Просмотр содержимого документа
«Фонетическая сказка»
МАША и МЕДВЕДЬ
МОУ «Школа №58 г.Донецка»
Учитель
Мами Е.Д.
Живет в красивом лесу
большой медведь
[r] - [r] - [r] -[r -r - r] .
Медведь любит слушать, как шумят деревья [ʃ]-[ʃ]-[ʃ]-[ʃ-ʃ-ʃ-ʃ-ʃ]
и
как поют птицы
[ʧɪv]- [ʧɪv]- [ʧɪv].
Однажды пришла к нему девочка Маша и попросила научить её правильно говорить. «[da:]- [da:]- [da:]!», сказала Маша.
Медведь согласился [ɛə] и усадил Машу за парту. «[ɔ] - [la] - [la]», воскликнула Маша.
«Скажи: [a:] - [а:] - [а:]», попросил медведь.
« [ʌ] - [ʌ] - [ʌ]», ответила Маша.
«[ɔ:]», покачал головой медведь.
«Скажи:[b] - [b] - [b]», попросил медведь.
«[р]- [р] - [р]», быстро ответила Маша.
«[t] - [t] - [t]», сказал медведь.
«[d] - [d] - [d]», ответила Маша.
«Скажи: [ʤ] - [ʤ] - [ʤ]», попросил медведь.
«[ʒ] - [ʒ] - [ʒ]», ответила Маша.
«[θ]- [θ]- [θ]», попросил медведь.
«[s] - [s] - [s]», сразу же ответила Маша.
«[ð] - [ð] - [ð]», вновь попросил медведь.
«[z] - [z] - [z]», ответила Маша.
«[ŋ] - [ŋ] - [ŋ]», опять попросил медведь.
«[n] [n] [n]», тут же ответила Маша.
«[r] - [r] - [r]», рассердился
медведь.
«Ладно, ладно», сказала
Маша: « [a : ] - [ а: ] - [ а: ] ;
[b] - [b] - [b] ; [t] - [t] - [t] ;
[ʤ] - [ʤ] - [ʤ] ; [ θ ] - [ θ ] - [ θ ] ;
[ ð ] - [ ð ] - [ ð ] ; [ ŋ ] - [ ŋ ] - [ ŋ ] », правильно проговорила все звуки Маша.
« [a:] !» - медведь был очень
рад успехам Маши.
СПАСИБО за ВНИМАНИЕ
http://pedsovet.su/
SAM
RON
Read the letter that a girl sent to a newspaper.
I am fed up with my sister, Ann. My mum and dad treat her like an adult and they treat me like a child. She is only two years older than me. But she can do what she wants. She never helps at home and I have to help with cooking, washing up and cleaning. It`s not fair. She always takes my things without asking me. I can`t talk to her about my problems because she is not interested in my life. My sister and I both go to the same school. I usually get better results than she and she never does her homework. On Saturdays she goes to the discos and school parties and she never takes me with her. I am so unhappy. What can I do? Please help me.
Jane .
Answer the questions:
What do you think of her relationship with her sister? Are they friends?
Use the structure:
I think ….. because…….
True or False:
- Ann likes to share her free time with her sister Jane.
- Jane tells her secrets to her sister.
- Jane always helps about the house.
- At school Jane studies better than Ann.
- Ann goes to parties on Saturdays.
- Ann like taking her sister to discos and parties.
- Jane is a happy girl.
-
-
-
+
+
-
-