Учитель английского языка: КузнецоваЛ.Ю.
Учебный предмет: английский язык
Класс: 5
УМК: Английский язык. 5 класс: учеб. Ю. Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е.Подоляко,В. Эванс. – 6-е изд.-М.: Express Publishing : Просвещение, 2015. – 164с. : ил. – (Английский в фокусе)
Тема урока: Insects/Насекомые.
Тип урока: комбинированный
Цель урока: формирование коммуникативных умений по теме «Насекомые», формирование умения употреблять глаголы в Present Simple
Задачи:
1) ввести новую лексику по теме Насекомые
2) отработать употребление глаголов в Present Simple
3) формирование навыков чтения, говорения (монологическая речь (описание насекомого) и письма
Технология: информационно-коммуникационная технология; технология развития критического мышления, технология здоровьесберегающего обучения, игровые технологии, арт-технологии,
Формы работы: фронтальная, индивидуальная, парная
Методы: аудиовизуальный, наглядно-образный, практический, самоконтроль, взаимоконтроль.
Используемое оборудование: компьютер, проектор
Планируемые результаты:
Личностные результаты
Экологического воспитания:
- осознание своей роли как гражданина и потребителя в условиях взаимосвязи природной средой;
Метапредметные результаты:
Овладение универсальными учебными познавательными действиями:
1) базовые логические действия:
- выявлять и характеризовать существенные признаки объектов (явлений);
- устанавливать существенный признак классификации, основания для обобщения и сравнения, критерии проводимого анализа;
2) базовые исследовательские действия:
- использовать вопросы как исследовательский инструмент познания;
3) работа с информацией:
- выбирать, анализировать, систематизировать и интерпретировать информацию различных видов и форм представления;
- эффективно запоминать и систематизировать информацию.
Овладение универсальными учебными коммуникативными действиями:
1) общение:
- воспринимать и формулировать суждения в соответствии с целями и условиями общения;
- выражать себя (свою точку зрения) в устных и письменных текстах;
- понимать намерения других, проявлять уважительное отношение к собеседнику и в корректной форме формулировать свои возражения;
в ходе диалога и(или) дискуссии задавать вопросы по существу обсуждаемой темы и высказывать идеи, нацеленные на решение задачи и поддержание благожелательности общения;
2) совместная деятельность:
понимать и использовать преимущества командной и индивидуальной работы при решении конкретной проблемы, обосновывать необходимость применения групповых форм взаимодействия при решении поставленной задачи;
принимать цель совместной деятельности, коллективно строить действия по её достижению: распределять роли, договариваться, обсуждать процесс и результат совместной работы;
Овладение универсальными учебными регулятивными действиями:
1) самоорганизация: выявлять проблемы для решения в учебных ситуациях;
2) самоконтроль: владеть способами самоконтроля, самомотивации и рефлексии; оценивать соответствие результата цели и условиям;
4) принятие себя и других: осознанно относиться к другому человеку, его мнению; признавать своё право на ошибку и такое же право другого; принимать себя и других, не осуждая;
Предметные результаты
1) Владеть основными видами речевой деятельности:
создавать разные виды монологических высказываний (описание, в том числе характеристика;) с вербальными и/или зрительными опорами в рамках тематического содержания речи (объём монологического высказывания — 5-6 фраз);
аудирование: воспринимать на слух и понимать несложные адаптированные аутентичные тексты, содержащие отдельные незнакомые слова, со зрительными опорами или без опоры с разной глубиной проникновения в их содержание в зависимости от поставленной коммуник. задачи: с пониманием основного содержания, с пониманием запрашиваемой информации (текста для аудирования — до 1 мин)
смысловое чтение: читать и понимать несложные адаптированные аутентичные тексты, содержащие отдельные незнакомые слова, с различной глубиной проникновения в их содержание в зависимости от поставленной коммуникативной задачи: с пониманием основного содержания, с пониманием запрашиваемой информации; читать несплошные тексты (таблицы) и понимать представленную в них информацию;
2) владеть фонетическими навыками: различать на слух и адекватно, без ошибок, ведущих к сбою коммуникации, произносить слова с правильным ударением и фразы с соблюдением их ритмико-интонационных особенностей; выразительно читать вслух небольшие адаптированные аутентичные тексты, построенные на изученном языковом материале, с соблюдением правил чтения и соответствующей интонацией, демонстрируя понимание содержания текста; читать новые слова согласно основным правилам чтения;
владеть орфографическими навыками: правильно писать изученные слова;
3) распознавать в звучащем и письменном тексте лексические единицы по теме (слова, словосочетания, речевые клише) и правильно употреблять в устной и письменной речи;
4) знать и понимать особенности структуры простых и сложных предложений английского языка; различных коммуникативных типов предложений английского языка;
- строить предложения в Present Simple Tense;
6) владеть компенсаторными умениями: использовать при чтении и аудировании языковую
догадку;
публично представлять результаты выполненного опыта (исследования, проекта)
Структура комбинированного урока.
1) Организационный этап.
2) Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
3) Актуализация знаний.
4) Первичное усвоение новых знаний.
5) Первичная проверка понимания
6) Первичное закрепление
7) Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.
8) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению
9) Рефлексия (подведение итогов занятия)
5 Insects
Организационный момент.
Мотивация к учебной деятельности. Определение темы урока и постановка целей урока
I have got a surprise for you, it is a crossword. When you guess the crossword and you will read the theme of the lesson.
| | | t | i | g | e | r | |
| | m | o | n | k | e | y | |
| | | | s | n | a | k | e |
| | | b | e | a | r | | |
| | | | c | o | w | | |
| g | o | a | t | | | | |
| h | o | r | s | e | | | |
|
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
What is the theme of the lesson? Read the yellow squares. Right. The theme of the lesson is “Insects”. Open your books. Look through the page 37. What are the aims of the lesson?
The aims of the lesson are:
to learn the words about insects
to read the text about insects
to listen about insects
to make up dialogues about insects to learn a new grammar rule about Present Simple
to talk about insects
Фонетическая зарядка (формирование произносительных навыков, формирование творческой креатив-
ности путем составления стихотворения (прием арт- технологий) But before we start, let`s do our phonetic exercise. Read the lines, fill in the words and make a poem. Use the words: insect, fly, very, blue
A small _____, butterfly, Where do you _____? Very fast and _____ high In the blue, _____ sky. | A small insect, butterfly, Where do you fly? Very fast and very high In the blue, blue sky. |
III.Актуализация знаний
Речевая зарядка: (категоризация – sorting ) My friends, the world around us is varied and beautiful.
When you go to the zoo you meet wild animals. When you go to the farm you meet farm animals.
Look at the list of animals you can see at the zoo and choose:
wild animals - sea animals
birds - animals which live in Russia (in India, in Africa)
a bear a leopard a crocodile a rhino a deer a zebra a hippo a boar a wolf a deer a monkey | a cobra a camel an elephant a shark a whale a peacock a swan a pink flamingo a penguin a cheetah, a hare | a lion a tiger a fox a lyx a dolphin a seahorse an antelope a hedgehog a giraffe a squirrel an ostrich |
People like to have pets. Let’s make a mind map. What do we talk about when we describe a pet. Tell me about your pet with the help of the mind map:
age
colour
like
type
My pet
has got
character
lives
eats
can
Дифференциация Показать картинку с домашними животными и задать вопросы: Look at the picture. In the picture you can see farm animals. Is it a dog or a cat? Is it a goat or a sheep? Is it a cow or a goose? (альтернат вопрос)
Проверка домашнего задания: Let’s check your homework. Your task was to learn parts of the body. We have a picture-dictation. Colour different parts of the body:
Диктант-рисунок Parts of the body (формиров. творческ креат-сти с помощь. арт- технологий)
Picture № 1 Paint horns - brown, eyes - blue, humps- brown, tail- black, whiskers- black, spots black, paws – black
Picture № 2 Paint ears- yellow, hooves –yellow, nose – black, stripes- brown.
2.Отгадать загадки о диких животных. (прием – идентификация) Guess the riddles. I like to go to the zoo. At the zoo I can see different wild animals. Listen to the riddles about animals and guess what they are.
1.This animal lives in Africa. It hunts other animals: antelopes and zebras. The animal has a thick mane (a lion)
2.This animal lives in Africa, India, Russia. It is very dangerous. This animal eats meat. It is orange with black and brown stripes. It is a national animal of India. (tiger)
3.This animal is big and brown. It lives in the den. It eats berries, honey, fish. It usually sleeps in winter. It is a national animal of Russia. (bear)
4.This animal is very big. It is grey and sometimes white. It has a very long trunk and tasks. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass.(An elephant)
can’t fly and climb. It is very clever and friendly. (A dog)
5.It is long. This animal has short legs, strong and sharp teeth. Its mouth is is big. It is grey and green. He is very clever. It can swim and run. It lives in the rivers and wetlands. (A crocodile)
6.This animal lives in the forest. It is covered with red fur and has a fluffy tail. It is cunning. It likes hens, cocks, hares and ducks. (A fox)
7.This animal lives in the savahnna in Africa. It has lot of spots long thin legs and a long neck. It eats leaves. (giraffe)
3.Диалогическая речь:
Our pets sometimes get ill and we take them to the vet. Put the phrases in the logical order to make a dialogue. The first and the last phrases are marked. Восстанови диалог о посещении ветклиники, поставив предложения в логической последовательности: Первое и последнее предложение уже отмечено.
1_ Hi, John. What’s the matter?
__Oh, what’s wrong with him?
__ Really? How?
__ It’s Robby, my rabbit.
__ He has s a broken leg.
__I don’t know.
__One year old.
__How old is he?
10_ OK
__Let’s have a look at your pet.
IV. Первичное усвоение новых знаний. нового материала:
Learn the words: insect-насекомое, life-жизнь, flying- летающие, ground- наземные, ant, bee, beetle, bug [buːg] жук, клоп, caterpillar-гусеница, mosquito / məsˈkiːtəʊ/-комар,wasp/wɒsp/-оса, butterfly /ˈbʌtəflaɪ/ бабочка, dragonfly /ˈdrægənflaɪ -стрекоза, grasshopper /ˈgrɑːsˌhɒpə/-кузнечик, fly-муха, ladybird-божья корова, spider-паук, worm-червяк, cricket-сверчок, кузнечик, flea- вошь,
wing-крыло, аntennae – усики, body-тело, hard - твердый, head-голова, legs, eyes-глаза, ears-уши, mouth- рот, skeleton [ˈskelɪtn]-скелет, thorax [θɔːræks-]- грудная клетка, abdomen [ˈæbdəmən]-брюшко
fly - flaɪ, crawl- ползать, create /kri(ː)ˈeɪt/– творить, come out - появляться, eat – есть, dead leaves – сухие листья, waste[weɪst] – отходы, nectar – нектар, honey-мед, berries-ягоды, strawberry-клубника, grass, web – паутина, make a web-делать путину, live in fields-жить в полях ( in meadows- лугах, in forests- в лесах, on the ground-на земле, in the beehive- в улье, keep gardens clean– сохранять сад чистым, make honey-делать мед, sting- жало, жалить, bite- кусать, damage fruit and leaves- повреждать фрукты и листья, drink blood/blad/-пить кровь, give food and medicine- давать еду и лекарство, lay eggs- откладывать яйца
important – важный, awful- ужасный, beautiful-красивый, amazing–удивительный, amazing creature kriːʧəz,– удивительное создание, useful – полезный, harmful – вредный, hardworking-трудолюбивый, because - потому что
V. Первичная проверка понимания
1. Match a picture and an insect 2. What parts of the body do bees have?
3.Answer my questions:
Name flying insects. Name ground insects.
What can insects do? - crawl, fly, jump, make honey, lay eggs, damage fruit and leaves, keep the garden clean, make a web, sting, bite, drink blood
What insects can sting? - a bee, a wasp,
What insects can bite? - a mosquito, a fly
What insects can jump? - a grasshopper, a cricket
What insect can live on other animals? - a flea
4.Guess what it is:
a leg- is a part of the body for standing, walking, and running
antennae - is an organ on the head of an insect
a wing - is a part of insect’s body for flying
a thorax – is a part of insect’s body where legs are
5.Чтение Read the text Ex/ ___ p.___ из учебника
6. Answer the questions
1. How many insects are there in the world? There are about 10 million types in the world
2. Where do they live? They live in water, in the fields, parks, meadows, forests.
3. Why are insects important? Insect are important because they keep our gardens clean and they eat dead leaves and waste.
4. When do they come out? Some insects come out during the day, other insects come out at night)
4. What can bees do? They make food – honey
VI. Первичное закрепление
Speaking Fill in the Insect’s passport and describe a bee. (прием – незаконченное предложение)
Insect’s passport
1.Name: This is a _____.
2. Type (ground or flying): It is a______insect.
3. Colour: It is __.
4. It lives in___, ___.
5. It has got__ 6 legs.
6. It can _____
7. Food: It eats ____
8. It is a useful (harmful) insect because it __
9. It’s an amazing ( awful, beautiful) creature.
2. Read (listen to) some interesting facts about insects. Say to me if these facts are true or false (прием true or false sentences)
- Insects don’t have a skeleton and bones. T
- They have 3 parts of the body (head, thorax-грудь, abdomen-брюшко).T
- Insects’ body is hard. T
- They have 6 legs, 2 antennae, they often have wings. T
- Insects lay eggs. T
- Ladybirds can be of different colours. T
- Dragonfly can see very well. T
- Butterfly can live between 2 and 8 years. F (2 and 8 months)
- Bees can communicate dancing. T
- Ants can carry very heavy things. T
- Spiders are insects. F (No, they aren’t. Spiders have 8 legs)
- Spiders have 6 legs. F
- Spiders eat a lot of insects. T
- Grasshopper can jump 5 metres long. F (1 metre long) - Caterpillars can transform in butterflies. T
- Lighting bug (firefly) can light up its body. T - Flies can drink nectar from flowers T
Физминутка Let’s relax. Let’s do some physical exercises.
Let’s fly like a butterfly (bird)
Let’s jump like a grasshopper (frog)
Let’s fly like a fly
Let’s run like a horse
Let’s walk like cow
Let’s climb like a monkey
Let’s swim like a fish
Let’s be like good children
As still and clever as I wish
VII. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция
1.Writing Заполнение таблицы (умение –систематизировать информацию) There are a lot of insects in the world. I think insects are very important. Let’s make a factfile about insects. Write necessary information.
Name | ant | butterfly | ladybird |
Type: flying, ground | ground | | |
Colour_ | black | | |
They have got_ | a head, eyes, a body, legs | | |
Live in___ ______ | in the anthill | | |
They can ( глаголы) | crawl | | |
They eat _ | berries | | dead leaves and other waste |
They are useful, harmful because they | damage leaves and fruit keep our gardens clean | | |
They are (прилаг.) | important, hardworking | | |
2.Грамматика Let’s revise the rule about Present simple
Fill in the verb in the Present Simple:
1. Tom usually___(care) about his pet.
2. We ___ (feed) hens and ducks every day.
3. Bees __ (make) honey .
4. My cat always ___ (catch) mice.
Make negative and interrogative sentences:
1. Horses___ (not fly).
3. A hamster ___ (not eat) meat.
4. A canary___ (not carry) heavy things.
Put the words in the logical order .
1. usually I my dog walk.
2. eats a hamster an apple every day.
3. don’t eat Dragonflies meat
4. in fields do live caterpillars ?
VIII. Информация о д\з. Инструктаж по его выполнению.
Fill in the table about insects, be ready to talk about insects, learn new words
IX. Рефлексия (подведение итогов занятия)
- Учащиеся вспоминают 10 новых слов, освоенных на уроке. Составляют с ними предложения.
Приложение Self-assessment card
Понравился ли тебе урок? I can speak about insects
Your marks are... The lesson is over. Goodbye!
Структура комбинированного урока.
1) Организационный этап.
2) Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
3) Актуализация знаний.
4) Первичное усвоение новых знаний.
5) Первичная проверка понимания
6) Первичное закрепление
7) Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.
8) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению
9) Рефлексия (подведение итогов занятия)
Дополнительные задания
1.Find 9 insects (“найди слова”):
l | a | d | y | b | i | r | d | v | v | b |
y | d | r | a | g | o | n | f | l | y | f |
a | b | u | t | e | r | f | l | y | b | l |
n | f | f | g | h | h | j | k | l | m | y |
t | r | t | y | h | w | a | s | p | q | q |
c | a | t | e | r | p | i | l | l | a | r |
m | o | s | q | u | i | t | o | b | e | e |
g | r | a | s | s | h | o | p | p | e | r |
2. People like to have pets. Look at the chain of words and find 9 pets:
(sfhamsterfhgmcatflditurtle,ddgoldfishijcanaryrkdogrkguineapigtnypparrotnbnbvgiybudgie)
Ответы: (sfhamsterfhgmcatflditurtle,ddgoldfishijcanaryrkdogrkguineapigtnypparrotnbnbvgiybudgie)
3.Сompare spiders and insects: (прием - диаграмма Венна)
-spiders: can crawl and bite people, eat other insects, of different colours, have a head, a body, eyes, 8 legs, live in dry places, lay eggs.
-insects: can fly, crawl and bite people; eat nectar, dry leaves, berries, honey; of different colours; have a head, a body, eyes, 6 legs, often wings; live in gardens, lay eggs.
4
. Fill in the correct words:
Insect’s passport
Name: This is a __
Type (ground or flying): It is a _ insect
Colour: It is _
It lives in_,_
It eats_
It has got_
It can_
It is a useful(harmful)
_because it_
Insects
There are 10mln _ in the world
They live_
_ have got_
_ eat_
_ can_
They are important because they_
They are food for _
_give_
5 5 Insects лексика - учащимся
Learn the words: insect-насекомое, life-жизнь, flying- летающие, ground- наземные, ant, bee, beetle, bug [buːg] жук, клоп, caterpillar-гусеница, mosquito / məsˈkiːtəʊ/-комар,wasp/wɒsp/-оса, butterfly /ˈbʌtəflaɪ/- бабочка, dragonfly /ˈdrægənflaɪ -стрекоза, grasshopper /ˈgrɑːsˌhɒpə/-кузнечик, fly-муха, ladybird-божья корова, spider-паук, worm-червяк, cricket-сверчок, кузнечик, flea- вошь,
wing-крыло, аntennae – усики, body-тело, hard - твердый, head-голова, legs, eyes-глаза, ears-уши, mouth- рот, skeleton [ˈskelɪtn]-скелет, thorax [θɔːræks-]- грудная клетка, abdomen [ˈæbdəmən]-брюшко
fly - flaɪ, crawl- ползать, create /kri(ː)ˈeɪt/– творить, come out - появляться, eat – есть, dead leaves – сухие листья, waste - weɪst – отходы, nectar – нектар, honey-мед, berries-ягоды, strawberry-клубника, grass, web – паутина, make a web-делать путину, live in fields-жить в полях ( in meadows- лугах, in forests- в лесах, on the ground-на земле, in the beehive- в улье, keep gardens clean– сохранять сад чистым, make honey-делать мед, sting- жало, жалить, bite- кусать, damage fruit and leaves- повреждать фрукты и листья, drink blood/blad/-пить кровь, give food and medicine- давать еду и лекарство, lay eggs- откладывать яйца
important – важный, awful- ужасный, beautiful-красивый, amazing–удивительный, amazing creature kriːʧəz,– удивительное создание, useful – полезный, harmful – вредный, hardworking-трудолюбивый, because - потому что
5 5 Insects лексика - учащимся
Learn the words: insect-насекомое, life-жизнь, flying- летающие, ground- наземные, ant, bee, beetle, bug [buːg] жук, клоп, caterpillar-гусеница, mosquito / məsˈkiːtəʊ/-комар,wasp/wɒsp/-оса, butterfly /ˈbʌtəflaɪ/- бабочка, dragonfly /ˈdrægənflaɪ -стрекоза, grasshopper /ˈgrɑːsˌhɒpə/-кузнечик, fly-муха, ladybird-божья корова, spider-паук, worm-червяк, cricket-сверчок, кузнечик, flea- вошь,
wing-крыло, аntennae – усики, body-тело, hard - твердый, head-голова, legs, eyes-глаза, ears-уши, mouth- рот, skeleton [ˈskelɪtn]-скелет, thorax [θɔːræks-]- грудная клетка, abdomen [ˈæbdəmən]-брюшко
fly - flaɪ, crawl- ползать, create /kri(ː)ˈeɪt/– творить, come out - появляться, eat – есть, dead leaves – сухие листья, waste - weɪst – отходы, nectar – нектар, honey-мед, berries-ягоды, strawberry-клубника, grass, web – паутина, make a web-делать путину, live in fields-жить в полях ( in meadows- лугах, in forests- в лесах, on the ground-на земле, in the beehive- в улье, keep gardens clean– сохранять сад чистым, make honey-делать мед, sting- жало, жалить, bite- кусать, damage fruit and leaves- повреждать фрукты и листья, drink blood/blad/-пить кровь, give food and medicine- давать еду и лекарство, lay eggs- откладывать яйца
important – важный, awful- ужасный, beautiful-красивый, amazing–удивительный, amazing creature kriːʧəz,– удивительное создание, useful – полезный, harmful – вредный, hardworking-трудолюбивый, because - потому что
5 5 Insects лексика - учащимся
Learn the words: insect-насекомое, life-жизнь, flying- летающие, ground- наземные, ant, bee, beetle, bug [buːg] жук, клоп, caterpillar-гусеница, mosquito / məsˈkiːtəʊ/-комар,wasp/wɒsp/-оса, butterfly /ˈbʌtəflaɪ/- бабочка, dragonfly /ˈdrægənflaɪ -стрекоза, grasshopper /ˈgrɑːsˌhɒpə/-кузнечик, fly-муха, ladybird-божья корова, spider-паук, worm-червяк, cricket-сверчок, кузнечик, flea- вошь,
wing-крыло, аntennae – усики, body-тело, hard - твердый, head-голова, legs, eyes-глаза, ears-уши, mouth- рот, skeleton [ˈskelɪtn]-скелет, thorax [θɔːræks-]- грудная клетка, abdomen [ˈæbdəmən]-брюшко
fly - flaɪ, crawl- ползать, create /kri(ː)ˈeɪt/– творить, come out - появляться, eat – есть, dead leaves – сухие листья, waste - weɪst – отходы, nectar – нектар, honey-мед, berries-ягоды, strawberry-клубника, grass, web – паутина, make a web-делать путину, live in fields-жить в полях ( in meadows- лугах, in forests- в лесах, on the ground-на земле, in the beehive- в улье, keep gardens clean– сохранять сад чистым, make honey-делать мед, sting- жало, жалить, bite- кусать, damage fruit and leaves- повреждать фрукты и листья, drink blood/blad/-пить кровь, give food and medicine- давать еду и лекарство, lay eggs- откладывать яйца
important – важный, awful- ужасный, beautiful-красивый, amazing–удивительный, amazing creature kriːʧəz,– удивительное создание, useful – полезный, harmful – вредный, hardworking-трудолюбивый, because - потому что
Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? | Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? |
Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? | Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? |
Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? | Fill in the verb in the Present Simple: 1.Tom usually___(care) about his pet. 2.We ___ (feed) hens and ducks every day. 3.Bees usually __ (make) honey . 4.My cat always ___ (catch) mice. Make negative and interrogative sentences: 1. Butterflies ______(not bite) people. 2. Horses ___ (not fly). 3. A hamster ___ (not eat) meat. 4. A canary___ (not carry) heavy things. Put the words in the logical order . 1. usually I my dog walk. 2. eats a hamster an apple every day. 3. don’t eat Dragonfly meat 4. in fields do live caterpillars ? |
head | antennae |
wing | abdomen |
body | thorax |
legs | |