Lesson 28
sports goods
Цель деятельности педагога: создать условия для закрепления учащимися умения использовать в речи лексический материал по теме «Спортивные игры»; обеспечить развитие навыков устной монологической и диалогической речи; способствовать развитию логического мышления, памяти, речевых умений.
Сценарий урока
I. Phonetic activities.
1. Фонетическая зарядка.
Teacher. Meet Mr Tongue, please.
Mr Tongue. Repeat the sounds after me:
[i:] – ski, see; [ı] – stick, sit;
[ɒ] – hockey, toboggan; [ɔ:] – sport, horse;
[eı] – skate, Kate; [ʊ] – football, put;
[e] – chess, chessboard; [æ] – racket, badminton.
2. Чтение слов в транскрипции.
Teacher. Read and translate the words.
На доске дана транскрипция следующих слов:
toboggan; racket; badminton;
basket; chessboard; table tennis;
hockey stick; sports goods; basketball;
skates; hockey; football.
3. Развитие коммуникативно-речевых навыков.
I like to read. I like to play.
I like to study (учиться) every day.
I like to jump. I like to run.
I like to play and it is fun!
II. Lexical activities.
Teacher. Meet Ann, please. Сегодня Энн расскажет, как называется по-английски различный спортивный инвентарь.
Ann. A toboggan (санки);
to toboggan (кататься на санках);
a hockey stick (клюшка);
a racket (теннисная ракетка);
a chessboard (шахматная доска);
skates (коньки);
sports goods (спортивный инвентарь).
Teacher. Let’s remember these words. Translate the words from English into Russian (с английского языка на русский).
III. Speaking (ex. 1, p. 49 – monologue).
Pupil 1. I see many sports goods: a toboggan, a hockey stick, skates, 2 rackets, a chessboard, a bike. I can toboggan. I can play hockey. I can skate. I can play tennis. I can play chess. I can ride a bike.
IV. Grammar activities (повторение различных грамматических конструкций).
Ex. 2, p. 49.
Example: Dear friend,
I am Tricky. I am 8. I have got a mother. I have got a father. I have got a computer. I can play football. I cannot play tennis.
Bye-bye
Tricky
V. Speaking.
Ex. 3, p. 50 (dialogue).
Pupil 1. Can you play football?
Pupil 2. Yes, I can. I can play football.
Pupil 1. Can you play table tennis?
Pupil 2. No, I cannot. I cannot play table tennis.
Ex. 4, p. 50.
Pupil 1. Let’s play football. Let’s play tennis.
VI. Writing (повторение изученных букв).
1) Name the letter, please.
Pupil 1. The letter T [ti:].
Pupil 2. The letter R [ɑ:], etc.
2) Послушайте данные слова и произнесите первую букву слов. Apple, apricot.
Pupil 1. The letter A.
Teacher. Bed, bird.
Pupil 2. The letter B, etc.
Teacher. Let’s sing the ABC song.
Homework: ex. 1, 2, p. 24 (WB).