План-конспект урока по английскому языку для 8 класса
УРОУ №62
Класс 8А Дата:08.02.2023 Класс 8А Дата: 08.02.2023.02.2023
Тема урока: « Проблемы на отдыхе.»
Цель урока: овладеть структурами и разговорными фразами общения по теме “Holiday Problems”.
Тип урока: открытие нового
Задачи урока:
Обучающие:
- научиться понимать на слух разговорную речь с извлечением нужной информации;
- научиться пользоваться разговорными клеше в диалогической речи;
- развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: использование синонимов, развитие языковой догадки;
- развивать компенсаторную и социокультурную компетенции.
Развивающие:
- развивать коммуникативные универсальные учебные действия через виды речевой деятельности, в том числе умение взаимодействия при работе в парах, умение планировать своё речевое и неречевое поведение;
- развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией, её обработки и предоставления;
- развивать регулятивные УУД, а именно : умение целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;
- развивать умения смыслового чтения: выделять основную мысль, устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи па слух
Воспитательные:
- мотивировать к изучению иностранного языка;
- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка;
- воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета ( выражение сочувствия, сопереживания).
Оборудование: учебник “Spotlight, 8”, class CD, доска, проектор, ПК, раздаточный материал.
Ход урока
Организационный момент
Задача: снятие языкового барьера, выяснение темы урока.
Good morning! I’m glad to see you!
How are you today? Do you like the weather today?
Can you describe the weather today?
Is the weather good for travelling? What do you think?
2.Введение лексического материала
Open your books at WL 6b. Let’s read the words. Repeat after me
Введение в тему урока
Look at the blackboard. There are some pictures. Please entitle these pictures and translate. (слайд 3 )
What we are going to speak about at the lesson. (слайд 4)
Беседа о путешествии
Do you like travelling?
Do you often travel?
Where do you prefer to travel?
Do you travel alone, with your friends or parents?
How can you travel? (Слайд 5)
Where can you stay while travelling? (слайд 6)
What is the weather can be? (слайд 7)
Look at the blackboard. There are some holiday activities. Read them and translate. (слайд 8)
Meet the locals
See famous landmarks
Buy souvenirs
Try the local cuisine
Practice the language
Visit museum
Visit local markets
Lie on the beach all day
Explore nature
Which of the following activities do you enjoy doing while on holiday?
Ex. While on holiday, I enjoy visiting local markets
p.92 ex.1
What problems can you meet while travelling?
Let’s read it once more and translate (слайд 9)
Get sunstroke
Miss the flight
Get seasick
Lose passport
Car breaks down
Have a flat tire
Lose the way
Have an incident
Weather gets bad
Luggage/wallet gets stolen
Ex. While travelling we can ……….(слайд 10)
How do you feel when you face such problems? (слайд 11)
I feel angry
I feel tired……
Look at the next slide
Describe the pictures, people’s feelings
Describe as in example. (слайд 12)
Ex. The picture shows us a man who has lost his passport. He is looking for it. He looks angry.
Развитие монологической речи
Speak about your last holiday, travelling about the problems. (слайд 13)
I travelled to…… last summer.
I travelled to….
I travelled with …..
We stayed at …..
The weather was……
We…….. (activities)
We had a lot of problems…..
We had not any problems at all.
Физ.минутка
Please put away everything. Let’s have a rest.
Close your eyes
Open your eyes
Look right
Look left
Look at the door
Look at the window
Look up
Look down
10.Развитие навыков аудирования p.92 ex.2
Listen to people. . Their names are Ann, Laura and Tony. Which problem is each describing? Fill in the table. (раздаю таблицу каждому. Дети слушают и заполняют таблицу) (слайд 14)
Ann | Laura | Tony |
the weather getting bad | getting sunstroke | car breaking down |
Exchange your tasks and check
Now listen to the dialogues once more and be ready to answer the questions
What does Ann speak about her holidays?
What was the weather like during Ann’s holiday?
What had happened with Laura once day?
Where did Tony spend one night?
Задача: развитие умений аудирования с извлечением нужной информации и умение её систематизировать. Развитие умений поискового чтения.
p.92 ex.4
T. Now you will listen to a dialogue between Andrew and Isabelle. Isabelle tells Andrew about her travelling. You should try to understand which countries she visited and what good and bad experiences she had. (слабым ученикам разрешается заполнить таблицу с текстовым образцом) (слайд 15)
Country | Good experience | Bad experience |
Greece | Beautiful country | Got sunstroke |
Italy | Italians were friendly, cuisine was great | Got seasick on the ferry |
Spain | | Got purse stolen |
T. Now open your books p.92 ex. 5 a. and check your answers. Look through the text and check. (дети по тексту сверяют свои ответы и дополняют то, что возможно не услышали. Затем дети отвечают по таблице)
11. Reading. Read the dialogue, translate be ready to answer the questions.
What had happened with Isaballe in Greece?
Where did Isaballe take a lot of photos?
Were people friendly in Italy?
12.Подведение итогов
At the lesson we did a lot of different tasks
13. Рефлексия
Were the tasks difficult for you?
What was the most difficult task for you at the lesson?
What was the easiest task?
What public services did you know about?
What are they for?
Are you tired?
14. Выставление отметок
15. H/T p.93 ex.8 (слайд 16)