СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Организационный момент
Проверка знаний
Объяснение материала
Закрепление изученного
Итоги урока
6 класс
Unite 3 Step5
Поурочный план
Тема урока: Указательные местоимения (This, that, these, those)
Тип урока: комбинированный
Цели урока:
Образовательная: Формировать навыки учащихся употребления указательных местоимений, понимание аутентичной речи при живом общении, фиксировать свои высказывания и высказывания других, выписывать из прочитанного.
Воспитательная: прививать интерес и любовь к изучению английского языка, культуру поведения.
Развивающая: развитие логического мышления, умение применять ранее изученный материал в общении развивать память, развивать потребность
Методы обучения: объяснительный, репродуктивный
Формы организации деятельности учащихся на уроке: групповая, индивидуальная.
Оборудование: учебник, карточки.
Ход урока
I. Организационный момент:
а) проверить готовность к уроку и наличие учащихся:
-Good afternoon children! How are you? Who is on duty today? Who is absent today? Thank seat down please!
b) ознакомить с задачами урока:
c) Психологически настроить на урок
II. Проверка домашнего задания.
What was your home work? P. Now take peace of paper, write down your name. Now I`ll read a text, you should write missing words. Let`s begin!
It does not matter
Bessie is a little girl. She is only five. She does no go to school, and, of cause, she can`t read and write. But her sister Mary goes to school. She is ten.
One day Mary sees her little sister sitting at the table with a pen in her hand and a big piece paper in front of her.
“What are you doing, Bessie?” she says.
“I am writing a letter to my friend Kitty,” says Bessie.
“But how can you?” says her sister. “You can’t write.”
“Well,” says Bessie, “it doesn’t matter, because Kitty can`t read.”
III. Всесторонняя проверка знаний:
Pronunciation practice. You know that letter TH you can read as [ ] and [ ]
Now look at this table, listen and repeat after me.
p. 55 Ex.2
IV. Подготовка к активному и осознанному нового учебного материала, этап постановки доминирующей цели урока.
Today we`ll talk about demonstrative pronoun.
V. Усвоение новых знаний.
Look at the picture.
This These
That Those p.181
VI. Первичная проверка понимания учащихся нового материала.
Ex. 3
Ex.4 Listen and Read
Ex. 6 Make your own dialog.
Ex.7 Make the dialog, put the lines the correct order.
Разминка
Pick up, put down, stand up, turn round,
Clap left, clap right, clap up, clap down,
Look left, look right, look up, look down.
Turn round, sit down, touch something brown.
Point to you teacher, point to the door,
Look at the window, look at the floor,
Stand on your left leg, stand on your right,
Now sit down, touch something … white!
VII. Закрепление новых знаний
Two nouns can go together. There no rules about spelling. The stress is usually on the first word.
Ex.10
Ex.12 Every day English. Complete the conversations with the sentences on the right
VIII. Подведение итогов урока
Now, children, what have we learnt in this lesson?
Now your marks for today….
IX. Информация учителя о домашнем задании.
There are 2 exercise in these cards. You should complete missing worlds, f. e.
And learn the rule on the p.181 by heart.
Dear children, thank you for your work. Our lesson is over. Good - bye
1. Put this or these in the gaps.
1) _____ flowers are for you.
2) Do you like ________ pictures?
3) ______ questions are difficult. Can you help me?
4) I`d like to buy _____ book, please. How much is it?
5) ____ are my sister, Kate and Joan.
2. Put that or those in the gaps.
1) Did you enjoy ____ film? I thought it was boring.
2) How much are _____ oranges?
3) Who are ____ people?
4) Look at ____ picture. It`s beautiful.
5) Let`s cross the road. ____ taxi is free.
© 2015, Жапаров Дархан Ахансериевич 297