СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Внеклассное мероприятие по английскому языку 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Активизация и систематизация изученного лексического и грамматического материала.

Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие по английскому языку 5 класс»

Внеклассное мероприятие по английскому языку среди учащихся 5 класса

                          

Турнир знатоков английского языка

In the World of English”


 

Цели и задачи.

1. Активизация и систематизация изученного лексического и грамматического материала.

2.Повысить качество усвоения изученного материала.

3. Активизировать познавательную  и творческую деятельность учащихся.

4. Формировать навыки работы школьников с дополнительной литературой.

5.  Расширять кругозор, повышать интерес учащихся к английскому языку.

 

                                                        План.

1.Втупительное слово учителя.

2. Основная часть.

* Скороговорки.

* Загадки.

* Пословицы.

* Грамматический конкурс.

* Рифмованные загадки.

*  Конкурс Лестница.

* Конкурс стихов.

3. Заключение .

(Подведение итогов турнира. Награждение победителей.)

 

1.Втупительное слово учителя.


  T.:  Today we are going to have an unusual lesson. It’ll be a lesson – соmpetition. Everybody will have possibility to be a winner. At the end of the lesson the winner will be given good marks. Be very attentive and try to do everything correctly. 3 teams will take part in the competition. Our judges will be: … Good luck to you!


2. Основная часть.

* T.: Our first task is patters. Read them on your cards and try to pronounce them correctly. (Скороговорки написаны на карточках. Кто лучше и четче произнесет, тот и победитель. Команды отвечают по очереди)

 Patters:

1. Pat’s black cat is in Pat’s black hat.

2. Geb is Bob’s dog. Tob is Mob’dog.

3. Seed sees six trees.

4. Pat keeps two pets.

5. A girl sees three big grey geese.

6. A cup of nice coffee is in nice coffee-cup.

7. If you, Sandy, have two candies,

Give one candy to Andy, Sandy.

If you, Andy, have two candies,

Give one candy to Sandy, Andy.


*T.: Our second task is riddles. Now listen to the riddles and guess them.

                                                  

Riddles.

1. I have four legs, but I can’t walk.                                                           (a chair)

2. I’m tall and green, I’m in the garden.                                                     (a tree)

3. It doesn’t have legs, but it goes.                                                              (a watch)

4.  It doesn’t have legs, but it jumps.                                                          (a ball)

5.  Two brothers, but they don’t see each other.                                         (eyes)

6.  It is white and cold and sweet. All children like it.                              (ice-cream)

7.  It is not a man, it is not a woman, but it teaches us.                              (a book)

8.  It gives us milk and butter two. It’s very kind and likes to moo.        (a cow)        

 

*T.: O’K. You know the riddles well enough. Our next task is proverbs and sayings. I think you like proverbs and sayings. Now we’ll have the possibility to check up your knowledge.

(Учащимся предлагается составить пословицы на английском языке. Они должны подобрать к ним эквиваленты  на русском.)


                                   English proverbs and sayings


1. A friend in need is a friend in deed. (Друг познается в беде)

2. All is well that ends well. (все, что не делается – все к лучшему)

3. Better late than never. (Лучше поздно, чем никогда)

4. Like mother, like daughter. (яблоко от яблони не далеко падает)

5. No smoke without a fire. (Нет дыма без огня)

6. One for all and all for one. (один за всех и все за одного)

7. There is no place like home.(В гостях хорошо, а дома лучше)

8. Your home is your castle.(мой дом – моя крепость)


*T.: Well, everything was all right.

    Our next task is verses. Now listen to the verses and try to put in the missed words.

     (Учащимся предлагаются рифмованные загадки, в которых нужно вставить слово в рифму.)

                                                           Verses

 

1. How much is two plus two.

 …apples for little Sue.                                                                    (four)

2. How much is three plus three.

… apples on the apple – tree.                                                           (six)

3. My dog has four legs. I have only…                                            (two)

    My dog likes to run, I like to run too.

4. Eleven little boys are playing ball with Ben.

    Two boys go away and there are…                                              (ten)

5. Five little girls as you can see

    Are in the garden under the…                                                      (tree)

6. I see nine apples on the apple – tree

     Six of them fall (падать) and now they are…                             (three)

7. Do you see that big… tree.                                                            (green)

    Let’s run there: one, two, three.

8. Here sits the dog under the tree

    It likes the tree as you can…                                                         (see)


*T.: Good for you! Are you good at grammar? Let us see. Now grammar quiz. Сhoose the right variant.

Выполните грамматический тест.


  1. Who ________ reading the newspaper?

a). am b). is c). are

  1. My car ________ at the door.

a). was b). were

  1. Are there ________ apples on the table?

a). any b). some c). nothing d). –

  1. I am the ___________ pupil in our class.

a). good b). gooder c). best d). better

  1. The Volga is ____________ than the Lena.

a). longest b). longer c). more long d). most longest

  1. Nick _________ the best runner.

a). he is b). is c). do d). are

  1. What __________ doing now?

a). Ann is b). does Ann c). Ann d). is Ann

  1. Where ________ yesterday?

a). Ann did go b). Ann went c). did Ann go d). was Ann go


Составьте предложения:

  • Friend, drinks, juice, apple, my.

  • A wolf, was, as, hungry, as, he.

  • Next, Moscow, will, you, to, go, month?

  • Did, yesterday, learn, we, poem, that, not.


*T.: Well done! Do your next task: Put in the missing words and tell about your trip.

London is the … of Great Britain. It is a very … city. It was founded about two thousand … ago. London is one of the most … and interesting … in Europe. There are ... … to visit in London. There are a lot of …, art …, cinemas, theatres and … parks in London.

cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important

*T.: You were to prepare poems for today! Are you ready with them?


(конкурс стихов).


 Конкурс Лестница (повторение прилагательных)

 Игроки рисуют лестницу из 8 ступенек, на которых нужно написать слова, используемые для харектеристики человека.


3. Заключение.


T.: Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. You know a lot of different things. Dear judges, tell us the score of the quiz, please.  The team… is the winner. Our best congratulations! (Выступление жюри. Подведение итогов турнира. Награждение победителей)




Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!