СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методическая разработка "Удивительный мир музыки"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Удивительный мир музыки. Хочется сделать урок интересным.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка "Удивительный мир музыки"»

Проектная работа Выполнила учитель английского языка МАОУ школа №26 Белова Оксана Викторовна

Проектная работа

Выполнила учитель английского языка МАОУ школа №26 Белова Оксана Викторовна

Цели урока:  * активизировать речемыслительную деятельность;  * развивать все виды речевой деятельности через проектную методику;  * воспитывать мыслительные отношения;  * формировать умения работать в команде, помогать друг дугу;  * формировать потребность практического пользования языком в различных сферах деятельности;  *рефлексия – учить оценивать достижения свои и своих товарищей;  * учитывать желания учащихся, создавать ежеминутно «ситуацию успеха»  Задачи урока:  - развитие лексических навыков говорения;  - знакомство с музыкальной жизнью страны;  - развитие готовности к решению усложняющихся речемыслительных задач, требующих от детей интеллектуальных, поисковых усилий;  - воспитание положительного отношения к британской культуре и чувство национальной самобытности;  - сопутствовать скрытому контролю уровня сформированности речевых умений, развитию умений работать в парах.

Цели урока: * активизировать речемыслительную деятельность; * развивать все виды речевой деятельности через проектную методику; * воспитывать мыслительные отношения; * формировать умения работать в команде, помогать друг дугу; * формировать потребность практического пользования языком в различных сферах деятельности; *рефлексия – учить оценивать достижения свои и своих товарищей; * учитывать желания учащихся, создавать ежеминутно «ситуацию успеха» Задачи урока: - развитие лексических навыков говорения; - знакомство с музыкальной жизнью страны; - развитие готовности к решению усложняющихся речемыслительных задач, требующих от детей интеллектуальных, поисковых усилий; - воспитание положительного отношения к британской культуре и чувство национальной самобытности; - сопутствовать скрытому контролю уровня сформированности речевых умений, развитию умений работать в парах.

“ If music be the food of love, play on.”  William Shakespeare “ Music is the universal language of the world.”  H. Longfellow

If music be the food of love, play on.”

William Shakespeare

Music is the universal language of the world.”

H. Longfellow

The Results of our interviews Questions: Do you like music? What is your favourite sort of music? Results: People of all ages like music.

The Results of our interviews

Questions:

  • Do you like music?
  • What is your favourite sort of music?

Results:

People of all ages like music.

Age 7 - 9 Age 10 - 13 Rock music. Pop music. Metal. Classical music. Pop music. Classical music. Age 14 - 17 Rock music. Pop music. Rap. Our teachers Our parents Country. Pop music. Classical music. Bard. Pop music. Classical music. Bard and country.

Age 7 - 9

Age 10 - 13

  • Rock music.
  • Pop music.
  • Metal.
  • Classical music.
  • Pop music.
  • Classical music.

Age 14 - 17

  • Rock music.
  • Pop music.
  • Rap.

Our teachers

Our parents

  • Country.
  • Pop music.
  • Classical music.
  • Bard.
  • Pop music.
  • Classical music.
  • Bard and country.
Dima Bilan Never let you go

Dima Bilan

Never let you go

kiss rain look go smile pain flesh song love Baby bone heart dancing stone words beautiful Champagne days blood game music girl 1. Heavy clouds, no ______  And every move causes ______  Ready _____, but no _____  I feel I’m torn in half  Ardent _____, but no heat  It’s not you really need  _____, now it has happened with us  We are ______ on broken glass  Can’t stand no more.  Never, never let you _____  You are the one I’m searching for  Flesh of my ____, bone of my ____  Love’s carving it in the _____  Never, never let you go  Return the _____ we had before  Soul of my soul, _____ of my blood  Love’s carving it in my _____  2. Gentle _____, no aim  It seems we’re playing a _____  Easy _____, but no fun  Sweet _____ for no one  Close embrace, but no more  Cold ________ we forgot to pour  Baby now it has happened with us  We are dancing on broken glass  Can’t stand no more. Write down your surnames  and mark the right variant. I’ll give you 2 minutes. Insert words:

kiss

rain

look

go

smile

pain

flesh

song

love

Baby

bone

heart

dancing

stone

words

beautiful

Champagne

days

blood

game

music

girl

1. Heavy clouds, no ______ And every move causes ______ Ready _____, but no _____ I feel I’m torn in half Ardent _____, but no heat It’s not you really need _____, now it has happened with us We are ______ on broken glass Can’t stand no more. Never, never let you _____ You are the one I’m searching for Flesh of my ____, bone of my ____ Love’s carving it in the _____ Never, never let you go Return the _____ we had before Soul of my soul, _____ of my blood Love’s carving it in my _____ 2. Gentle _____, no aim It seems we’re playing a _____ Easy _____, but no fun Sweet _____ for no one Close embrace, but no more Cold ________ we forgot to pour Baby now it has happened with us We are dancing on broken glass Can’t stand no more.

Write down your surnames

and mark the right variant.

I’ll give you 2 minutes.

Insert words:

Text 1. Heavy clouds, no rain  And every move causes pain  Ready kiss, but no love  I feel I’m torn in half  Ardent look, but no heat  It’s not you really need  Baby, now it has happened with us  We are dancing on broken glass  Can’t stand no more. 2. Gentle words, no aim  It seems we’re playing a game  Easy smile, but no fun  Sweet music for no one  Close embrace, but no more  Cold Champagne we forgot to pour  Baby now it has happened with us  We are dancing on broken glass  Can’t stand no more. Never, never let you go  You are the one I’m searching for  Flesh of my flesh, bone of my bone  Love’s carving it in the stone  Never, never let you go  Return the days we had before  Soul of my soul, blood of my blood  Love’s carving it in my heart

Text

1. Heavy clouds, no rain And every move causes pain Ready kiss, but no love I feel I’m torn in half Ardent look, but no heat It’s not you really need Baby, now it has happened with us We are dancing on broken glass Can’t stand no more.

2. Gentle words, no aim It seems we’re playing a game Easy smile, but no fun Sweet music for no one Close embrace, but no more Cold Champagne we forgot to pour Baby now it has happened with us We are dancing on broken glass Can’t stand no more.

Never, never let you go You are the one I’m searching for Flesh of my flesh, bone of my bone Love’s carving it in the stone Never, never let you go Return the days we had before Soul of my soul, blood of my blood Love’s carving it in my heart

The Beatles  « beat » аккорд, удар  « beetles » жуки

The Beatles

« beat »

аккорд,

удар

« beetles »

жуки

"Yesterday"

Yesterday, all my troubles seemed so far away

Now it looks as though they're here to stay

Oh, I believe in yesterday.

Suddenly, I'm not half to man I used to be,

There's a shadow hanging over me.

Oh, yesterday came suddenly.

Why she had to go I don't know she woldn't say.

I said something wrong, now I long for yesterday.

Yesterday, love was such an easy game to play.

Now I need a place to hide away.

Oh, I believe in yesterday.

The Beatles Card Choose the right answer. The Beatles is a combination of two words… Beast and beet Beautiful and beef Beat and beetles  2. The leader of this group was… John Lennon Paul McCartney Brian Epstein  3. All four Beatles were born… In Liverpool In London In New York  4.Their first single “Love Me Do” came out… In 1960 In 1962 In 1970  5. Their single “Please, Please Me” reached number one… In 1963 In 1970 In 1975 6. John Lennon said that the Beatles were more popular than… Elvis Presley Jesus Christ Michael Jackson  7. In 1966 John Lennon  met his wife… Tina Turner Yoko Ono Beatrix Potter  8. In 1968 the Beatles formed a/an… Business corporation Apple corporation Industrial corporation  9. The real split of the Beatles came… In 1971 In 1980 In 1960  10. In 1960 the Beatles made their own kind of music and style of… Jazz Rock-n-roll Pop-music

The Beatles Card

Choose the right answer.

  • The Beatles is a combination of two words…
  • Beast and beet
  • Beautiful and beef
  • Beat and beetles

2. The leader of this group was…

  • John Lennon
  • Paul McCartney
  • Brian Epstein

3. All four Beatles were born…

  • In Liverpool
  • In London
  • In New York

4.Their first single “Love Me Do” came out…

  • In 1960
  • In 1962
  • In 1970

5. Their single “Please, Please Me” reached number one…

  • In 1963
  • In 1970
  • In 1975

6. John Lennon said that the Beatles were more popular than…

  • Elvis Presley
  • Jesus Christ
  • Michael Jackson

7. In 1966 John Lennon met his wife…

  • Tina Turner
  • Yoko Ono
  • Beatrix Potter

8. In 1968 the Beatles formed a/an…

  • Business corporation
  • Apple corporation
  • Industrial corporation

9. The real split of the Beatles came…

  • In 1971
  • In 1980
  • In 1960

10. In 1960 the Beatles made their own kind of music and style of…

  • Jazz
  • Rock-n-roll
  • Pop-music
Love Me Do

Love Me Do

Литература Английский язык. Большой справочник для школьников и поступающих в вузы. Москва. «Дрофа», 2000 год. Английский язык. Еженедельная газета объединения педагогических изданий «Первое сентября», 2006 год. Голицынский Ю.Б. Любимые герои. Избранные произведения американской и английской литературы. Москва, «Каро», 1998 год. Кораблева Л. Пособие по практике устной речи. Минск, 1999 год. Сатинова В.Ф. Читаем и говорим о Британии и британцах. 3-е издание. Минск, «Высшая школа». 1996 год. Ушакова Е.Е. Устные темы. Москва, 1998 год. Чарекава Е. Практика английского языка. Сборник упражнений по устной речи. Санкт - Петербург, 1998 год. http://www.yandex.ru/   http://www.bilandima.ru

Литература

  • Английский язык. Большой справочник для школьников и поступающих в вузы. Москва. «Дрофа», 2000 год.
  • Английский язык. Еженедельная газета объединения педагогических изданий «Первое сентября», 2006 год.
  • Голицынский Ю.Б. Любимые герои. Избранные произведения американской и английской литературы. Москва, «Каро», 1998 год.
  • Кораблева Л. Пособие по практике устной речи. Минск, 1999 год.
  • Сатинова В.Ф. Читаем и говорим о Британии и британцах. 3-е издание. Минск, «Высшая школа». 1996 год.
  • Ушакова Е.Е. Устные темы. Москва, 1998 год.
  • Чарекава Е. Практика английского языка. Сборник упражнений по устной речи. Санкт - Петербург, 1998 год.
  • http://www.yandex.ru/

http://www.bilandima.ru