1 Организационный момент: (2 мин)
T: Good morning,!
P: Good morning!
T: Sit down, please. I’m glad to see you too !
How are you? ( два человека спрашиваю)
p: im fine thank you and you
2 Определение темы и цели урока: (3 мин)
Т: So, let’s begin our lesson.
Сейчас мы с вами будем разгадывать небольшой кроссворд, а из выделенных букв вы узнаете тему нашего урока.
T: Look at the blackboard and answer my questions.
What is it?
P: It`s a chair.
chair + orange + flower + cat+ sun +rainbow+sparrow= COLOURS
T: What is word? Translate. The topic of our lesson is «Colours»
T: Now, let`s repeat these colours. Look at the screen.
And tell me what colour is this?
All together!
(Повторение слов в индивидуальном и хоровом режимах)
Т: Good for you!
3. Фонетическая зарядка (5 мин)
Смотрим на картинку и описываем ее (индивидуально). Например, I can see pink flowers.
(две картинки)
4. Активизация навыков диалогической речи (6 мин)
По шаблону составить диалог, опираясь на картинки.
P1: - Hello!
P2: - Нello!
Р1: - How are you?
Р2: - I am fine thank you! And how are you?
Р1: - I am fine too.
Р2: - What is it?
Р1: - It`s a dog.
Р2: - What colour is your dog?
Р1: - It`s black and white. What is it?
Р2: - They are cats.
Р1: - What colour are your cats?
Р2: - They are grey.
Р1: - Goodbye!
Р2: - Bye!
5. Физкультминутка (3 мин):
And now let’s have a rest.
Show me your shoulders, (руки на плечи)
Show me your neck, (руки на шею)
Clap, clap your hands (хлопаем в ладоши)
And show me your back. (поворачиваемся спиной, и снова разворачиваемся)
Show me your head, (руки на голову)
Show me your neck,
Clap, clap your hands
And show me your back.
Show me please blue
Show me please red
Show me please yellow
Show me please black
Ok, good job. Sit down please.
6. Совершенствование навыков чтения. (5 мин)
True or false.
Coffee is red.
A banana is yellow.
An egg is brown and pink.
An elephant is grey.
A lemon is purple.
An orange is orange.
A flamingo is blue.
A zebra is black and white.
Popcorn is green.
Sugar is white or brown.
Check up this task. Read the sentences one by one and translate them.
7. Закрепление орфографических навыков в письменной речи: (5 мин)
Составьте предложения с цветами по-английски по образцу . (один человек у доски) остальные в тетради.
Oranges are orange
Lemons are __________
Tomatoes are __________
Frog is __________
Sparrow is __________
6. Pig is ______
8. Итоговое закрепление (3 мин)
Открываем учебник стр.64, упр. 3, флаг России.
9. Рефлексия. (2 мин)
Pupils it`s time to make a conclusion of our lesson.
Ребята! Наш урок подошел к концу.
На столе у каждого три карточки красная зеленая синяя.
Скажите, какой цвет у Вас ассоциируется с высокой оценкой? (с отличной работой на уроке)
А какой с хорошей оценкой,работой, но с небольшими недочетами?
И когда есть над чем поработать.
А теперь оцените, пожалуйста, свою работу в течении всего урока, подняв карточку нужного цвета.
10. Домашнее задание (2 мин)
Задание в рабочей тетради.
Ex.2, 3 p.39
Ex, 4,5 p. 40
Thank you for your lesson.The lesson is over. Good-bye!