СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок на тему "How's the weather" 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок, построен с включением регионального компанента, урок может быть изменен под ваш регион.

Просмотр содержимого документа
«Урок на тему "How's the weather" 5 класс»

Добрый день, меня зовут Губанова Ольга Александровна и я являюсь учителем МБОУ СОШ N5 г.Балтийск.

Тема моего урока «Прогноз погоды». Урок формирования речевых навыков и изучение нового.

Цель: Формирование языковых компетенций (лексический аспект)

Задачи урока:

Ввести лексический материал по теме урока;

Формировать лексический навык;

Активизировать лексический материал в рецептивных и продуктивных видах речевой деятельности (чтение,аудирование); (говорение,письмо);

Развивать навыки сотрудничества с другими учащимися;

Содействовать повышению уровня мотивации через средства обучения.

Мною будут применены технологии: коммуникативно-ориентированного обучения;

развития познавательных интересов;

личностно-ориентированное обучение;

информационные технологии.

Использую следующие приемы и средства оценивания достижений: Самоконтроль,

взаимоконтроль;

оценка учителя.

Планируемые результаты:

Предметные :

Формирование языковой компетенции (правильно писать и произносить лексические единицы в рамках темы);

Формирование речевых компетенций (рассказать о погоде);

Воспринимать на слух и понимать содержание аудио текста;

Личностные компетенции:

Формирование коммуникативных компетенций посредством общения со сверстниками в группах и парах.

Метапредметные:

  1. Познавательные – выделение и формулирование познавательной цели. Умение осознанно строить речевые высказывания.

  2. Коммуникативные – сотрудничество в поиске и сборе информации. Владение монологическими и диалогическими формами речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами языка.

  3. Регулятивные- постановка учебной цели. Осуществление регулятивных действий, самоконтроля и самокоррекции.



Good afternoon, let me introduce myself, my name is Olga Alexandrovna. And today, I’m going to be your English teacher.

Look at me! Deep breathe in and out! Once again! (3times) Let’s repeat after me!

I’m talented! I’m clever! I’m positive! I’m proud of myself! I’m helpful! I’m kind!

I’m the best of the best!

Sit down, please.

(Thunder’s sound) What’s the sound? Oh, no it’s rainy in Kalinigrad again.

We need an umbrella.

How’s the weather? How’s the weather,today? (Please,repeat after me!) It’s…
We’re so great singers! Thank you!

What is our lesson about? What is the topic?

Right,but… Wait a minute. Where other letters,let’s guess them.

What is it –yes,what is the first letter – F. What is it? Right,what is the first letter –C. What is it? Right,what is the first letter –S. (Teacher shows the cards with the animals meanwhile).

Now we learn some new words. Repeat after me.

Stormy,foggy,clear,misty,calm,Degrees below zero,Degrees above zero.

Please, repeat once again! One by one.

Let’s play!(On the screen we’ll see the quiz game in the app Wordwall)

https://wordwall.net/ru/resource/67084164/weather

Vasya,come out, push the play button. Well done!

Now look at the picture, What season is it? (The teacher holds the cards with the seasons of the year).

Ss answers – spring,winter,authem, spring.

You’re right, thank you.

The weather can be different in Kalinigrad.

The teacher holds the types of weather on the cards in hands and Ss come out, pick up a card, stick near the season and answer as in example on the screen.

The weather is misty in Kaliningrad in autemn.
Ss answers.

Thanks for the answers.

On the table you have worksheets.(см во вложении буклет)

Look at the exercise 1.

Read the dialogues and fill the gaps.
You have 2 minutes to do that.

Now,let’s check.

Ss answers.

You did a good job with dialogues!











Please stand up. Let’s dance with Denny. (см.видео во вложении)

Ufff, we are amazing dancers! Sit down,please.

Turn the papier. Look at the exercise 2.

Watch the weather forecast from Dagestan and fill in the information.



Listen and watch again.

Now let’s check your answers.

Let’s create your own weather forecast.

Each of you have your own city.

Find the exercise 3 in your worksheets.

Each of you have a sticker with your own color on the table.

You fill in the missing gaps. Green one-just a green sentence and so on and so forth.

Feel in the gaps using the information on the picture.

Then your group will present the weather forecast in front of the others.

You have 3 minutes to do that.

Please, stop. Listen!

While one team is in front of the desk, other two teams are listening and fill in the information they hear about city in the exercise 4.

Who would like to come out and tell us your weather forecast?

Well done! I’m so proud of you!

You all did an amazing job today.

Our lesson is almost over. Let’s look at the worksheets.

Raise your hands and answer «how did you work today»?