СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок английского языка «Мой дом – моя крепость» (“My home – my castle”)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока: урок с применением информационно-коммуникационных технологий

Тема урока: «Мой дом – моя крепость» (“My home – my castle”)

Цель урока: Совершенствование речевых навыков в чтении, говорении и письме

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка «Мой дом – моя крепость» (“My home – my castle”)»

Урок английского языка

Тип урока: урок с применением информационно-коммуникационных технологий

Тема урока: «Мой дом – моя крепость» (“My home – my castle”)

Цель урока: Совершенствование речевых навыков в чтении, говорении и письме.

Цели:

-учебная: совершенствование грамматического навыка по теме “порядковые числительные”, совершенствование умения учащихся высказываться по заданной ситуации в рамках темы урока

-развивающие: развитие коммуникативных УУД, осуществлять репродуктивные действия, развитие познавательных способностей, готовности к коммуникации, развитие умения работать в группе и в парах, развивать умения прогнозирования содержания текста по заголовку и иллюстрациям

-воспитательные: воспитывать уважение к своему дому, своей семье.

Задачи:

- закрепить лексические единицы по теме “Комнаты”

- практиковаться в употребление лексических единиц по теме “Дом” и порядковых числительных при составление высказываний

-освоение суффиксального способа образования (образование порядковых числительных)

-развитие умения определять тему текста по заголовку и иллюстрациям (ознакомительное чтение)

-развитие умения искать в тексте заданную информацию (поисковое чтение)

-совершенствование навыки монологической и диалогической речи

- совершенствование навыков чтения, письма

Технологии:

1. личностно-ориентированный подход в обучении

2. коммуникативные

3. технология сотрудничества

4. игровые технологии

Виды речевой деятельности : говорение, чтение, аудирование, письмо

Режимы работы: фронтальный, групповой, в парах

Представление о результатах:

1. Личностные результаты: иметь представление о доме своей мечты

2. Метапредметные результаты:

  • регулятивные УУД: умение формулировать учебную задачу, планирование деятельности при работе в парах и группах, самоконтроль и самокоррекция, способность к самооценке и рефлексии

  • познавательные УУД: умение осознанно строить высказывание по теме в устной и письменной форме;

  • коммуникативные УУД: умение слушать и вступать в диалог; участвовать в коллективном обсуждении, принимать коллективные решения

3. Предметные результаты: соответствуют учебной цели урока.

Ход урока

  1. Орг.момент.

  • Hello boys and girls.

  • Hello teacher.

  • I'm glad to see you. And you?

  • We are glad to see you too.

  • Are you ready for the lesson?

  • Yes, we are.

  • So good. Sit down. Let's start our lesson. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? (Thursday, the 25 th of October)

  1. Целеполагание. Мотивация.

  • Today I'd like to begin our lesson with some proverbs.

“East or West home is best”.

“There is no place like home”.

“My home is my castle”.

  • And now guess my riddle:

There is a wall

Floor plus a roof.

We love it all.

What is it? (It is a house) – макет

  • What do you think what about we will speak today? What will be the topic of our lesson?

“My home – my castle” (слайд 1)

  • What are we going to do on the lesson?

  • repeat words

  • read a text

  • listen some adverts

  • talk about rooms and furniture

  1. Фонетическая зарядка.

  • Begin with phonetic drills. Listen and repeat after me.

[ʧ] chair, armchair, kitchen

[d] desk, bed, fridge

[θ] bath, seventh, tenth

[ð] this, that, there is, there are

  1. Актуализация знаний учащихся (лексика по теме урока).

  • Your home task was to learn the words. Let's check how well do you know them? Look at the screen. (слайд 2-10)

1 – armchair, 2 – fridge, 3 – carpet, 4 – lamp, 5 – sink, 6 – bookcase, 7 – mirror, 8 - painting

  1. Совершенствование лексико-грамматических навыков.

-Where do you live? in a house or in a flat?

-How many rooms are there? What are they?

p.46.ex.1. – Label the pictures. (картинки)

-Some people live in block of flats. Look at the picture in ex.2. Which floor are the people on? (слайд 11)

  1. Совершенствование лексических навыков в чтении и аудировании. Работа с текстом.

p.47.ex.3. Look at the picture and the title of the article. What is the article about?

( слайд 12)

Ex.4. – Look at the most difficult words and repeat after me. (слайд 13)



-Listen to the text.

-And now let's read the text. What did you understand?

-There is a tower on your desk. Write what rooms can you find on every floor.

(слайд 14)

VII. Физминутка.

-Are you tired? Let's have a rest. Here you can see ordinal numbers, but there aren't suffixes. Write the correct suffixes.

5й – fifth

17й – seventeenth

21й – twenty first

2й – second

33й – thirty third

14й – fourteenth

12й – twelfth

1й – first

22й – twenty second

44й – forty fourth

51й – fifty first

73й – seventy third

62й – sixty second

99й – ninety ninth

84й – eighty fourth

92й – ninety second



  1. Развитие навыков говорения. Составление текста на основе услышанного.

-Mark the statements 1-4 T (true) or F (false).

1F, 2T, 3F, 4F.

-Answer my questions.

1. How old is the house?

a) 10 b) 100 c) 51

2. How many floors has the tower?

a) 6 b) 8 c) 16

3. What is there on the ground floor?

a) bedrooms b) a kitchen c) a reception room

4. The kitchen is on the ….. floor.

a) fifth b) fourth c) ninth

5. There are ….. steps to the roof.

a) 42 b) 144 c) 142

-There are three parts in the text. What are they?

p.47.ex.5. – Make notes under the heading, then talk about the house.

Where

There is a tower in Surrey, in the South of England.

Numbers of rooms

There are 9 rooms. There is a reception room on the ground floor, the bedrooms and bathrooms on the first three floors, the kitchen is on the fourth and the living room is on the fifth floor.

Floors

The tower has got 6 floors.

-Use the heading talk about your house.

*p.47.ex.6. – Look at the text. Is it an advert or a letter? Listen and complete the gaps.

(слайд 15)

1 – 5, 2 – bathrooms, 3 – 15, 4 – garden, 5 - Pedro

  1. Закрепление изученного материала. Работа в группах.

You have cards on your desks. Here you can see rooms and furniture. You should divide these words in two topics – “Rooms” and “Furniture”. The first group – you should find the word by theme “Rooms”, the second group “Furniture”.

  1. Подведение итогов. Рефлексия.

-Dear friends! Our lesson is almost over. What did we do at the lesson? What did you know? (слайд 16)

Now I know about ….. (rooms, furniture, water tower).

Now I can: talk about the house (rooms, furniture), use ordinal numbers, complete the text.

-And what was the topic of our lesson? Let's make a cinquain about the house.

House

Warm, comfortable

Live, talk, sleep

My house is my castle.

Happiness

House

Nice, beautiful

Play, live, eat

I like my house.

Building

-You were active and bright. Give marks for your work. Here is a block of flats. Which floor are you on?

Информация о дом.задании: (слайд 17)

-Open your diaries and write home task for the next lesson.

WB p.29 or p.47.ex.8. – Write a short paragraph describing your house. Make a picture.

-Stand up. Thank you for the lesson. Good bye!