СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок "Road Safety" презентация, конспект

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка, предназанчен для 6 класса. Содержит презентацию и дополнительные материалы к данному уроку. 

Просмотр содержимого документа
«Документ Microsoft Word»


walk on the pavement

wear a seat belt

look both ways when you cross the road

don’t talk to the driver

look for a zebra crossing

don’t run onto the road

wear bicycle helmet



walk straight across the road






push others when you enter the bus


lean out of the window











Просмотр содержимого документа
«план»

Класс: 6

Предмет: английский язык

УМК: Английский язык. 6 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений /

[Ю. Е. Ваулина, Дж. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. – 2-е изд.- М.: Express Publishing : Просвещение, 2008. – 136 с.: ил. – (Английский в фокусе)

Тема учебного занятия: «Безопасность на дороге»

Место урока в учебном плане: Module 3 «Getting around»; 3a «Road safety»

Продолжительность учебного занятия: 45 минут

Тип учебного занятия: урок

Тип урока: комбинированный


План-конспект урока


Цель урока: научить обучающихся составлять инструкцию по безопасности движения, высказываться по теме «Правила дорожного движения».


Задачи:

  1. Активизировать употребление лексики по теме «Транспорт, правила уличного движения» и повелительного наклонения.

  2. Совершенствовать навыки аудирования, чтения и говорения по теме «Правила уличного движения».

  3. Развивать умение работать в группе, развивать чувство взаимопомощи.


Режим работы: фронтальный, индивидуальный, парный, групповой.


Виды упражнений: языковые, условно-речевые, речевые.


Оснащение урока: компьютер (презентация), мультимедийный проектор, экран, доска, картинки, магниты, рабочие листы учащихся (раздаточный материал).


Ход урока


Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

I. Вводная часть.




































II. Основная часть урока
































































































































































Рефлексия.









Good afternoon! Let’s remember how you go to school?

Слайд 1.

(На доске два столбика on\by и слова train foot plain bike. Учащиеся по очереди выходят к доске и записывают слово в соответсвующий столбик)

Учитель спрашивает How do you go to school? I go to school on foot or sometimes by car. What about you?


Речевая зарядка.

Слайд 2.

Which of these things can you see on the road (on your way to school)?

Фронтальный режим работы

(T-P1; P2; P3).

Учащиеся смотрят на экран и отвечают.


Объявление темы урока.

We know much about transport and signs. But it is very important to be safe on the roads. What are we going to speak at the lesson?

Слайд 3.

1. To speak how to behave at lessons

2. To speak how to behave at school

3. To speak how to be safe on the road and make the instruction




Lets divide into pairs. Учащиеся тянут карточки со словами и ищут свою пару

parking

Zone

zebra

Crossing

Traffic

Lights

traffic

warden


Read and match the word and the word definition. P1-P2, P3-P4, P5-P6, P7-P8,

Слайд 5


  1. Parking zone

  2. Pedestrian

  3. Zebra crossing

  4. Traffic warden

  5. Pavement

  6. Traffic sign

a) A person who is on foot, not by car/ bike, etc.

b) White stripes on the road. People can cross the road on it.

c) A sign on the road.

d) An area which people use for walking.

e) A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe.

f) A place where you can park a car.

Учитель хвалит учащихся.

You are smart and know this.


Аудирование.

I will read you some words or words combinations and your task is to write them down.

Cross

Traffic

Bike

Bus

Look

Driver

Lets exchange your papers and check out. Слайд 6.


Работа над языковым материалом

Задание 1

Now, please, think in groups, go to the blackboard and place the sentences correctly. What is dangerous and what is safe on the roads? One group-dangerous, another group-safe

Use “It’s safe to, it’s dangerous to”.

Каждой группе выданы выражения, что опасно на дороге , что безопасно, группам необходимо выбрать и прикрепить на доску только те слова, которые соответствуют их заданию.

wear a seat belt

walk straight across the road

walk on the pavement

look both ways when you cross the road

talk to the driver

cross between parked cars

look for a zebra crossing

push others when you enter the bus

lean out of the window

run onto the road




Задание 2

And now we know what is safe and what is dangerous to do on the roads. Let’s make instructions how to be safe on the street, in the car and on the bus. You are on the street. You are in the car. You are on the bus. What do you do and what don’t you do.

Учитель раздает ситуации по группам.

Слайд 4.


When on the street

When in the car

When on the bus

When you ride a bike

wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12

don’t talk to the driver and don’t lean out of the window

look both ways before crossing. Don’t run onto the road. Wear a bicycle helmet.


Задание 3

And now give your partner instructions when your partner wants to ride a bike, to travel in a car,

I want to ride a bike. Give me instructions. Ask your friend to be careful.

Your spidergramm can help you. (с предыдущего урока в тетрадях)














Задание 4

I know how to be safe, now you know how to be safe, let everybody know how to be safe. Let’s write instructions together. Can you use in a proper way? Look at the pictures and give your instructions.

Учитель раздает картинки по группам и памятки «Как вести себя на улице».

Don’t cross between cars

Wait a bus only on the pavement

Move your bike near while crossing

Don’t play on the road

Go on the pavement taking the right side

Look for a zebra crossing on a traffic lights crossing

Look left, then right, while crossing the road

Cross the road on the green colour of the traffic lights

Dont run on the road










Учитель снимает картинки, скрепляет и прикрепляет обложку. These are our safety rules.


Подведение итогов урока.

What did we do at our lesson? How do you like the lesson




Учитель дает домашнее задание.

Workbook: p.17, ex.2

Good bye.


Good afternoon!










I go to school on foot





There is\are…

Parking zone

Pedestrian

Traffic sign

Traffic warden

Zebra crossing

Pavement

Traffic lights

Yellow lines



Обучающиеся выбирают, чем будут заниматься на уроке

To speak how to be safe on the road and make the instruction

















Обучающиеся в парах обсуждают, совмещают слова и определения и читают вслух.

1f

2a

3b

4e

5d

6c




















Учащиеся обмениваются листочками и проверяют слова друг у друга и ставят оценки.







Обучающиеся в группах обсуждают, по очереди подходят к доске и прикрепляют магнитами листы с предложениями. Затем вслух читают предложения.


It’s dangerous to walk straight across the road.

It’s safe to look both ways before crossing the road.

It’s dangerous to run onto the road.

It’s dangerous to talk to the driver.

It’s safe to walk on the pavement.

It’s dangerous to lean out of the window.







Обучающиеся получают ситуации, в группах обсуждают и отвечают.


When on the street look both ways before crossing. Don’t run onto the road.

When in the car wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.

When on the bus don’t talk to the driver and don’t lean out of the window.









P1

I want to ride my bike

P2

Wear a bicycle helmet. Never carry a second person. Make sure your bike is in a good condition.

P3

I want to travel in a car

P4

Wear a seat belt. Sit in the back if you are under











Обучающиеся в группах обсуждают, подписывают картинки и читают вслух надписи, прикрепляют на доску подписанные картинки.

1. Go on the pavement

2. Look for a zebra crossing

3. Cross the road on the green colour of the traffic lights

4. Look left, then right, while crossing the road

5. Don’t run on the road

6. Wait a bus only on the pavement

7. Wear a seat belt

8.Don’t play on the road

9. Go on the pavement taking the right side










Играли, говорили о безопасности на дорогах, составили инструкцию.

Высказывают свое мнение об уроке.








Обучающиеся записывают домашнее задание.








Good bye.



Просмотр содержимого презентации
«пдд 6»

Traffic lights pavement Parking zone pedestrian zebra crossing Traffic sign Traffic warden Yellow lines

Traffic lights

pavement

Parking zone

pedestrian

zebra crossing

Traffic sign

Traffic warden

Yellow lines

What will we speak about today? 1. To speak how to behave at lessons 2. To speak how to behave at school 3. To speak how to be safe on the road

What will we speak about today?

1. To speak how to behave at lessons

2. To speak how to behave at school

3. To speak how to be safe on the road

Road safety

Road safety

Match the word and the word definition 1 . Parking zone a .A person who is on foot, not by car/ bike, etc. 2 . Pedestrian b .White stripes on the road. People can cross the road on it. 3 . Zebra crossing c .A sign on the road. 4 . Traffic warden 5 . Pavement d .An area which people use for walking. e .A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe. 6 . Traffic sign f .A place where you can park a car. 1f, 2a 3b 4e 5d 6c

Match the word and the word definition

1 . Parking

zone

a .A person who is on foot, not by car/ bike, etc.

2 . Pedestrian

b .White stripes on the road. People can cross the road on it.

3 . Zebra crossing

c .A sign on the road.

4 . Traffic warden

5 . Pavement

d .An area which people use for walking.

e .A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe.

6 . Traffic sign

f .A place where you can park a car.

1f,

2a

3b

4e

5d

6c

cross traffic bike bus look driver
  • cross
  • traffic
  • bike
  • bus
  • look
  • driver
Giving instructions When you ride your bike Wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12. When you travel in a car Don’t talk to the driver and don’t lean out of  the window. When you travel on a bus When on the street Wear a bicycle  helmet . Never carry a second person. Make sure your bike is in a good condition. look both ways before crossing. Don’t run onto the road.

Giving instructions

When you ride your bike

Wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.

When you travel in a car

Don’t talk to the driver and don’t lean out of the window.

When you travel on a bus

When on the street

Wear a bicycle helmet . Never carry a second person. Make sure your bike is in a good condition.

look both ways before crossing. Don’t run onto the road.

Homework
  • Homework