Этап урока | Речевая деятельность учителя | Речевая деятельность учащихся | Режим | Затраты времени |
Начальный этап Создание определенного уровня заинтересованности новой темой урока | -Good morning children! I’m glad to see you. Sit down, please and start our lesson. - Today is a wonderful day! The sun is shining brightly. The weather is fine. I want to go to walk. What are my clothes? - Look at the blackboard. We see some pictures. What about the topical our lesson? | -Good morning teacher! Одежда. Clothes. | T-Cl | 2 минуты |
Основной этап: Презентация новой лексики Совершенствование произношения звука Совершенствование произношения звука Первичное закрепление нового материала | - Look at this slide. We will introduce new kinds of clothes. Headwear. -Look at this slide. Please, read these words. -Look at this slide. Read, please the tongue-twister. Look at the next slide. Read these words, please. Обратите внимание на окончание этих слов – оно обозначает множественное число имени существительного. - Open your English book. Look at the page number 28. Read the words, please. - look at the blackboard. We see some pictures. Pick up the names of these pictures. | Головные уборы. Headwear: a cap, a hat, a headscarf Cat has a hat. Rat has a cap. Cat caught a rat! Cat has a cap! Footwear: boots, shoes, slippers boots, shoes a cap, a hat, a headscarf boots, shoes, slippers | P-T | 6 минут |
Основной этап Предъявление нового слова | -Now, we hear the poem. Listen, please and find new unknown word. -Open your English book at the page number 30. Look at the poem and call types of clothing, found the text. | What do you wear? What do you wear on your head? A hat. What do you wear on your head? A cap. A hat and cap. A cap and a hat. – 2 раза What do you wear on your feet? Shoes. What do you wear on your feet? Boots. Boots and shoes. Shoes and boots. | | 4 минуты |
Основной этап Тренировка лексики | -Look at the slide. This is a riddle. Do you know the answer? Это загадка. Давайте ее прочитаем и дадим ответ. This is headwear. I wear this thing on the head. I wear it in the summer. This is head wear. I wear this thing on the head. I wear it for a walk. This is head wear. I wear this thing on the head. I wear it in sunny day. This is footwear. I wear these things on the legs. I wear it in the summer. This is footwear. I wear these things on the legs. I wear it at home. This is footwear. I wear these things on the legs. I use it in sports. | Hat, cap, headscarf Boots, shoes, slippers | T-Cl | 5 минут |
Основной этап: Тренировка лексики на уровне фразы | Let’s play. Давайте поиграем. Каждый получает карточку с названием обуви и ее цвета. Прочитайте предложение на карточке вслух. Ведущий запоминает информацию и по моей подсказке угадывает, кому принадлежит обувь данного цвета. She is wearing black shoes. She is wearing white shoes. She is wearing red shoes She is wearing brown shoes. She is wearing blue shoes. She is wearing green shoes. | I am wearing black shoes. I am wearing white shoes. I am wearing red shoes I am wearing brown shoes. I am wearing blue shoes. I am wearing green shoes. | S-Cl | 5 минут |
Основной этап: Аудирование | Listen, please, the dialogue and say what Mrs Grey is going to buy? What color is it? What size is it? At the shop Mrs Grey: I’d like a pair of shoes, please. Shop assistant: What color would you like? Mrs Grey: Brown Shop assistant: And what size do you want? Mrs Grey: Five. Can I try them on? Shop assistant: Of course. | Shoes, brown, five | P--Cl | 6 минуты |
Заключительный этап: Рефлексия | Вы получаете карточки с лицом девочки или мальчика. За короткое время надо записать все изученные слова на краю листа и завернуть его, спрятав написанное. Каждый член команды пишет два слова. Побеждает та команда, которая быстрее закончит письмо и употребит большее количество изученных слов. | boots, shoes, slippers a cap, a hat, a headscarf | P-P | 6 минут |
Рефлексия | Нарисуйте, пожалуйста, в тетрадях одну вещь и раскрасьте тем цветом, который соответствует вашей самооценке. Красный – я все отлично понял и научился читать, писать и говорить новые слова; зеленый – я все хорошо понял, но надо повторить произношение некоторых слов; синий – я неплохо занимался сегодня на уроке, но дома я повторю все новые слова и поучусь их правильно писать. Под рисунком подпишите название вещи по-английски. | Рисунок и письмо: hat, cap, boots, shoes; slippers; headscarf; | P | 3минут |
Домашнее задание | Детям предлагается нарисовать вещи для бумажной куклы и рассказать о них на следующем уроке | Дети задают вопросы по заданию | T-Cl | 3минут |