Просмотр содержимого документа
«Входной контроль»
Автономная некоммерческая профессиональная образовательная организация «Сибирская региональная школа бизнеса (колледж)» |
Рассмотрено и одобрено УТВЕРЖДАЮ на заседании предметно-цикловой комиссии Заместитель директора общеобразовательных предметов и информационных дисциплин АНПОО «СРШБ (колледж)» протокол №1 от «31» августа 2022 г. __________ В.В. Швыдко «31» августа 2022г. |
ПАСПОРТ компетентностно-оценочных заданий по проведению входного контроля по учебному предмету Иностранный язык программы подготовки специалистов среднего звена по специальности СПО 40.02.02 Правоохранительная деятельность |
Омск – 2022 г. Разработчик: АНПОО «СРШБ (колледж)» | преподаватель | И.С. Борискова | (место работы) | (занимаемая должность) | (инициалы, фамилия) | Общие положения Комплекс оценочных средств (КОЗ) предназначен для проведения входного контроля качества знаний, умений по учебному предмету Иностранный язык КОЗ включает контрольные материалы для проведения входного контроля в форме контрольной работы. КОЗ разработаны на основании положений: ФГОС среднего общего образования. Примерной программы общеобразовательной учебной дисциплины Иностранный язык протокол №3 от 21. 07. 2015г. Образовательной программы среднего профессионального образования специальности 40.02.02.Правоохранительная деятельность. Рабочей программы учебного предмета Иностранный язык. |
|
Код и наименование основных показателей оценки результатов (ОПОР) | Результаты обучения (основные умения, усвоенные знания) | Вариант | Номер задания |
ОПОР 2. Точное распознавание лексических единиц. | У1. Установить соответствие лексического значения слова. З1.Знать лексические единицы по данной тематике. | 1 2 | № 1 (1-11). № 1 (1-12) |
Вариант 1.
Инструкция по выполнению работы.
Целью создания контрольных материалов является выявление уровня знаний по учебному предмету «Иностранный язык». Контрольные материалы разработаны для студентов 1 курса специальности 40.02.01 «Право и организация социального обеспечения». Внимательно прочитайте текст, на место пропусков вставьте слова, которые даны выше. За каждый верный ответ – 1 балл. Время выполнения 60 минут.
Критерии оценки:
10 – 11 – “отлично”
7 – 9 - “хорошо”
5 – 6 - “удовлетворительно”
Менее 5 баллов - “неудовлетворительно”
designs devices existence improve invention limited means simultaneously solution telegraph transmitting |
The Telephone.
In the 1870s, two inventors Elisha Gray and Alexander Graham Bell both independently designed (1) ___that could transmit speech electrically – the telephone. Both men rushed their respective (2) ___ to the patent office within hours of each other; Alexander Graham Bell entered into a famous legal battle over the (3) ___ of the telephone, which Bell won.
The telegraph and telephone are both wire – electrical systems, and Alexander Graham Bell’s success with the telephone came as a direct result of his attempts to (4) ___ the telegraph.
When Bell began experimenting with electrical signals, the telegraph had been an established (5) ___ of communication for some 30 years. Although a highly successful system, the (6) ___ with its dot – and – dash Morse code was basically (7) ___ to receiving and sending one message at a time. Bell’s extensive knowledge of the nature of sound and his understanding of music enabled him to think of the possibility of (8) ___ multiple messages over the same wire at the same time. Although the idea of a multiple telegraph had been in (9) ___ for some time, Bell offered his own musical or harmonic approach as a possible practical (10) ___ His “ harmonic telegraph ” was based on the principle that several notes could be sent (11) ___ along the same wire if the notes or signals differed in pitch.
Вариант 2.
Инструкция по выполнению работы.
Целью создания контрольных материалов является выявление уровня знаний по учебной дисциплине «Иностранный язык». Контрольные материалы разработаны для студентов 1 курса специальности 40.02.01 «Право и организация социального обеспечения». Внимательно прочитайте текст, на место пропусков вставьте слова, которые даны выше. За каждый верный ответ – 1 балл. Время выполнения 60 минут.
Критерии оценки:
10 – 12 – “отлично”
7 – 9 - “хорошо”
5 – 6 - “удовлетворительно”
Менее 5 баллов - “неудовлетворительно”
accelerated aims allow carry out conduct device fun give launch maintain means transmit |
Uses of the Internet.
From the late 1960s to the early 1990s, the Internet was a communication research (1) _____ used almost exclusively for academic and military (2)_______. This changed radically with the (3)_____ of the World Wide Web (WWW) in 1989. Today individuals, companies, and institutions use the Internet in many ways. Businesses use the Internet to (4)_____ access to complex databases , such as financial databases .Companies (5)_____ electronic commerce , including advertising , selling, buying, distributing products , and providing after-sales services. Businesses and institutions use the Internet for voice and video conferencing and other (6)_____ of communication that (7)____ people to telecommute, or work from a distance . The use of electronic mail over the Internet has greatly (8)_____ communication between companies and between other individuals. Media and entertainment companies use the Internet to (9)_____ audio and video, including live radio and television programs. They also offer online chat groups, in which people (10)_____ discussion using written text , and online news and weather programs. Scientists and scholars use the Internet to communicate with colleagues, to (11) _____ research, to distribute lecture notes and course materials to student, and to publish papers and articles. Individuals use the Internet for communication, (12) ______ , finding information, and to buy and sell goods and services.