СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Тематическое планирование 9 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

тематическое планирование 9 класс к учебнику афанасьева

Просмотр содержимого документа
«Тематическое планирование 9 класс»

I четверть

Дата

Кол-во часов

Тема

Лексика

Грамматика

Примечание

Повторение


Unit 1

1-4

Weather

Введение новой лексики: weather forecast, to miss, to keep late hours, a forecast, to forecast, to expect, daily, calm, a mist, misty, changeable, to look out for, delight, warning, lengthen, strengthen, bonny, a bee, nasty, in bold, cool and wet, stuffy.

Употребление a.m./ p.m.

Диалоги: “Good weather”, “Bad weather”.

Текст: “The Weather Forecast”


Употребление The Present / Past Indefinite.

Употребление The Present/Past Continuous




Unit 2

5-8

Climate

Введение новой лексики: dull, half circle, severe, to beat, a make, an influence, to influence, human, a human, to ruin, a greenhouse, the greenhouse effect, heat, to produce, huge, a coast, fragile, fierce, carbon, dioxide, oxygen.

Диалог: “At the Zoo”.

Текст: “Climate”

Словарный диктант.

Употребление The Past Ind./the Present Perfect.

Введение нов. грамматического материала: The Present Perfect Continuous Tense.

Употребление предлогов “in”, “out”.



Unit 3

9-14

The Natural World

Введение новой лексики: average, got mixed, an anorak, least, windsurfing, a shepherd, to bark one’s head off a dodo, a dinosaur, to gasp, rare, to frown, to rescue, to drown, a leash, cancer, daze, shade, rubbish, common, extinct, a pigeon, to endanger, a species, an insect, a mammal, to destroy, a habitat, cardboard, to damage, to include, to cure, a creature.

Имена собственные – названия стран.

Текст: “At the Zoo”

Текст: “Natural World in Danger”

Монологическое высказывание: “We must protect our environment”

Повторение метоимений: личных, притяжательных, возвратных.

The Passive Voice в the Present/Past Indefinite.


октябрь

Unit 4

15-18

Man and the Natural World

Введение новой лексики: pollution, a clause, suitable, to weigh, an environment, to pollute, to cause, destruction, a shortage, a population, a dump, to dump, waste, acid, skin, layer, positive, an ambulance, negative, a traffic jam, poison, to poison nuclear, a weapon, to survive, safe.

Диалог: “Where do you want to live?”

Текст: “This Fragile Planet”

Условные предложения первого типа.

Употребление сравнительной степени прилагательных.

Употребление So/Neither.


Poem “He Loves the Ocean”


Unit 5

19-22

Ecology

Введение новой лексики: brain, telly, term, to clear, a bite, to pile, a bit, a mess, a society, a can, to can, to spoil, a disaster, to praise, similar, forth, an owl, a dove, wisdom, a glove, rubbish, dumpers, to recycle, choosy, path, gate, bush, fence, dig.

Текст: “Apple Jam”

Текст: “Clean up the Countryside Society”

Косвенная речь.

Словообразование: -er, -or;

-tion, ment, -ness, less, ly.



Unit 6

23-26

Consolidation One

Диалог: “In a Pet Shop”.

Аудирование: “Weather Forecast on the Radio”

Словарный диктант.

Повторение лексики.

Повторение грамматики.


Всего:

26




















II четверть

Дата

Кол-во

часов

Тема

Лексика

Грамматика

Примечание

Great Britain

ноябрь

Unit 7

1-3

How much do we know about Britain?

Повторение лексического и страноведческого материала изученного в 8-ом классе.

Викторина: “How much do we know about Britain?”

Текст: “Halloween Party.”

Введение новой лексики: festival, a bucket, a bowl, to take, a soaking, wow.




Unit 8

4-7

England

Имена собственные – названия городов.

Введение новой лексики: to admire, scenery, a plain, a meadow, a valley, a hedge, to excite, exciting, to attract, attractive, flat, rest, a shape, to connect.

Диалог: “A Holiday in Scotland.”

Текст: “Discover Britain: England.”

Употребление its/it’s.

Употребление Participle I, II


декабрь

Unit 9

8-11

England

Введение новой лексики: Nescafe, per 1 kg, per 100g, for 2 l, per 1 lb, a crown, to crown, to reign, reign, to defeat, undefeated, defeat, to remind.

Диалог: “Queen’s Presents.”

Текст: “Royal London.”

Information: “Elizabeth.”

The family tree of the Windsors.

Словарный диктант.

Монологическое высказывание: “English”

Употребление “Such”/”So”.

Exclamatory Sentences.



Unit 10

12-15

Shakespeare’s Land

Введение новой лексики: a twin, a deer, to please, pleased, stupid, a thief, to scream, wicked, wickedly, exact, exactly, to act, a low, a bank, to earn, a top, for a while.

Диалог: “At the theatre.”

Текст: “William Shakespeare.”

Текст: “The Actors Come to Town.”

Монологическое высказывание: “Outstanding people”

Complex Object



Unit 11

16-18

Consolidation Two

Диалог: After the play.”

Текст: “Greetings Cards”

Составление почтовых и поздравительных открыток.

Введение новой лексики: a royal coach, a host/hostess of the programme sympathy, wedding, an anniversary, hospitality, to prefer (preferred, preferred), nearby.




Unit 12

19-21

Holidays

Викторина: “Questions about Christmas.”

Текст: “A Christmas Carol” 2 части.

Монологическое высказывание: “Holidays and Traditions.”


Song “Jingle Bells!”

Всего:


21





III четверть

январь

Unit 13

1-6

Scotland

Введение новой лексики: to earn the girl’s love, go ahead, a hook, to strike a bow, a chasing, a roe, farewell, valour, worth, to wander, a strath, trade, a grave, a rock, devotion, to bury, to hang, prosperous, picturesque, modest, smart, to strike, striking, to be lined with something, a torrent, long-pouring, flood, the Clyde, tattoo, marble.

Диалог: “An Interview with the Headmaster.”

to make somebody + Adj

to let/make somebody do something

to be allowed / made to do something

Употребление “to”

Имена собственные по теме: “Scotland”

Текст: “Scotland the Beautiful”

Диалог: “Have you ever been to Scotland?”







Poem “My Heart’s in the Highlands”

Дата

Кол-во

часов

Тема

Лексика

Грамматика

Примечание

янв./

февраль

Unit 14

7-12

Wales

Употребление:

have to do something,

have got to do something.

Phrasal Verb: to look.

Complex Verb: hear/ feel, do/doing something.

Введение новой лексики: to enter, agriculture, agricultural, to argue, an argument, to injure, to be injured, injured, to rescue, rescue, to serve, a service, at one’s service, brief, in brief, a cathedral, fluent, fluently, a stream, a path, a sword.

Диалог: “Wales”

Монологическое высказывание: “Great Britain”.

Повторение Active / Passive Voice в the Past Indefinite.

Употребление предлогов “in”, “on” .

Повторение употребления предлогов “at”, “for”, “through”, “after”, “up”, “in”.

Пословица: “He who knows”

The USA


Unit 15

13-18

How much do we know about the USA?

Викторина: “The USA”. Монологическое высказывание: “Mother’s Advice”

Диалог: “A Trip to the USA”

Имена собственные по теме: “The USA”

Монологическое высказывание по карте.

Исчисляемые и неисчисляемые существительные (употребление с “a/an”).

Повторение Exclamatory sentences.


фев./

март

Unit 16

19-24

Geographical Outlook

Введение новой лексики: mighty, to rise, to stretch, a shore, a beach, a desert, a chain, an attraction, a skyscraper, mixture, to melt, a melting pot.

Имена собственные по теме: “The USA”

Текст: “Country and People”

The Past Perfect Tense.

Употребление сущ. и числит. millions/million.


Song “This Land is Your Land”


Unit 17

25-30

Political Outlook

Введение новой лексики: a representative, to represent, a trunk, a support, to support, to obey, a term, an amendment, to declare, a bill, a decision, to rote, a court, to judge, a judge, a citizen, no matter how all in all, armed forces.

Имена собственные по теме: “Political Outlook”

Текст: “Who Rules the Country”

Повторение Reported Speech.

Употребление предлогов: “for”, “of”, “to”, “in”, “at”, “by”.

Song “America the Beautiful”

Всего:


30





IV четверть

апрель

Unit 18

1-5

American Presidents

Phrasal Verb “to take”. Употребление “Enough”.

Введение новой лексики: private, to shoot, to shoot an arrow, to measure, a measure, to trust, to respect, respect, wisdom, an event, shy, to retire, a crowd, to push, poverty, a stepmother, a stepfather, to encourage, to borrow, swiftly, sight, keen, afterward, an oak, planter, career, to preserve, to make a better living, crops, from then on, Emancipation, Proclamation, governor.

Повторение и сопоставление The Past Simple, the Past Continuous, the Past Perfect.

Poem “The Arrow and the Song”


Unit 19

6-9

Consolidation Three

Диалог: “I’ve been to the USA”.

Текст: “American Food and Drink”

Текст: “A President from Chicago”.

Введение новой лексики: a doughnut, to help yourself, freight, a workaholic, to relax.

Повторение предлогов места.

Повторение времен глагола.



Australia

апрель/май

Unit 20

10-14

Geographical Outlook

Введение новой лексики: a hemisphere, wheat, a peach, an apricot, a pear, a berry, a swamp (y), sand (y), vast, humid, lonely, except, only, to occupy, to inhabit (ed), least, least of all.

Повторение:

  1. The Present Simple / the Present Continuous

  2. Past Continuous

Новый материал:

The Future Continuous Tense

Сопоставление:

The Past Continuous/ the Future Continuous

Phrasal Verb “to give”.

Употребление “most/least”.

Словообразование с приставками: “un-”, “in-”






Дата

Кол-во

часов

Тема

Лексика

Грамматика

Примечание


Unit 21

15-18

Climate and Wildlife

Введение новой лексики: extraordinary, extremely, to surf, to lay, lay the table, lay edds, to grow up, a grow-up, to resemble, a bush, bushy, to beat, about the bush, curious, graceful, to notice, a notice, suitable, to escape, constant.

Названия флоры и фауны Австралии.

Текст: “The Most Extraordinary Country to Explore”.

Закрепление the Future Continuous Tense.

Повторение the Present/Future Simple Tense и the Present Continuous Tense.

Повторение союзов: “when”, “if”, “before”, “as soon as”.

Повторение словообразования с помошью суффиксов -y, -in.

Повторение косвенной речи.

Порядок слов в предложении.

Повторение наречий времени.

Phrasal verb “to make”.

Повторение послелогов: “up”, “out”, “off”.



Unit 22

19-21

Consolidation Four

Диалог: “I’m from Sidney”.

Текст: “Words we use”

Повторение употребления наречий времени.

Повторение косвенной речи.

Повторение глаголов с послелогами.


Всего:

21









20