Тема: Покупка сувениров. English in use 2.
Цель: формирование языковых и речевых навыков, соблюдая правила речевого этикета, при покупке сувениров.
Задачи:
Образовательные:
- познакомить учащихся с языком повседневного общения;
- приобретение страноведческих и лингвострановедческих знаний.
Развивающие:
- развивать навыки распознавания и употребления выражений этикетного характера (покупка сувениров);
- развивать умения монологической и диалогической речи (моделирование речевой ситуации) с опорой на текст;
- развивать навыки взаимодействия в парах;
- развивать способности вступать в иноязычное общение.
Воспитательные:
- воспитывать стремление получать информацию на английском языке и понимание важности изучения иностранного языка;
- воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.
Ход урока:
Организационный момент.
Приветствие.
Проверка готовности к уроку.
Речевая разминка.
(учитель показывает детям карточку с флагом страны и задает вопросы: Where are you from? What nationality are you?)
Сообщение темы (догадка) и определение цели урока.
- I’ve got a letter from my friend. Let’s listen it.
Dear friends,
I need your help! I’ve got a souvenir collection. There are 15 things in my collection. They are from Great Britain, Canada, the USA and France. I am proud of my collection, but I don’t have anything from your country.
Please, would you be so kind to help me with collecting?
Best wishes!
Love,
Julia
What other souvenir does Julia want to have in her collection? And what should we do to help her?
That’s the topic of our lesson - Buying souvenirs. We are going to learn some new phrases that we use at the shop. By the end of the lesson you’ll be able to buy a souvenir and to be polite. Are you ready to start?
Фонетическая зарядка
Look at the blackboard. This is a magic rhythm which helps us on the way to the shop. Listen to me and say what sound is repeated in it. You should read it as quickly as you can.
(учащиеся слушают рифмовку и называют отрабатываемый звук – [ɪ]; далее читают хором и индивидуально, постепенно увеличивая темп)
Buying a gift,
To remind a trip.
Something unique,
An interesting thing.
Start to collect it, quick!
Первичное изучение нового материала.
Аудирование.
Упр. 1, стр. 42.
Чтение.
Упр. 2, стр. 42.
Физкультминутка
Письмо.
Упр. 3, стр. 42.
Фонетика: аудирование + отработка произношения.
Упр. 4, стр. 42.
Первичное закрепление.
Устный перевод:
Я из России, а Джон из Англии.
Мне 10 лет, а Джону 11.
У меня есть коллекция марок, а у него есть коллекция книг.
Я люблю свою коллекцию.
Мы из Новой Зеландии, а они из Австралии.
Его маме 40 лет, а его папе 43.
Его друг из Америки.
Моя подруга из Франции. У нее есть коллекция монет. Ее любимая монета из Японии.
Чтение.
Read the text and match the title to each paragraph. One title is extra.
Souvenirs
My family likes travelling. Father travels a lot for his work. He collects glasses; he brings them from different countries and cities. Best of all he likes the glass from Wales with a dragon on it. All the glasses have symbols of the countries. Father knows many interesting things about these countries. Such souvenirs help us to learn history and geography. His stories are always interesting.
My sister Helen also likes souvenirs. She brings bars of soap from different cities. You can read names of the hotels and cities on them. Some of them have pictures of famous places. The bar from England smells fantastic. Smells bring memories. My sister likes speaking about the cities she visited, home and abroad.
My brother Mark is fond of sports, so he has got tickets from different football matches. The most valuable ticket is from Brazil. He didn’t go there himself but his friend’s parents did. Mark watched the match on TV. He plays the game every Saturday with his friends.
Mum and I have got a wonderful collection of dolls from France, Italy, Russia and Turkey. The Turkish doll is so beautiful. These souvenirs help to remember the places we visited.
1. A Fantastic Doll Collection
2. A Football Fan
3. Sister’s collection
4. Souvenirs for education
5. Many Countries, Many Worlds
6. Д.З.
Упр.7, стр.44 – письменно (составить диалог), повторить правила, упр.2, стр.42 – читать.
7. Итог урока.
Рефлексия.
Выставление оценок.