СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

“Holiday Problems”.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«“Holiday Problems”.»

План-конспект урока по английскому языку для 8 класса

УРОУ №62

Класс 8А Дата:08.02.2023 Класс 8А Дата: 08.02.2023.02.2023

Тема урока: « Проблемы на отдыхе.»

Цель урока: овладеть структурами и разговорными фразами общения по теме “Holiday Problems”.

Тип урока: открытие нового

Задачи урока:

Обучающие:

- научиться понимать на слух разговорную речь с извлечением нужной информации;

- научиться пользоваться разговорными клеше в диалогической речи;

- развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: использование синонимов, развитие языковой догадки;

- развивать компенсаторную и социокультурную компетенции.

Развивающие:

- развивать коммуникативные универсальные учебные действия через виды речевой деятельности, в том числе умение взаимодействия при работе в парах, умение планировать своё речевое и неречевое поведение;

- развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией, её обработки и предоставления;

- развивать регулятивные УУД, а именно : умение целеполагания, планирования, самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;

- развивать умения смыслового чтения: выделять основную мысль, устанавливать смысловые соответствия при восприятии речи па слух

Воспитательные:

- мотивировать к изучению иностранного языка;

- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка;

- воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета ( выражение сочувствия, сопереживания).

Оборудование: учебник “Spotlight, 8”, class CD, доска, проектор, ПК, раздаточный материал.

Ход урока

  1. Организационный момент

Задача: снятие языкового барьера, выяснение темы урока.

Good morning! I’m glad to see you!

How are you today? Do you like the weather today?

Can you describe the weather today?

Is the weather good for travelling? What do you think?

2.Введение лексического материала

Open your books at WL 6b. Let’s read the words. Repeat after me

  1. Введение в тему урока

Look at the blackboard. There are some pictures. Please entitle these pictures and translate. (слайд 3 )

What we are going to speak about at the lesson. (слайд 4)

  1. Беседа о путешествии

Do you like travelling?

Do you often travel?

Where do you prefer to travel?

Do you travel alone, with your friends or parents?

How can you travel? (Слайд 5)

Where can you stay while travelling? (слайд 6)

What is the weather can be? (слайд 7)

  1. Look at the blackboard. There are some holiday activities. Read them and translate. (слайд 8)

  • Meet the locals

  • See famous landmarks

  • Buy souvenirs

  • Try the local cuisine

  • Practice the language

  • Visit museum

  • Visit local markets

  • Lie on the beach all day

  • Explore nature

Which of the following activities do you enjoy doing while on holiday?

Ex. While on holiday, I enjoy visiting local markets

  1. p.92 ex.1

What problems can you meet while travelling?

Let’s read it once more and translate (слайд 9)

Get sunstroke

Miss the flight

Get seasick

Lose passport

Car breaks down

Have a flat tire

Lose the way

Have an incident

Weather gets bad

Luggage/wallet gets stolen

Ex. While travelling we can ……….(слайд 10)

  1. How do you feel when you face such problems? (слайд 11)

I feel angry

I feel tired……

  1. Look at the next slide

Describe the pictures, people’s feelings

Describe as in example. (слайд 12)

Ex. The picture shows us a man who has lost his passport. He is looking for it. He looks angry.

  1. Развитие монологической речи

Speak about your last holiday, travelling about the problems. (слайд 13)

I travelled to…… last summer.

I travelled to….

I travelled with …..

We stayed at …..

The weather was……

We…….. (activities)

We had a lot of problems…..

We had not any problems at all.

  1. Физ.минутка

Please put away everything. Let’s have a rest.

Close your eyes

Open your eyes

Look right

Look left

Look at the door

Look at the window

Look up

Look down

10.Развитие навыков аудирования p.92 ex.2

Listen to people. . Their names are Ann, Laura and Tony. Which problem is each describing? Fill in the table. (раздаю таблицу каждому. Дети слушают и заполняют таблицу) (слайд 14)

Ann

Laura

Tony

the weather getting bad

getting sunstroke

car breaking down



Exchange your tasks and check

Now listen to the dialogues once more and be ready to answer the questions

What does Ann speak about her holidays?

What was the weather like during Ann’s holiday?

What had happened with Laura once day?

Where did Tony spend one night?

  1. Задача: развитие умений аудирования с извлечением нужной информации и умение её систематизировать. Развитие умений поискового чтения.

p.92 ex.4

T. Now you will listen to a dialogue between Andrew and Isabelle. Isabelle tells Andrew about her travelling. You should try to understand which countries she visited and what good and bad experiences she had. (слабым ученикам разрешается заполнить таблицу с текстовым образцом) (слайд 15)

Country

Good experience

Bad experience

Greece

Beautiful country

Got sunstroke

Italy

Italians were friendly, cuisine was great

Got seasick on the ferry

Spain


Got purse stolen

T. Now open your books p.92 ex. 5 a. and check your answers. Look through the text and check. (дети по тексту сверяют свои ответы и дополняют то, что возможно не услышали. Затем дети отвечают по таблице)

11. Reading. Read the dialogue, translate be ready to answer the questions.

What had happened with Isaballe in Greece?

Where did Isaballe take a lot of photos?

Were people friendly in Italy?

12.Подведение итогов

At the lesson we did a lot of different tasks

13. Рефлексия

Were the tasks difficult for you?

What was the most difficult task for you at the lesson?

What was the easiest task?

What public services did you know about?

What are they for?

Are you tired?

14. Выставление отметок

15. H/T p.93 ex.8 (слайд 16)