is going to Melbourne (Sydney, Darwin) We have poined the direction to the tourist and now we want to go there ouselves! So let’s go! Stand up and go to Perth (Sydney). Let’s go to Darwin and jump. Go to Melbourne and sit down. Very good! Take your place. | Выполняют упражнения | | |
Обобщение и систематизация | Remember the text and say | Выполняют задание | Фронтальная | Умение структурировать знания, выбирать наиболее эффективные способы решения задач. |
Контроль и самоконтроль, коррекция | слайд с проверкой -
| Выполняют самоконтроль | Фронтальная | Самоопредление, самоусвоение знаний, определение объема материала, который еще предстоит выучить. |
Подведение итогов урока, рефлексия | What have we studied today? We've learnt about Australia. Good job! Now please, answer the questionnaire. You get a five (four) for your work on the lesson. Your homework: write sentences with new words. The lesson is over! Good bye! | Формулируют результат работы на уроке, называют основные тезисы усвоенного материала. | Фронтальная | Умение контролировать и оценивать учебный процесс, определять результативность образовательной деятельности. |